Έρευνα του «60 Minutes*» σχετικά με το μηχανικό doping στα ποδήλατα δρόμου. (+video)

Author: Χωρίς σχόλια Share:
60 minutes mechanical doping issue 2017

Την Κυριακή το βράδυ προβλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής το πρόγραμμα του CBS 60 Minutes report και είχε ως θέμα το μηχανοκίνητο ντόπινγκ στο χώρο της επαγγελματικής ποδηλασίας. Όπως ήταν φυσικό δημιουργήθηκαν ερωτήματα σχετικά με την Team Sky και την UCI για το Tour de France 2015.

Παρόλο που δεν υπάρχουν άμεσες αποδείξεις πως η Τeam Sky χρησιμοποίησε κάποιου είδους μηχανικού ντόπινγκ το 2015 η εκπομπή με τον Bill Whitaker εστίασε στον Ούγγρο κατασκευαστή ενός «κρυφού» ηλεκτροκινητήρα Istvan «Stefano» Varjas και συνέχισε πως είναι πιθανό να έχουν υπάρξει «ατασθαλίες» στον χώρο της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου.

Σε ερώτηση που τέθηκε στον Ούγγρο σχετικά με την χρήση κρυμμένων μοτέρ στους επαγγελματικούς αγώνες η απάντηση του ήταν αφοπλιστική. «Ναι το ξέρω, τα χρησιμοποιούν».

Σε συνεργασία με τον επί τρεις φορές νικητή του Tour Greg LeMond, την σύζυγο του και την Γαλλική αστυνομία ο Varjas έχει ερευνήσει το θέμα στο Tour de France για πρώτη φορά το 2014 και έπειτα το 2015.

Σύμφωνα με την εκπομπή, ο Ούγγρος είπε στους Γάλλους ανακριτές πως το 2015 πριν τον Γύρο Γαλλίας πούλησε ποδήλατα με εγκατεστημένα κρυμμένα μοτέρ σε κάποιον άγνωστο μέσω μεσάζοντα και έπρεπε να παραδώσει τα ποδήλατα σε μια κλειδωμένη αποθήκη στο Beaulieu-Sur-Mer ένα παραθαλάσσιο χωριό στην Γαλλική Ριβιέρα μεταξύ της Νίκαιας και του Μονακό.

Πέρα από τα μοτέρ που μπορούσε να τοποθετήσει εσωτερικά των πλαισίων ο Ούγγρος, είχε αναπτύξει και ένα μοτέρ το οποίο τοποθετούταν εσωτερικά του κέντρου στον πίσω τροχό. Το πρόσθετο βάρος ήταν περίπου 800 γραμμάρια.

Σύμφωνα με την εκπομπή κατά την διάρκεια του Tour de France το 2015 και τον αγώνα χρονομέτρου, όλα τα ποδήλατα είχαν ζυγιστεί πριν τον αγώνα και τα μόνα ποδήλατα τα οποία ήταν βαρύτερα κατά 800(!) γραμμάρια, από όλα τα υπόλοιπα ποδήλατα, ήταν αυτά της Team Sky.

Εκπρόσωπος της Team Sky είπε στην εκπομπή πως το επιπλέον βάρος οφείλεται σε αεροδυναμικά βοηθήματα και πως η ομάδα ποτέ δεν έχει χρησιμοποιήσει κάποιου είδους μηχανικής ή ηλεκτρικής υποβοήθησης στα ποδήλατα της. Επιπλέον, κατά το 2015 όλα τα ποδήλατα ελέγχθηκαν από την UCI χωρίς να παραβούν κάποιον κανόνα.

Εδώ να σημειώσουμε πως το 2015 το Tour de France είχε δύο αγώνες χρονομέτρησης. Τον πρώτο κέρδισε η BMC Racing με χρόνο 32:15 και μέση ταχύτητα 52,09 χιλιόμετρα ένα δευτερόλεπτο μπροστά από την Τeam Sky. Αυτό που δεν διευκρινίστηκε είναι το σε ποια ημέρα ήταν βαρύτερα τα ποδήλατα της Team Sky.

Όπως ειπώθηκε στο 60 Minutes, ανώνυμη πηγή τους μετέφερε πως η UCI δεν επέτρεπε στους ερευνητές να αφαιρέσουν τους τροχούς από τα ποδήλατα της Team Sky ώστε να τους ζυγίσουν χωριστά, ώστε να μπορέσουν να προσδιορίσουν αν υπάρχει κάποιο παράπτωμα.

Ο LeMond πιστεύει πως η διαφορά των 800 γραμμαρίων θα έπρεπε να είχε σημάνει συναγερμό. Παρόλα αυτά όμως η UCI δεν έκανε καμιά αναφορά για το γεγονός.

Σύμφωνα με τον Stefano o τρόπος που εξέτασε η UCI τα ποδήλατα δεν ήταν ο καταλληλότερος ώστε να αποκαλυφθεί κάποια απάτη, παρά το γεγονός ότι τους είχε μεταφέρει έναν ενδεδειγμένο τρόπο ελέγχου. Το τέλος της εκπομπής μας βρίσκει με τον LeMond να αναφέρει πως η UCI δεν κάνει αρκετά ώστε να καταπολεμήσει τα φαινόμενα ηλεκτρικού doping στους επαγγελματικούς αγώνες και πως δεν εμπιστεύεται τα αποτελέσματα μέχρι να μάθουν πως να ανιχνεύουν τα μοτέρ. Δεν εμπιστεύεται κανέναν νικητή του Tour de Frace.

* Το 60 Minutes report είναι μια εκπομπή του CBS της Aμερικής η οποία ξεκίνησε το 1968 και ξεχώρισε διότι χρησιμοποιούσε ένα τελείως διαφορετικό στυλ έρευνας με τον ρεπόρτερ να είναι το επίκεντρο. Το 2002 κατετάγη στην 6η θέση των TV Guide’s 50 Greatest TV Shows of All Time και το 2013 κατετάτη 24ο στο TV Guide’s 60 Best Series of All Time.

Previous Article

Ο δρόμος της Maja Włoszczowska προς το ασημένιο μετάλλιο των Ολυμπιακών αγώνων. (video)

Next Article

Καθαρισμός ποδηλάτου με πίεση νερού. Ναι ή όχι;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια