8 κορυφαίες καινοτομίες που σχετίζονται με την ποδηλασία δρόμου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
8kainotomiesroad (9)

Μπορεί ακόμη και σήμερα να εξελίσσονται τα ποδήλατα δρόμου, αλλά μέσα στα χρόνια δημιουργήθηκαν μερικά προϊόντα, τα οποία την εξέλιξαν, την έφεραν στην σημερινή μορφή της. Ας δούμε λοιπόν, ποιες είναι οι 8 κορυφαίες καινοτομίες που άλλαξαν την ποδηλασία δρόμου!

To ποδήλατο

8kainotomiesroad (8)

Μπορεί εμάς να μας φαίνεται για ένα φυσιολογικό ποδήλατο, αλλά το 1885 που παρουσιάστηκε από τον John Kemp Starley, ήταν πραγματικά κάτι μοναδικό. Με το χαμηλό του ύψος και δύο όμοιους τροχούς μπορούσε ο αναβάτης να φτάνει στο έδαφος, χωρίς να χρειαστεί να κατέβει από το ποδήλατο. Από την στιγμή εκείνη και μετά, το ποδήλατο σταμάτησε να είναι κάτι επικίνδυνο.

Ελεύθερο

8kainotomiesroad (6)

Μπορεί οι αναβάτες πίστας ακόμη να εξυμνούν τα fixed κέντρα, αλλά δεν έχουν να ανέβουν ή να κατέβουν λόφους και βουνά. Πριν την εμφάνιση του ελεύθερου, ο αναβάτης έπρεπε να κουνάει συνεχώς τα πόδια του, είτε βρισκόταν σε κατήφορο, είτε σε ευθεία, το οποίο έκρυβε πολλούς τραυματισμούς όταν ανέβαιναν οι ταχύτητες. Το πρώτο ελεύθερο έκανε την εμφάνισή του πίσω στο 1869 από τον William Van Anden. Ωστόσο, δεν ήταν αρκετά δημοφιλές και η πραγματική εξέλιξή του έγινε στα τέλη της δεκαετίας του 1890 και αρχές του 1900. Η πραγματική επανάσταση έγινε το 1978 με το ελεύθερο που παρουσιάστηκε από την Shimano και άλλαξε την ποδηλασία.

Ελαστικά με αεροθάλαμους (σαμπρέλες)

8kainotomiesroad (4)

Η ιδέα ξύλινων τροχών, επικαλυμμένους με φύλλα σιδήρου, μας κάνει να ανατριχιάζουμε. Έτσι όμως ήταν οι ρόδες από τα ποδήλατα πριν ανακαλυφθούν τα ελαστικά από καουτσούκ και σαμπρέλα εσωτερικά. Το 1888 ο John Dunlop, ανέπτυξε τα πρώτα ελαστικά για ποδήλατο, βλέποντας τον γιό του με το τρίκυκλό του να κάνει βόλτες στην αυλή με τα συμπαγή ελαστικά από καουτσούκ. Γρήγορα έγινε η χρήση των συγκεκριμένω ελαστικών must, για όσους συμμετείχαν σε αγώνες, λόγω της καλύτερης κύλισης και της περισσότερης άνεσης που προσέφεραν.

Quick release

8kainotomiesroad (5)

Μπορεί η ανακάλυψη του πίσω σασμάν να μην ήταν του Tulio Campagnolo, αλλά το quick release, είναι. Πριν από το 1927, που εμφανίστηκε, οι αναβάτες για να αλλάξουν ταχύτητα, θα έπρεπε να είχαν μαζί τους κλειδιά για να ξεβιδώσουν τα παξιμάδια των τροχών, μια διαδικασία χρονοβόρα και σίγουρα δύσκολη, ειδικότερα τις κρύες ημέρες. Κατά την διάρκεια ενός απογοητευτικού αγώνα, ήρθε στον Tulio, η ιδέα του quick release όπου και δημιούργησε λίγο μετά. Πλέον δεν υπάρχει ποδήλατο που δεν χρησιμοποιεί quick release, είτε είναι δρόμου, είτε βουνού, είτε πόλης.

Πίσω σασμάν

8kainotomiesroad (7)

Πριν την ανακάλυψη των πίσω σασμάν, ένας αναβάτης για να αλλάξει ταχύτητα στο ποδήλατό του, έπρεπε να σταματήσει, να βγάλει τον τροχό και να τον επανατοποθετήσει από την άλλη μεριά που είχε διαφορετικό γρανάζι. Ναι, είχανε μόνο 2 ταχύτητες. Αν και η ανάπτυξη των πίσω σασμάν ξεκίνησε στα τέλη του 1800-αρχές 1900, τα πρώτα σασμάν εμφανίστηκαν επίσημα στο Tour de France, το 1937. Η ευρύτερη χρήση τους, όμως, έγινε όταν η Simplex παρήγαγε πίσω σασμάν που ο έλεγχός του γινόταν με την χρήση ντίζας. Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν ήταν ο Tulio Campagnolo, ο οποίος εφηύρε το πίσω σασμάν, ο οποίος κυκλοφόρησε το πρώτο παραλληλόγραμμο πίσω σασμάν, το Campagnolo Gran Sport το 1949.

Χειρηστήρια STI -Shimano Total Integration-

8kainotomiesroad (1)

Θυμάστε την εποχή που χρειαζόταν να αφήσετε το τιμόνι και να τεντωθείτε μέχρι τον διαγώνιο σωλήνα για να αλλάξετε ταχύτητες, ενώ έπρεπε να συνεχίσετε να κοιτάτε τον δρόμο; Εγώ όχι, λόγω του νεαρού της ηλικίας μου!!! Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990 όμως, η Shimanο παρουσίασε τα χειριστήρια STI -Shimano Total Integration- όπου λύθηκαν όλα από αυτά τα προβλήματα. Με πλήρη ενσωμάτωση στην μανέτα του φρένου των χειριστηρίων για τις αλλαγές των ταχυτήτων, οι αναβάτες μπορούσαν πλέον να αλλάξουν ταχύτητες, χωρίς να πάρουν τα χέρια από το τιμόνι και χωρίς να χρειαστεί να αποσπαστεί η προσοχή τους από τον δρόμο.

Κάρμπον πλαίσια

8kainotomiesroad (2)

Τι είναι αυτό που αναζητάει ένας αναβάτης από το ποδήλατό του; Φυσικά το χαμηλό βάρος, ακαμψία, μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση και άνεση. Τα κάρμπον πλαίσια τα προσφέρουν όλα αυτά και γι’ αυτόν τον λόγο είναι η νούμερο ένα επιλογή των αναβατών ανά τον κόσμο. Η χρήση των ανθρακονημάτων ήταν για πολλά χρόνια στο μυαλό των κατασκευαστριών εταιριών, από το 1970 που προσπαθούσαν να βρουν πως μπορούν να το χρησιμοποιήσουν καλύτερα. Κάπου στα μισά της δεκαετίας του 1980, όμως η Look σε συνεργασία με την TVT, έφτιαξαν το πρώτο αξιόπιστο πλαίσιο ποδηλάτου από κάρμπον. Από τότε έχουν γίνει τεράστια άλματα όμως στην χρήση και επεξεργασία των ανθρακονημάτων και η χρήση τους έχει επεκταθεί σε πολλά διαφορετικά είδη ποδηλασίας.

Clipless πετάλια

8kainotomiesroad (3)

Δεν ήταν νωρίτερα από το 1984, όπου η Look, κυκλοφόρησε το πρώτο εμπορικά πετυχημένο clipless πετάλι. Με αρχές ίδιες, όπως στις δέστρες από τις μπότες του σκι, με εύκολο κούμπωμα και ξεκούμπωμα -σε αντίθεση με τα toe straps τα οποία είχανε περιορισμένο τον αναβάτη επάνω στο ποδήλατο. Δεν ήταν μόνο η αυξημένη ασφάλεια όμως για τους αναβάτες με τα clipless πετάλια. Μαζί ήρθε και η αυξημένη αποτελεσματικότητα κατά το πεταλάρισμα, καθώς οι αναβάτες μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όλο τον κύκλο του ποδιού καθώς πεταλάριζαν. Παρά όμως τα πλεονεκτήματα που υπήρχαν, έπρεπε ο Bernard Hinault να κερδίσει το 5ο του -και τελευταίο του- Tour de France, το 1985 για να παρατηρήσουν οι υπόλοιποι αναβάτες τα πλεονεκτήματα των clipless πεταλιών.

Previous Article

8 στατιστικά που θα πρέπει να γνωρίζει κάθε ποδηλάτης για την Αγγλία!

Next Article

Rodeo Trail στην Λιβαδειά για τον 4ο γύρο του Πανελληνίου Κυπέλλου Downhill (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια