5 συμβουλές προπόνησης για περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη ταχύτητα και καλύτερη φυσική κατάσταση. Μέρος 4/4

Author: Χωρίς σχόλια Share:
triatholnbikes (3)

Συνεχίζοντας από το πρώτο ,το δεύτερο και το τρίτο μέρος με τις συμβουλές προπόνησης.

Αποφύγετε την νεκρή ζώνη. Η «νεκρή ζώνη» είναι μια κατάσταση η οποία προκαλείται από επανειλημμένες προπονήσεις μέτριας προς υψηλής έντασης πάνω στο ίδιο προπονητικό θέμα. Συνήθως πλήττει τους ερασιτέχνες που πιέζουν κάθε φορά που θα βρεθούν επάνω στο ποδήλατο, αλλά δεν έχουν κάποιο προπονητικό πλάνο, όπως επίσης και αθλητές στα πρώτα τους βήματα, οι οποίοι προσπαθούν να βελτιωθούν ακολουθώντας την τακτική του Eddy Merckx, «κάνε πολύ ποδήλατο». Όσοι υποφέρουν από αυτή την πάθηση, μπορεί να μην το γνωρίζουν. Αυτό συμβαίνει διότι διατηρούν την φυσική τους κατάσταση. Προπονούνται σκληρά, αλλά όχι όσο σκληρά πρέπει για να προκαλέσουν αλλαγές στο σώμα τους, να το αναγκάσουν να προσαρμοστεί και να βελτιωθεί στα νέα δεδομένα των σκληρότερων προπονήσεων. Για να πετύχετε βελτίωση, θα πρέπει μερικές φορές να φτάνετε στα άκρα των σωματικών σας δυνατοτήτων.aerobike (3)

Προπονητικό πλάνο τελευταίας στιγμής. Έχετε δηλώσει να λάβετε μέρος σε έναν αγώνα 150 χιλιομέτρων, αλλά μέχρι και ένα μήνα πριν από τον αγώνα δεν έχετε προπονηθεί, για να καλύψετε έστω, αυτή την απόσταση; Μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη απόσταση που έχετε ποδηλατήσει, είναι τα 70 χιλιόμετρα; Κανένα πρόβλημα! Με το παρακάτω προπονητικό πλάνο -εφόσον το επιτρέπει η φυσική σας κατάσταση, υποθέτοντας ότι ποδηλατείτε για μερικές ώρες κάθε εβδομάδα- θα μπορέσετε σε έναν μήνα μέσα να ξεπεράσετε τα 150 χιλιόμετρα. Την πρώτη εβδομάδα ποδηλατήστε 75 χιλιόμετρα, την δεύτερη εβδομάδα 85 χιλιόμετρα, την τρίτη εβδομάδα 95 και την τέταρτη εβδομάδα 110.

Στόχος σας τα 110 χιλιόμετρα. Αρκετοί προπονητές συμβουλεύουν πως θα πρέπει να διανύουν οι αθλητές τους 120 χιλιόμετρα με άνεση, πριν συμμετέχουν σε κάποιο event 150 χιλιομέτρων, άλλοι όπως πιστεύουν πως μπορείτε να τα καταφέρετε εφόσον ολοκληρώνετε τα 110 χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα.

Εκκινήσεις που σκοτώνουν. Εξασκηθείτε στις εκκινήσεις από στάση. Με μια αρκετά βαριά ταχύτητα, όπως για παράδειγμα 53Χ19 και ενώ τσουλάτε με χαμηλή ταχύτητα, επιταχύνετε με όλη σας την δύναμη, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για 20 με 30 πεταλιές. Ξεκινήστε με 2-3 σπριντ και προσπαθήστε να φτάσετε τα 6-7. Οι 3 πρώτες πεταλιές είναι οι πιο σημαντικές, καθώς είναι αυτές που μεταφέρουν το μήνυμα του «σπριντ» από τον εγκέφαλο στους μύες. Για την πρώτη πεταλιά, ξεκινήστε με το δυνατό σας πόδι, στην θέση του ρολογιού όπου η ώρα δείχνει 2.

Κερδίστε «δωρεάν» ταχύτητα. Καθίστε όσο γίνεται πιο πίσω και πιάστε το τιμόνι από τα drops, ώστε να μειώσετε την επιφάνεια που έρχεται αντιμέτωπη με τον αέρα και να γίνεται πιο αεροδυναμική. Κατευθείαν θα δείτε διαφορά στην ταχύτητά σας, όπως και πτώση στους παλμούς σας για την ίδια ένταση. Στις κατηφόρες, κλείστε τους αγκώνες και τα γόνατα προς το ποδήλατο και χαμηλώστε το κεφάλι όσο γίνεται περισσότερο -όσο χρειάζεται για να κρατήσετε τον πλήρη έλεγχο του ποδηλάτου. Αν έχετε μόνο ένα παγούρι, να το βάλετε στην θήκη του seat tube καθώς έχει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση από ότι η θήκη στον διαγώνιο σωλήνα. Αν φοράτε παπούτσια με κορδόνια, να περάσετε τα κορδόνια κάτω από τα υπόλοιπα, ώστε να μην «πετάνε» και αυξάνουν την αεροδυναμική σας αντίσταση! (εντάξει, αυτό το τελευταίο είναι λίγο υπερβολικό, αλλά μόλις δεν ένιωσες λίγο pro;)

Previous Article

Το πιο επικό, ριψοκίνδυνο, μοναδικό μονοπάτι που έχετε δει! (video)

Next Article

Ε-bike υδρογόνου, το μέλλον είναι εδώ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια