Νέο Cervélo P5X. «Το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο ποδήλατο τριάθλου που έχει υπάρξει».

Author: Χωρίς σχόλια Share:
cervelo-p5x-triathlon-bike-2

Δεν υπάρχει ποδήλατο παραγωγής που μπορεί να ανταγωνιστεί αισθητικά το καινούριο ποδήλατο τριάθλου Cervélo P5X. Το τελευταίο αεροδυναμικό ποδήλατο της Καναδικής εταιρίας έκανε την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ironman στην Χαβάη την Τρίτη.

Σύμφωνα με την Cervélo το P5X είναι το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο ποδήλατο τριάθλου που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Με μια πρώτη ματιά, σίγουρα δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε μαζί τους.

cervelo-p5x-triathlon-bike-1  Ο σχεδιασμός του Cervélo P5X ξεκίνησε το 2013. Η αρχική φάση του σχεδιασμού του δεν περιλάμβανε μόνο ώρες πάνω από σχεδιαστικά προγράμματα και αεροδυναμικές εξομοιώσεις, αλλά και πολύωρες συζητήσεις με κορυφαίους τριαθλητές για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις που έχουν από ένα ποδήλατο. Επίσης πολλές ώρες πέρασαν παρακολουθώντας αγώνες τριάθλου και αναλύοντας δεδομένα σχετικά με την χρήση του εξοπλισμού -ποδηλατικού- από τους αθλητές.

Το αποτέλεσμα; Ένα ποδήλατο που έχει ως στόχο όχι μόνο να είναι το πιο γρήγορο από τα ποδήλατα τριάθλου αλλά και πρακτικό καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την προπόνηση. Αυτός είναι και ο λόγος που το P5X έχει τόσους αποθηκευτικούς χώρους που μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του κάθε αθλητής. Θήκες για παγούρια, εργαλεία, φαγητό μέχρι και ειδικό χώρο αποθήκευσης ρούχων έχουν προσαρμόσει! Τέλος τα διπλωτά aero bars και η επιλογή για κούτα ποδηλάτου κάνουν πολύ εύκολη την μεταφορά του.

cervelo-p5x-triathlon-bike-6

Ο κύριος σχεδιαστής David Killing σημειώνει: «Είτε πρόκειται για προπόνηση, είτε για αγώνα μπορείτε να είστε αυτάρκεις καθώς στο Smartpak Stealthbox μπορείτε να αποθηκεύσετε οτιδήποτε μπορεί να σας χρειστεί από φαγητό, εξοπλισμό, ρούχα. Επιπλέον με την ευκολία τοποθέτησης τριών παγουριών μπροστά σας όπως ακριβώς επιθυμείτε, η επίδοση σας θα παραμένει υψηλή καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα«.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε και από τον σχεδιασμό του ποδηλάτου, η Cervélo πέρασε αρκετές ώρες τελειοποιώντας την αεροδυναμική του P5X. Περίπου 180 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα χώρια τις ατελείωτες ώρες πραγματικών δοκιμών στον δρόμο. Μέρος του σχεδιασμού ήταν η ενσωμάτωση των υδραυλικών δισκοφρένων τα οποία διαθέτουν περαστούς άξονες -thru axle- τόσο μπροστά όσο και πίσω ώστε να αυξηθεί η ακαμψία του ποδηλάτου.

cervelo-p5x-triathlon-bike-4

Το ποδήλατο έχει πολύ μεγάλο εύρος ρύθμισης της θέσης του αναβάτη ώστε να μπορεί να το προσαρμόσει στα μέτρα αλλά και τις ανάγκες του. Προς το παρόν θα είναι διαθέσιμες δύο επιλογές του ποδηλάτου μια με την SRAM Red eTAP και μια με Shimano Ultegra Di2.

Το μοντέλο με την SRAM έχει τους τροχούς ENVE 7.8 και εκτιμάται στα 15.000$ ενώ η Shimano έκδοση, θα έχει δισκοβραχίονα της Rotor και τροχούς Hed 6.9 και εκτιμάται στα 11.000$. Θα υπάρχουν διαθέσιμα τέσσερα μεγέθη S, M, L, XL.

cervelo-p5x-triathlon-bike-5

Παρόλο που το ποδήλατο είναι σχεδιασμένο για τρίαθλο, σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν πως η UCI θα γίνει πιο ελαστική όσον αφορά τους αεροδυναμικούς κανόνες σχεδιασμού των ποδηλάτων, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως ποδήλατο χρονομέτρου;

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρίας, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν δυνατό καθώς ο σχεδιασμός του ποδηλάτου έγινε βάση τις ανάγκες που υπάρχουν στο τρίαθλο και όχι στο χρονόμετρο.

Previous Article

10 αφόρητα εκνευριστικά πράγματα που συμβαίνουν στο ποδήλατο!

Next Article

Πιθανή μείωση της διαδρομής για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ποδηλασίας δρόμου στα 100 χλμ. λόγω ζέστης!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια