6 γρήγορες λύσεις σε καθημερινά προβλήματα του ποδηλάτου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
tacoed wheel lift

Πόσες φορές δεν σας έχει συμβεί λίγη ώρα πριν ξεκινήσετε για την βόλτα με το ποδήλατο σας, που την περιμένατε από την αρχή της εβδομάδας, να δείτε ότι κάτι δεν πάει καλά με το ποδήλατο; Είτε είναι σκισμένο το λάστιχο, είτε κλαταρισμένο, είτε κατά την διάρκεια της βόλτας έφυγε μια βίδα από το cleat του παπουτσιού, είτε πέσατε -χωρίς να χτυπήσετε σοβαρά- αλλά ο τροχός του ποδηλάτου έχει γίνει σαν 8. Μην στεναχωριέστε, καθώς για τα περισσότερα προβλήματα που θα παρουσιαστούν, υπάρχουν γρήγορες λύσεις που θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους. Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές.

Βάλτε στεγανοποιητικό υγρό μέσα στην σαμπρέλα για να μπαλώσετε κάποια μικρή τρύπα. Πρόκειται για λύση με tube sealantαμφίβολα αποτελέσματα, αλλά αν βρεθείτε ποτέ στην θέση που έχετε πάθει λάστιχο και το έχετε καταλάβει ελάχιστη ώρα πριν το ραντεβού σας, τότε μπορείτε απλά να προσθέσετε μια μικρή ποσότητα στεγανοποιητικού υγρού (20-30ml αρκούν για σαμπρέλες μέχρι και 29Χ2.1) με την συνηθισμένη μέθοδο -από την βαλβίδα- και να φουσκώσετε το λάστιχο. Συνήθως μπαλώνει η τρύπα και κάνετε την βόλτα σας σαν αρχηγός. Υπάρχει όμως και η περίπτωση να μην δουλέψει η συγκεκριμένη λύση.

Για τα σκισμένα tubeless ελαστικά υπάρχει λύση και λέγεται ShoeGoo (κόλλα επισκευής παπουτσιών). Τρίψτε ελαφριά την εσωτερική μεριά από το σκίσιμο με γυαλόχαρτο και βάλτε λίγη ShoeGoo. Μόλις αρχίσει να γίνεται κολλώδη, τοποθετείστε ένα κομμάτι υφασμάτινης μονωτικής ταινίας (duct tape) και αφήστε το να στεγνώσει.

Αλλάξτε μόνο τις ντίζες για να δώσετε λίγη ζωή ακόμη στα εξωτερικά καλώδια. Όσο περίεργο και αν σας ακουστεί, τα εξωτερικά καλώδια είναι αυτά που φθείρονται και κάνουν τις ντίζες να κολλάνε και να μην δουλεύουν τα χειριστήρια και οι ταχύτητες. Μια στο τόσο, αλλάξτε μόνο τις ντίζες για να δώσετε λίγη ζωή ακόμη στα καλώδια, εφόσον βέβαια αυτά, είναι σε καλή εξωτερική κατάσταση. Αν όμως συνεχίσετε να αντιμετωπίζετε προβλήματα, τότε θα πρέπει να αντικαταστήσετε και τα εξωτερικά καλώδια.

Το πίσω λάστιχο είναι πιο φαγωμένο από το μπροστά; Χρησιμοποιείτε ίδια ελαστικά μπροστά και πίσω; Η λύση είναι πάρα πολύ απλή! Αγοράστε ένα καινούριο ελαστικό και τοποθετείστε το στον μπροστά τροχό και το ελαστικό του μπροστά βάλτε το στον πίσω τροχό. Με αυτόν τον τρόπο θα «κερδίσετε» μερικά χιλιόμετρα ζωής ακόμη και από το μη φθαρμένο ελαστικό!

Πέσατε και ο τροχός σας έγινε σαν 8αρι (taco-ed); Υπάρχει λύση ώστε να μπορέσετε να γυρίσετε στο σπίτι σας και φυσικά δεν εννοούμε να πάρετε τηλέφωνο να έρθουν να σας πάρουν. Βγάλτε τον τροχό από το ποδήλατο πιάστε τον με τα δύο σας χέρια, ώστε το σημείο που είναι παραμορφωμένος να βρίσκεται μακριά από εσάς και χτυπήστε αυτό το σημείο με δύναμη στο έδαφος. Προσοχή, χτυπήστε το ελαστικό στο έδαφος και όχι το στεφάνι. Μια δεύτερη λύση είναι να τοποθετήσετε το σημείο που έχει παραμορφωθεί στο γόνατό σας και να το πιέσετε με δύναμη, ενώ κρατάτε τον τροχό με τα χέρια σας, ώστε να ισιώσει. Όποια μέθοδο και αν ακολουθήσετε σίγουρα στα μάτια των φίλων σας θα φανεί πως κάνατε μαγικά και θα καταφέρετε να γυρίσετε στο σπίτι σας.

Σας έφυγε η βίδα από το σχαράκι; Κανένα πρόβλημα, καθώς η λύση βρίσκεται ακριβώς μπροστά σας. Οι βίδες της παγουροθήκης
τις περισσότερες φορές έχουν το ίδιο σπείρωμα με τις βίδες από τα σχαράκια, οπότε μπορείτε να αφαιρέσετε τη μία από το παγούρι και να ασφαλίσετε το σχαράκι για να γυρίσετε πίσω. Επειδή όμως είναι διαφορετικά τα κεφάλια τους, θα εξέχει και θα βρίσκει στο πετάλι. Η ανάγκη βέβαια ήταν να γυρίσετε πίσω, οπότε όλα καλά! Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη λύση δουλεύει και για τα πετάλια βουνού, αλλά και για τα πετάλια δρόμου -στα Shimano τουλάχιστον.

Έχετε κάποια άλλη γρήγορη λύση για περίπτωση ανάγκης; Θα χαρούμε να την διαβάσουμε στα σχόλια.

Previous Article

Ο ορισμός του freeride με τον James Doerfling. (video)

Next Article

Αλλαγή ταχυτήτων χωρίς να χρειάζεται να γυρνάνε τα πόδια. Το επαναστατικό HxR ήρθε. (+ video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια