Οδηγούμε τις νέες αναρτήσεις της Öhlins για MTB!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
Βασικός κρίκος για την εξέλιξη των αναρτήσεων της Ohlins είναι ο Loic Bruni και φυσικά ήταν μαζί μας με το φοβερό οδηγικό του στυλ 

Αποστολή στη Σουηδία, Jarvso Bike park

Ένα νέο πιρούνι, το RXF 36 και μια ολοκαίνουρια πίσω ανάρτηση αέρος, η TTX Air, μας πήραν τα μυαλά στο απολαυστικό bike park Jarvso στη γενέτειρα της Ohlins, τη Σουηδία.

H Ohlins έχει τεράστια ιστορία στην κατασκευή αναρτήσεων υψηλών προδιαγραφών και πλέον είναι έτοιμη να κάνει το μεγάλο βήμα στο χώρο του mountain bike με τη νέα γενιά πιρουνιών και αμορτισέρ. Μπορεί η φιλόδοξη αυτή παρουσίαση να συνέπεσε με την ανάκληση κάποιων περσινών πιρουνιών στα οποία ξεβιδώνονταν η μια τάπα του καλαμιού, ωστόσο οι μηχανικοί και οι μαρκετίστες της εταιρίας είχαν το θάρρος να αποδεχθούν το λάθος τους και παράλληλα να μας επισημάνουν ότι το νέο πιρούνι RXF 36 -με ελατήριο είτε με αέρα- είναι πλήρως ανανεωμένο και στόχο έχει να βρεθεί στην κορυφή της κατηγορίας του. Τόσο όσον αφορά στη λειτουργία του, όσο και στην ακαμψία και την αξιοπιστία του.

Εξαιρετική ήταν η λειτουργία του νέου αμρτισέρ αέρος της Ohlins ακόμη και πάνω στο Stumpjumper με διαδρομής ανάρτησης 135mm 
Εξαιρετική ήταν η λειτουργία του νέου αμρτισέρ αέρος της Ohlins ακόμη και πάνω στο Stumpjumper με διαδρομής ανάρτησης 135mm

Με όλα αυτά κατά νου και με τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή DH, τον Loic Bruni, να μας συντροφεύει, αρχίσαμε να rideρουμε στο φοβερό -αν και μικρό- bike park του Jarsvo και δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε. Τώρα, ήταν το υπέροχο ποδηλατικό πάρκο ή η άριστη λειτουργία των αναρτήσεων που μας έκαναν να μην μπορούμε να κατεβούμε από τα ποδήλατα με τις μαύρες αναρτήσεις; Μάλλον και τα δύο, γεγονός είναι πάντως ότι ακόμη και το μεσημέρι απλά τσιμπήσαμε 2-3 κομμάτια πίτσα και επιστρέψαμε στις πίστες χωρίς χρονοτριβές.

Από το πρωί φρόντισα να οδηγήσω τόσο τα πιρούνια DH -που ουσιαστικά έχουν μόνο νέες τσιμούχες- όσο και το RXF 36 με ελατήριο και το RXF 36 με αέρα και με διαδρομές στα 160mm. Μετά το μεσημέρι, όμως, βρέθηκα καβάλα σε ένα Specialized Stumjumper 29′ κι εκεί ήταν που έπαθα πραγματικό σοκ. Βλέπετε είχαμε αρχίσει να αισθανόμαστε πιο άνετα στα δαιδαλώδη μονοπάτια του Jarvso και είχαμε πάρει φόρα για τα καλά. Και πάλι όμως το ελαφρύ ποδήλατο με τις περιορισμένες διαδρομές στις αναρτήσεις (135mm πίσω και 140mm μπροστά) μου έκανε όλα τα γούστα και δεν θυμάμαι να τερμάτισε ποτέ ή δεν το κατάλαβα τουλάχιστον… Και τελικά εκεί ήταν που μαγεύτηκα με την λειτουργία των νέων αναρτήσεων της Ohlins. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ohlins RXF 36 air + coil

RXF-36closeΚατ’ αρχήν το πλήρως ανανεωμένο πιρούνι της Ohlins συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις με ελατήριο (coil) και αέρα (air) και μάλιστα για τα περισσότερα MTB, από trail έως enduro, καθώς είναι διαθέσιμο με διαδρομές από 120mm έως 180mm του αέρος και από 130mm έως 170mm για τις εκδόσεις με ελατήριο.

Νέες είναι οι μπότες του πιρουνιού -με ενισχυμένη βαφή και νέα αυτοκόλλητα- που προσφέρουν την δυνατότητα χρήσης φαρδιών ελαστικών ακόμη και στο 29 (έως 2,8in), ενώ ενισχυμένη είναι η πλάκα και το steerer με στόχο την αύξηση της ακαμψίας. Μάλιστα υπάρχουν δύο διαφορετικά offset στην κάθε έκδοση (ανάλογα με το μέγεθος του τροχού).

Η περισσότερη δουλειά ωστόσο έχει γίνει στο εσωτερικό του πιρουνιού που διαθέτει νέο διπλό φυσίγγιο (TTX) με διάμετρο 18mm από 22mm -το οποίο έχει εξελιχθεί στους αγώνες Enduro και  DH- και επανασχεδιασμένο “ελατήριο” αέρος με μεγαλύτερο θάλαμο αρνητικής πίεσης για καλύτερη λειτουργία στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής του (φυσικά υπάρχουν spacers για τον όγκο του αέρα για τους πιο ψαγμένους). Νέα είναι και τα bushings στο εσωτερικό του RXF τα οποία μάλιστα δίνουν λίγο μεγαλύτερη ανοχή κι ένα ανεπαίσθητο “παίξιμο” για πιο γλυκιά λειτουργία. Νέες είναι οι τσιμούχες που προέρχονται από την SKF και περιορίζουν τις στατικές τριβές με καλύτερα αποτελέσματα στη λάσπη. Επίσης, νέο και ελαφρύτερο είναι το ελατήριο στις εκδόσεις ελατηρίου, ενώ πολύ εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε αέρος.

Πλήρως ανανεωμένο το RXF 36 της Ohlins υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις και αξιοπιστία
Πλήρως ανανεωμένο το RXF 36 της Ohlins υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις και αξιοπιστία

Ουσιαστικά, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο πιρούνι που είναι στιβαρό, προοδευτικό και με μεγάλες δυνατότητες ρυθμίσεων. Στις καλοσχεδιασμένες πίστες του Jarvso δούλεψε υποδειγματικά και σε κάποιες άτσαλες προσγειώσεις που έκανα σε μερικά άγνωστα άλματα δεν ένιωσα ποτέ το “κοπάνημα” του τερματίσματος. Μας άρεσε ιδιαίτερα που το RXF ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητο στις ψιλές ανωμαλίες και παράλληλα στιβαρό.  Έτσι μπόρεσα να ride-αρω ασταμάτητα μέχρι της 18:00 το απόγευμα -παρά τη δυνατή βροχή- με το σώμα και τα χέρια να μένουν ξεκούραστα.

Ohlins TTX 22 Air

Μια απόλυτα λογική κίνηση ήταν η αναβάθμιση του πίσω αμορτισέρ αέρος, του STX με το μονό θάλαμο, με το νέο TTX 22 air το οποίο διαθέτει το διπλό φυσίγγιο που μέχρι τώρα το βλέπαμε μόνο στο αμορτισέρ ελατηρίου (ΤΤΧ 22 Μ).

Επίσης, όπως μας είπαν οι τεχνικοί της Ohlins επειδή στις δοκιμές τους επισήμαναν ότι σε πολλά mtb το αμορτισέρ αποτελεί ενεργό μέρος του πλαισίου αποφάσισαν να ενισχύσουν και το σώμα της ανάρτησης για μεγαλύτερη ακαμψία και αξιοπιστία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση του βάρους του κατά 60 περίπου γραμμάρια (ανάλογα με την διάσταση). Παράλληλα, εστίασαν στην μείωση των στατικών τριβών με νέο σύστημα λίπανσης και νέες τσιμούχες από την επίσης σουηδική Trelleborg.

Επιτέλους, το εξαιρετικό αμορτισέρ της Ohlins με το σύστημα ΤΤΧ απέκτησε “αδερφάκι” με “ελατήριο” αέρος
Επιτέλους, το εξαιρετικό αμορτισέρ της Ohlins με το σύστημα ΤΤΧ απέκτησε “αδερφάκι” με “ελατήριο” αέρος

Η ουσιαστική αναβάθμιση στη λειτουργία του ωστόσο αφορά στο διπλό φυσίγγιο του TTX που δίνει την δυνατότητα για ομαλή λειτουργία σε όλο το εύρος της διαδρομής της ανάρτησης. Νέος είναι και ο θάλαμος για το “ελατήριο” του αέρα ενώ υπάρχουν spacers για την αυξομείωση του όγκου του. Σε συνδυασμό με τις πλήρεις ρυθμίσεις (high και low speed compresion, low speed rebound) και το εύκολο κλείδωμα της ανάρτησης μπορεί ο αναβάτης εύκολα και με ακρίβεια να ρυθμίσει το  TTX air ανάλογα με τις απαιτήσεις του.

Μέσα στις πίστες του Jarvso νιώσαμε την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει το νέο TTX air, αλλά και την προοδευτική λειτουργία του. Ειδικά σε ένα κατηφορικά τμήμα με πλατιά βράχια και σκαλοπάτια αισθανόμασταν τον πίσω τροχό να διαβάζει με ακρίβεια χωρίς διόλου ανεπιθύμητες αναπηδήσεις. Ακόμη και στο Stumpjumper με τις μικρές διαδρομές αναρτήσεων ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητο στις ψηλές ανωμαλίες και γενικά δεν μας προβλημάτισε καθόλου επιτρέποντας μας να απολαύσουμε οδήγηση ακόμη και με βροχή.

Βασικός κρίκος για την εξέλιξη των αναρτήσεων της Ohlins είναι ο Loic Bruni και φυσικά ήταν μαζί μας με το φοβερό οδηγικό του στυλ 
Βασικός κρίκος για την εξέλιξη των αναρτήσεων της Ohlins είναι ο Loic Bruni και φυσικά ήταν μαζί μας με το φοβερό οδηγικό του στυλ.

Ohlins DH 38

To δίπλακο 38άρι πιρούνι της Ohlins έχει ξεκινήσει την πορεία του με το δεξί καθώς μέσα σε δύο χρόνια έχει κατακτήσει ήδη τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα (δύο συνεχόμενα με τον Loic Bruni κι ένα με την Miranda Miller). Από φέτος (μοντέλο 2019) μάλιστα διατίθεται και για τροχούς 29′ ενώ απέκτησε αναβαθμισμένες τσιμούχες της SKF που μείωσαν τις στατικές τριβές και αύξησαν την αξιοπιστία. Πρόκειται πραγματικά για ένα κορυφαίο πιρούνι το οποίο έχει μεταφέρει στο ποδήλατο όλη την τεχνολογία από τα πιρούνια μοτοσυκλετών (από MotoGP μέχρι ΜΧ και Enduro). Το διπλό φυσίγγιο (ΤΤΧ) εξασφαλίζει γραμμική λειτουργία και προοδευτικότητα, ενώ στην πράξη αποσβένει σωστά και άμεσα κάθε είδους ανωμαλίες. Και ξαφνικά βλέπεις την μαύρη πίστα του Jarvso σα να είναι στρωμένη με χαλί! Για να πούμε την αλήθεια βέβαια το μαλακό χώμα στο Jarvso, οι μικρές πίστες και η χαμηλή θερμοκρασία βοήθησαν το δίπλακο Ohlins να μην ζοριστεί ιδιαίτερα.

Πρωτόγνωρη ήταν η εμπειρία της οδήγησης του δίπλακου πιρουνιού με τροχό 29 ιντσών. Πραγματικά αισθανθήκαμε λίγο σαν σε μηχανάκι enduro έχοντας κάτω από τα χέρια μας το δίπλακο 38άρι με τον μεγάλο τροχό.

Τεστάροντας το δίπλακο πιρούνι της Ohlins στο Jarvso Bike Park στην Σουηδία
Τεστάροντας το δίπλακο πιρούνι της Ohlins στο Jarvso Bike Park στην Σουηδία

Με τους παγκόσμιους

Η μέρα τελείωσε με ένα δείπνο παρέα με τον Loic Bruni Και την Miranda Miller, πολλά χαμόγελα και υπέροχες εικόνες. Δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο έδειξαν απόλυτα ικανοποιημένοι με την λειτουργία των νέων αναρτήσεων -θα θέλαμε κι άλλο!- και το σίγουρο είναι ότι μια κορυφαία εταιρία που παράγει εξειδικευμένες αναρτήσεις έχει μπει δυναμικά στο χώρο του mtb και κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό. Η Ohlins ανακατεύει την τράπουλα και με όπλο της το σύστημα ΤΤΧ και την ιστορία της μπήκε δυναμικά με κερδισμένους σίγουρα τους αναβάτες.

Απόλυτα προοδευτικό και προβλέψιμο το νέο RXF 36
Απόλυτα προοδευτικό και προβλέψιμο το νέο RXF 36

Κείμενο: Φώτης Σκαρής

Φωτογραφίες: Ohlins   

  Next Article

Το 1ο Διεθνές «Brevet Philippi» (Φίλιπποι – Αμφίπολη) στις 20 Οκτωβρίου!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια