5 λάθη που έχουμε κάνει όλοι σε κάποιο σπριντ.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
finish-sprint-road-bike

Το σπριντ δεν έχει να κάνει μόνο με την δύναμη του αναβάτη, καθώς υπάρχουν και αρκετά στοιχεία τεχνικής που θα πρέπει να προσέξει κάποιος ώστε να είναι καλός. Από το πότε και ποια ταχύτητα θα επιλέξει, μέχρι το πως θα σηκωθεί και από που θα ξεκινάει η δύναμη. Παρακάτω θα δούμε μερικά από τα συνηθέστερα λάθη που συναντάμε σε ένα σπριντ -τα οποία πολλά από αυτά δεν λέμε να τα διορθώσουμε κιόλας!

Ξεκινάμε πολύ νωρίς.

Για να ξεκινήσουμε το σπριντ τερματισμού θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν αρκετές παραμέτρους. Κατεύθυνση αέρα, τελευταία στροφή, κλίση του δρόμου, που βρισκόμαστε σε σχέση με τους αντιπάλους. Αφού αξιολογήσουμε όλα αυτά, τότε μόνο είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το σπριντ. Με ευνοϊκό αέρα μπορούμε να ξεκινήσουμε μέχρι και 350 μέτρα πριν τον τερματισμό, αν όμως ο αέρας είναι αντίθετος, τότε περιμένουμε μέχρι τα τελευταία 50-100 μέτρα και τότε βγαίνουμε από αυτόν που ακολουθούμε και ξεκινάμε το σπριντ!

Βρισκόμαστε πολύ μπροστά, ενώ ο τερματισμός είναι αρκετά μακριά ακόμη.

Αν είμαστε αυτοί που κρατάνε τον ρυθμό από όλο το γκρουπ τότε είναι πραγματικά απίθανο να έχουμε δυνάμεις ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί για το σπριντ τερματισμού. Εδώ υπάρχουν βέβαια και πολλά παιχνίδια τακτικής από τις ομάδες, όπως για παράδειγμα το «τρενάκι» το οποίο πηγαίνει με πάρα πολύ υψηλή ταχύτητα, μη αφήνοντας κάποιον να το προσπεράσει. Επιπλέον κρατώντας αυτόν τον πολύ ψηλό ρυθμό δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε κάποιον σπρίντερ ώστε να φύγει μπροστά.

Αλλάζουμε σε πολύ βαριά ταχύτητα πριν καλά-καλά ξεκινήσουμε το σπριντ.

Το να ξεκινήσουμε το σπριντ έχοντας 53-11 (ή κάποια άλλη πάρα πολύ βαριά ταχύτητα) είναι μεγάλο λάθος για δύο κυρίως λόγους. 1) ο ήχος από τις ταχύτητες που αλλάζουν θα προειδοποιήσει και τους υπόλοιπους πως ξεκινάει το σπριντ -χάνουμε το στοιχείο του αιφνιδιασμού και 2) δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε το «ξεπέταγμα» ώστε να μην μας ακολουθήσει κανένας. Αντιθέτως, θα πρέπει στην προπόνηση να δουλέψουμε με ποια ταχύτητα μπορούμε να «φύγουμε» μπροστά, χωρίς όμως να «τελειώσει». Σίγουρα κατά την διάρκεια του σπριντ θα χρειαστεί να βαρύνουμε κατά μια ή και δυο ταχύτητες ώστε να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον επιταχυνόμενο ρυθμό μέχρι τον τερματισμό.

Julian-Alaphilippe road bike sprint tour of california

Βρισκόμαστε πολύ πίσω όταν ξεκινάει το σπριντ.

Αν βρισκόμαστε πίσω από την 8η-10η θέση και είμαστε παρατεταγμένοι σε μονή σειρά τότε δεν υπάρχουν πιθανότητες μετά το σπριντ να βρισκόμαστε στην πρώτη 5άδα. Σε αγώνες μπορούμε να «σημαδέψουμε» τα τελευταία 200-300 μέτρα του αγώνα πριν τον τερματισμό με σημάδι κάποια ταμπέλα, ή κάτι που θα μπορούμε να το ξεχωρίσουμε όταν βρισκόμαστε μέσα στον αγώνα, ώστε να γνωρίζουμε που θα πρέπει να «σηκωθούμε» για το σπριντ.

Μπαίνουμε πολύ κλειστά στην τελευταία στροφή πριν το σπριντ…

… και το πιο πιθανό είναι να ακούσουμε μπινελίκια! Το να μπούμε πολύ κλειστά στην τελευταία στροφή προσπαθώντας να περάσουμε πολλά άτομα από την εσωτερική το πιο πιθανό είναι να καταλήξει σε κάποια θεαματική -και πολύ επίπονη- σύγκρουση/πτώση ή απλά να τους κόψουμε όλους και να αρχίσουν τις μπουνιές -και με το δίκιο τους. Λόγω του ότι όλοι θα έρχονται από την εξωτερική μας, το σπριντ θα τελειώσει πριν καλά καλά ξεκινήσει. Καλό είναι, αυτά να μην γίνονται.

Previous Article

Πως τα ποδήλατα αλλάζουν την δυναμική στους δρόμους της Αφρικής.

Next Article

‘To παρακάνεις!’ λέει το Strava!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια