Διαφωνίες που συναντάμε σε κάθε ομαδική βόλτα/προπόνηση με το ποδήλατο δρόμου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
angry-cyclist

Ως ποδηλάτες όλοι μας έχουμε την αγαπημένη μας σειρά μετάδοσης, ή τις απόψεις μας ως προς τι έχει καλύτερη απόδοση πάνω στο ποδήλατο. Παρακάτω συγκεντρώσαμε 6 σημεία διαφωνιών που βλέπουμε συνεχώς μεταξύ των αναβατών στην ποδηλασία δρόμου!

    1. Campagnolo ή Shimano;

      Πρόκειται για τις δύο μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής μετάδοσης για τα ποδήλατα δρόμου και η καθεμία έχει τους δικούς της φανατικούς φίλους. Κάθε μεριά ισχυρίζεται πως είναι καλύτερη και αποδοτικότερη από την άλλη και τις περισσότερες φορές τα στοιχεία τους απλά βασίζονται στο ποιος επαγγελματίας αθλητής και με ποια μετάδοση κατάφερε να κερδίσει κάποιον αγώνα! Ή απλά βασίζονται στην χρήση μιας από τις δύο -καθώς είναι πραγματικά ελάχιστοι εκείνοι οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει για αρκετό διάστημα και τις δύο σειρές ώστε να μπορούν αντικειμενικά να κρίνουν.campy-shimano-sram-rear-derailler

      Τελευταία έχει αρχίσει να μπαίνει και η SRAM στο παιχνίδι και να αποκτάει και αυτή τους δικούς της φανατικούς χρήστες. Γενικά θα λέγαμε πως η Campagnolo απευθύνεται περισσότερο στους «παραδοσιακούς», ενώ η Shimano στους λάτρεις της τεχνολογίας.

 

    1. Ξυρισμένα πόδια ή όχι;

      Το γιατί οι χομπίστες ποδηλάτες ξυρίζουν τα πόδια τους είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να εξηγηθεί εύκολα. Όσον αφορά τους επαγγελματίες υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να ξυρίζουν τα πόδια τους, με τον σημαντικότερο να είναι πως βοηθούν με αυτόν τον τρόπο τους μασέρ που τους αναλαμβάνουν μετά από κάθε προπόνηση ή αγώνα. Όταν όμως είσαι χομπίστας για ποιον λόγο το κάνεις; Για την αεροδυναμική; Για να είσαι πιο ελαφρύς; Για να καθαρίζεις το αίμα από τις πληγές πιο εύκολα; Για να θαυμάζουν οι περαστικοί τις γυμνασμένες γάμπες σου; Ή μήπως για να δείχνεις pro;

 

    1. Tubulars, clincher ή μήπως tubeless;

      Οι περισσότεροι επαγγελματίες χρησιμοποιούν tubulars οπότε πρέπει να είναι πολύ καλύτερα. Εμείς όμως (ως χομπίστες) δεν έχουμε όχημα υποστήριξης ακόμη και στις προπονήσεις με τροχούς που έχουν σωστά κολλημένα λάστιχα. Από την άλλη όμως έχουμε σαμπρέλες και υπομονή να τις αλλάξουμε όταν χρειαστεί. Επίσης έχουμε την δυνατότητα να αλλάξουμε ελαστικά αναλόγως τις συνθήκες. Από την άλλη όμως, υπάρχουν πλέον και τα tubeless που έχουν πολλά από τα προτερήματα των tubular και καμιά από τις αδυναμίες των σαμπρελών. Θέλουν όμως ειδικούς τροχούς…

 

    1. Υψηλή αεροδυναμική ή χαμηλό βάρος;

      Όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και στο ελάχιστον με την ποδηλασία δρόμου, γνωρίζουν πόσο επηρεάζει το βάρος τις επιδόσεις. Μήπως όμως η αεροδυναμική έχει μεγαλύτερη επίπτωση στις επιδόσεις; Ελαφριοί τροχοί ή αεροδυναμικοί;

 

    1. Μουσική;

      Πολλοί -συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος- πιστεύουν πως η μεγαλύτερη ευχαρίστηση της ποδηλασίας είναι όταν γίνεσαι ένα με τους ήχους του περιβάλλοντος -εφόσον βρίσκεσαι σε κάποια εξοχή! Άλλοι βέβαια πιστεύουν πως η απομόνωση από τους εξωτερικούς ήχους τους επιτρέπει να συγκεντρώνονται περισσότερο στην προσπάθεια τους και να αποδίδουν καλύτερα. Με λίγα λόγια, το να ακούς ή όχι μουσική κατά την διάρκεια της βόλτας/προπόνησης είναι ένα από τα μεγαλύτερα θέματα συζήτησης -και διαφωνίας- μεταξύ των αναβατών. Ειδικά όταν προσπαθούν να το συζητήσουν καθ’ οδόν με κάποιον που φοράει ακουστικά!

 

  1. Πετάλια clipless δρόμου, ή πετάλια clipless ΜΤΒ;

    Τα πετάλια clipless που είναι σχεδιασμένα για χρήση τον δρόμο έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το σχαράκι, αλλά έχουν μόνο μια πλευρά που μπορούν να «κουμπώσουν. Τα clipless πετάλια για τα ποδήλατα βουνού μπορούν να «κουμπώσουν» και από τις δύο πλευρές αλλά η επιφάνεια επαφής είναι πολύ μικρότερη. Από την άλλη πάλι, υπάρχουν και αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν πετάλια που από την μια μεριά είναι clipless και από την άλλη πλατφόρμα… Το σημείο που συμφωνούν όλοι όμως είναι πως με τα clipless υπάρχει καλύτερη απόδοση. Ή μήπως όχι;

Ποιες είναι οι δικές σας συνηθισμένες ποδηλατικές διαφωνίες;

Previous Article

Φτιάξε σπιτικούς ηλεκτρολύτες!

Next Article

Προπονήσου σαν επαγγελματίας με ένα e-bike!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια