Πλακόστρωτα και ποδήλατο δρόμου. Δείτε τι «μετατροπές» κάνουν οι pro.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
cobbled road cycling (3)

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως σε με μεγάλους, Grand Tour αγώνες, υπάρχουν πλακόστρωτα τμήματα που οι αναβάτες είναι αναγκασμένοι να ποδηλατήσουν με τα τέρμα άκαμπτα και αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου. Φυσικά οι αποστάσεις με τα πλακόστρωτα δεν είναι μόνο για μερικά μέτρα. Χιλιόμετρα ολόκληρα, τα οποία φυσικά πρέπει να τα διανύσουν σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Χαρακτηριστοί αγώνες με πλακόστρωτα είναι το Tour of Flanders και το Paris-Roubaix. Για να κάνουν κάνουν πιο ανώδυνα τα πλακόστρωτα, οι επαγγελματίες αναβάτες με τους μηχανικούς τους έχουν σκαρφιστεί διάφορες «πατέντες» και «μετατροπές» στα ποδήλατα τους. Ας δούμε όμως τι κάνουν ξεκινώντας από τα φαρδύτερα ελαστικά!

cobbled road cycling (1)
Φαρδύτερα ελαστικά
. Η πιο κλασική μετατροπή όσον αφορά τα πλακόστρωτα είναι τα φαρδύτερα ελαστικά. Παλαιότερα τοποθετούσαν ελαστικά 25mm, ενώ σήμερα βλέπουμε ελαστικά 28mm ή και 30mm. Τα φαρδύτερα ελαστικά, λόγω του μεγαλύτερου όγκου αέρα που δέχονται μπορούν να λειτουργήσουν με χαμηλότερη πίεση άρα και να αποσβένουν ένα μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών.

Χαμηλότερη πίεση στα ελαστικά. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, όσο φαρδύτερο το ελαστικό τόσο χαμηλότερη πίεση αέρα χρειάζεται. Πέρα από την απόσβεση των κραδασμών, τα ελαστικά έχουν και καλύτερη πρόσφυση όταν λειτουργούν με χαμηλότερη πίεση.


Δείτε επίσης: Ξέρουμε πως η πίεση των ελαστικών στο ποδήλατο δρόμου σου είναι λάθος. Δες το γιατί!


Διπλή ταινία τιμονιού. Οι περισσότεροι κατασκευαστές ποδηλάτων έχουν ως στόχο τα πιο «μαλακά» πίσω μέρη των ποδηλάτων ώστε να είναι ξεκούραστα και άνετα, αλλά δεν έχουν κάνει κάτι για τον μπροστά μέρος. Εδώ έρχονται λοιπόν διπλές και τριπλές στρώσεις ταινίας τιμονιού, με ένθετα από GEL ώστε να μειωθούν οι κραδασμοί στις παλάμες, τα χέρια και τους ώμους.

Ταινία τιμονιού στα πετάλια. Ένα καθόλου εμφανές μέρος όπου τοποθετείται ταινία τιμονιού, είναι στην πλατύτερη επιφάνεια επαφής των πεταλιών. Καθώς τα αγωνιστικά παπούτσια τις περισσότερες φορές είναι τελείως άκαμπτα λόγω της ανθρακονημάτινης σόλας τους, δεν αποσβένουν καθόλου τους κραδασμούς και μετά από λίγη ώρα οι πατούσες μουδιάζουν από τους κραδασμούς.

top mount brake levers road bikeΜανέτες φρένων και χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στην επάνω μεριά του τιμονιού. Για καλύτερο έλεγχο και λιγότερους κραδασμούς στα χέρια αρκετοί αναβάτες επιλέγουν να ποδηλατούν στα πλακόστρωτα έχοντας τα χέρια τους το κέντρο του τιμονιού παρά στις άκρες. Γι’αυτόν τον λόγο τοποθετούν μανέτες φρένων εκεί, αλλά και χειριστήρια για τις μεταδόσεις τους. Με τις ηλεκτρονικές μεταδόσεις αυτό έχει γίνει ακόμη πιο εύκολο, καθώς μπορούν να τοποθετήσουν έξτρα χειριστήρια στην εσωτερική μεριά του τιμονιού και να είναι έτοιμοι για τις επιθέσεις χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν θέση στα χέρια.

cobbled road cycling (2)Μικρό γρανάζι με περισσότερα δόντια. Ειδικότερα όταν υπάρχουν πλακόστρωτες αναβάσεις ή αναμένεται βροχερός καιρός, τότε αρκετοί αναβάτες αλλάζουν τον μικρό δίσκο με έναν με 42 ή 44 δόντια. Αυτό το κάνουν για να μπορούν να διατηρούν τις στροφές στα πόδια και τον ρυθμό καθώς είναι πολύ δύσκολο με τις συνεχόμενες ανωμαλίες και αναταράξεις.

Διαφορετικοί τροχοί. Αρκετοί αναβάτες επιλέγουν αλουμινένιους τροχούς με περισσότερες ακτίνες για τέτοιου είδους αγώνες καθώς υπάρχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες για μηχανικά προβλήματα σε σχέση με ανθρακονημάτινους τροχούς. Επίσης το αλουμίνιο είναι και πιο απορροφητικό ως υλικό στους τροχούς. Ένας ακόμη λόγος είναι το κόστος για τις ομάδες, καθώς κάθε φορά εκατοντάδες πανάκριβοι ανθρακονημάτινοι τροχοί σπάνε στα πλακόστρωτα.


Δείτε επίσης: 5+1 bike fit συμβουλές για ένα πιο άνετο ποδήλατο δρόμου!


chain catcher road bikeChain catchers. Μικρές αλουμινένιες κατασκευές ώστε να μην αφήνουν την αλυσίδα να πέσει ανάμεσα από τον δισκοβραχίονα και το πλαίσιο καθώς κάτι τέτοιο συνήθως σημαίνει και το τέλος του αγώνα για τον αθλητή.

Εάν έχετε δοκιμάσει να ποδηλατήσετε σε πλακόστρωτο τότε σίγουρα θα καταλαβαίνετε τις μετατροπές και τις «πατέντες» που επιλέγουν οι επαγγελματίες με τους μηχανικούς τους. Εάν όχι, θα πρέπει να το δοκιμάσετε!

Previous Article

Η γκάφα της Rachel Atherton στον πρώτο της αγώνα με την φανέλα της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας!

Next Article

Αποκλεισμός 4 ετών για αθλητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου Cross Country, λόγω αναβολικών!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια