6 Ποδηλατικές διαφωνίες που πιθανότατα έχετε αντιμετωπίσει!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
cyclist protest

Ένα πράγμα που κάνει τους ποδηλάτες να ξεχωρίζουν είναι η πυγμή τους να υποστηρίξουν κάτι μέχρι να βγάλουν τον άλλον από τα ρούχα του. Παρακάτω θα δούμε μερικές από τις συνηθέστερες ποδηλατικές διαφωνίες που μας κάνουν να βγάζουμε αφρούς προσπαθώντας να αλλάξουμε γνώμη στους συνομιλητές μας!

Shimano VS Campagnolo.

Ξεκινάμε με την αρχαιότερη των διαφωνιών στην ποδηλασία (δρόμου) και δεν είναι άλλη από τις διαφορετικές σειρές μετάδοσης. Ιάπωνας εναντίων Ιταλού. Πριν από αρκετά χρόνια η Campagnolo ήταν μονόδρομος, καθώς κάθε αξιοπρεπές ποδήλατο είχε Campagnolo. Καμιά άλλη ποδηλατική μάρκα δεν έχει το όνομα και την ιστορία της Ιταλικής εταιρίας. Μέχρι βέβαια κάπου στην δεκαετία του ’80 που ήρθε ο Ιάπωνας με την Shimano.

Ποτέ η Campagnolo δεν φάνηκε έτοιμη να αντιμετωπίσει την συχνότητα των καινοτομιών που παρουσίαζαν οι Ιάπωνες με τα χειριστήρια STI να είναι το στοιχείο που «έριξε» τους Ιταλούς από τον θρόνο τους.

Tα Campagnolo είναι λίγο πιο ακριβά, αλλά παράλληλα έχουν και την δική τους μοναδική εμφάνιση και αίσθηση. Επιπλέον, τα χειριστήρια έχουν διαφορετική εργονομία και τα κάνει πιο άνετα σε αρκετούς. Κάθε εταιρία έχει τους φανατικούς υποστηρικτές της και τους φανατικούς εχθρούς της.

Campagnolo αγοράζει κάποιος με την καρδιά, ενώ Shimano με το μυαλό. Αυτό πιστεύουμε τα λέει όλα.

Δρόμος VS Χώμα.

Μπορεί τα ποδήλατα βουνού να έχει λίγα χρόνια που εμφανίστηκαν στην αγορά, αλλά ήδη έχουν ένα πολύ φανατικό κοινό. Έχουν δώσει το κάτι διαφορετικό στην ποδηλασία, έχουν φέρει την διασκέδαση στην ποδηλασία και την επαφή με την φύση.

Σήμερα βέβαια οι περισσότεροι ασχολούνται με τα δύο είδη, αλλά πάλι υπάρχουν μερικοί ένθερμοι υποστηρικτές του δρόμου ή του χώματος.

Μέγεθος τροχών στα ποδήλατα βουνού.

wheel-differences

Μπορεί πλέον καμιά εταιρία να μην κατασκευάζει ποδήλατο με τροχούς 26″ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κυκλοφορούν πολλά -πάρα πολλά- ποδήλατα με αυτούς τους τροχούς. Σήμερα τα ποδήλατα που κατασκευάζονται έχουν τροχούς 27,5″ ή 29″.

Μαζί με τις αλλαγές στους τροχούς βέβαια, ήρθαν και πολύ μεγάλες αλλαγές στην γεωμετρία των ποδηλάτων, τα οποία σταμάτησαν πλέον να θυμίζουν φτηνές αντιγραφές ποδηλάτων δρόμου με φαρδιά ελαστικά και έχουν σχεδιαστεί γύρω από τις επιδόσεις στο χώμα.

Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το οποίο φαίνεται, οπότε πάλι καταλήγουμε στο φανατικό κοινό των «26 ain’t dead» και στους υπόλοιπους που έχουν κάποιο διαφορετικό μέγεθος τροχού.

Δισκόφρενα ή ταμπούρα στα ποδήλατα δρόμου.

Μπορεί την παραπάνω διαφωνία να την βλέπουν όσοι ασχολούνται με την ποδηλασία βουνού και απλά να γελάνε, αλλά για την ποδηλασία δρόμου τα δισκόφρενα είναι κάτι τελείως καινούριο το οποίο ακόμη δεν έχει καθιερωθεί και αυτό οφείλεται σε αρκετούς λόγους.

Όσοι δεν ασχολούνται επαγγελματικά με την ποδηλασία δρόμου και έχουν δοκιμάσει τα δισκόφρενα δεν γυρίζουν πίσω στα ταμπούρα, ενώ οι επαγγελματίες προσπαθούν να φέρουν τον κόσμο ανάποδα ώστε να μην εξελιχθεί κάτι το οποίο -κατά την γνώμη μας- πονάει στο ποδήλατο δρόμου.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η διαφωνία χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Τους επαγγελματίες, τους «παραδοσιακούς» και τους «κανονικούς» αναβάτες!

Οι επαγγελματίες θέλουν ταμπούρα για την αεροδυναμική και το χαμηλότερο βάρος.

Στους «παραδοσιακούς» δεν αρέσει τίποτα από ό,τι συμβαίνει στην ποδηλασία δρόμου από την στιγμή που αποσύρθηκε o Hinault.

Οι «κανονικοί» θέλουν τα δισκόφρενα.

Κουμπωτά VS πλατφόρμες.

Μπορεί στον χώρο της ποδηλασίας βουνού η παραπάνω διαφωνία να μην «ζεσταίνει» τα αίματα, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και στον χώρο του αγωνιστικού ΒΜΧ.

Είναι γνωστό πως τα κουμπτωτά είναι πιο «γρήγορα», αλλά η κύρια διαφωνία είναι ως προς το ηθικό μέρος των κουμπωτών σε ένα ποδήλατο ΒΜΧ.

Το βασικό σημείο είναι πως θα πρέπει να είναι ο αναβάτης σε θέση να χειρίζεται άψογα το ποδήλατο του -σε αγωνιστικές συνθήκες- χωρίς όμως να είναι «κουμπωμένος» σε αυτό καθώς αυτό είναι μια από τις ικανότητες του ΒΜΧ. Τα κουμπωτά είναι σαν να «κλέβουν».

Βέβαια, επειδή τα «κουμπωτά» περνούν πάντα πρώτα την γραμμή του τερματισμού, αυτοί είναι και οι οποίοι γράφουν τους κανόνες!

Σαμπρέλα, tubeless ή μπουαγιώ;

widetires2 (1)

Αν βγεις προπόνηση και δεν διαφωνήσεις για το ποιος συνδυασμός ελαστικών-τροχών είναι καλύτερος, δεν θα πάει καλά η προπόνηση! 

Στην ποδηλασία δρόμου υπάρχουν όχι μια, ούτε δύο, αλλά τρεις επιλογές σχετικά με τον τύπο των ελαστικών. Η κλασική σαμπρέλα, τα tubeless και τα μπουαγιώ. Οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν μπουαγιών, ενώ οι υπόλοιποι σαμπρέλα. Βέβαια τελευταία βλέπουμε ολοένα και περισσότερους υποστηριχτές των tubeless.

Στην ποδηλασία βουνού η διαφωνία έχει μικρότερη έκταση καθώς είναι tubeless ή σαμπρέλα. Εδώ πιστεύουμε πως με την πρόοδο των ελαστικών και των τροχών, όσοι χρησιμοποιούν σαμπρέλες σε λίγο καιρό θα τους δείχνουν με το δάκτυλο!

Υπάρχει κάποια άλλη διαφωνία που έχετε με τους συναθλητές σας;

Previous Article

Strava Art με φραπέ! Σκέφτεσαι τίποτα καλύτερο;

Next Article

O Remi Thirion ετοιμάζεται για το Παγκόσμιο Κύπελλο Downhill! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια