Review: Οβάλ γρανάζι Absolute Black.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
_MG_4982

Στο Enduro MTB Days του Κίσσαβου με περίμενε μια μεγάλη έκπληξη. Το κατάστημα Life Cycles -γνωρίζοντας τα χιλιόμετρα που κάνω με το ΜΤΒ- μου έφερε να δοκιμάσω ένα οβάλ γρανάζι της Absolute Black λέγοντας μου πως θα πάθω σοκ.

Δεν μπορώ να πω πως ενθουσιάστηκα με την ιδέα να δοκιμάσω ένα γρανάζι το οποίο δεν είναι στρόγγυλο. Τι αίσθηση θα έχει; Πως θα αποδίδει; Μήπως θα μου καταστρέψει τα γόνατα; Όλα αυτά στριφογύριζαν στο μυαλό μου την επόμενη ημέρα καθώς το περιεργαζόμουν. Η διαφορά του σε σχέση με ένα συμβατικό γρανάζι είναι αρκετά μεγάλη και σύμφωνα με την εταιρία, είναι σαν να έχεις δύο γρανάζια σε ένα. Για παράδειγμα το 32αρι οβάλ γρανάζι στο πλατύτερο μέρος του είναι σαν να έχεις ένα στρόγγυλο γρανάζι 34 δόντια, ενώ στο πιο στενό του μέρος σαν να έχεις ένα στρόγγυλο γρανάζι 30 δόντια. Είναι όμως αρκετή αυτή η διαφορά για να δώσει το κάτι παραπάνω;_MG_4990

Το σκεπτικό πίσω από τα οβάλ γρανάζια είναι πως στο σημείο όπου το πόδι έχει την μέγιστη δύναμη -κατά το πάτημα δηλαδή- το γρανάζι έχει το μέγιστο πλάτος, ενώ στο «νεκρό» σημείο της πεταλιάς το γρανάζι έχει το μικρότερο πλάτος. Αυτό σας βάζει σε πλεονεκτική θέση καθώς στο σημείο όπου έχετε περισσότερη δύναμη πιέζετε» δύο δόντια περισσότερα, ενώ το «νεκρό» της πεταλιάς περνάει γρήγορα καθώς έχει 2 δόντια λιγότερα.

Πολλοί μπορεί να είστε διστακτικοί στην χρήση οβάλ γραναζιού στο ποδήλατο βουνού σας καθώς πριν από αρκετά χρόνια η Shimano είχε παρουσιάσει κάτι παρόμοιο με το Biopace, αλλά πιστέψτε μας ο σχεδιασμός του δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την πρόταση της Absolute Black. Εκείνο το σχέδιο είχε το πλατύτερο μέρος του γραναζιού στο σημείο όπου το πόδι έχει την λιγότερη δύναμη άρα και η απόδοση του δεν ήταν η αναμενόμενη.

Η τοποθέτηση στο ποδήλατο είναι πολύ απλή διαδικασία ακολουθώντας τα βίντεο με τις οδηγίες από την εταιρία. Στην περίπτωση μου βέβαια, καθώς ο δισκοβραχίονας μου δεν έχει spider το direct mount γρανάζι κάθεται μόνο σε μια «σωστή» θέση οπότε και δεν υπήρχε σκέψη για την τοποθέτηση του. Όσον αφορά όμως τα υπόλοιπα γρανάζια, υπάρχει σημάδι εσωτερικά του γραναζιού που δείχνει την κατάλληλη γωνία τοποθέτησης καθώς αν τοποθετηθεί σε άλλη θέση χάνονται τα όποια πλεονεκτήματα έχει.

Συμβατότητα με chainguides.

Σύμφωνα πάλι με την εταιρία το οβάλ γρανάζι είναι συμβατό με τα περισσότερα upper chain guides της αγοράς, εφόσον αυτό βέβαια είναι συμβατό με γρανάζι μεγαλύτερο κατά 2 δόντια. Για παράδειγμα το 34αρι οβάλ γρανάζι είναι συμβατό με chain guide το οποίο είναι σχεδιασμένο για 36 δόντια.

Μετά την τοποθέτηση του δισκοβραχίονα πίσω στο ποδήλατο άρχισε η ρύθμιση της γωνίας για το chain guide ώστε να μην βρίσκει η αλυσίδα. Δυστυχώς στο bike repair stand αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς στα μικρότερα πίσω γρανάζια η αλυσίδα έβρισκε συνεχώς στο chain guide. Δεν απογοητεύτηκα όμως και θέλησα να το δοκιμάσω σε κανονικές συνθήκες, όπου με έκπληξη παρατήρησα πως δεν υπήρχε η παραμικρή επαφή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως με το βάρος του σώματος η πίσω ανάρτηση βυθίζεται και αλλάζει η γωνία που έρχεται η αλυσίδα στο γρανάζι.

_MG_4988

Πρώτες πεταλιές.

Μη ξέροντας τι να περιμένω από ένα οβάλ γρανάζι μπορώ να πω πως ήμουν αρκετά διστακτικός. Οι πρώτες αναγνωριστικές πεταλιές ήταν διαφορετικές. Ένιωθα αρκετή διαφορά όσον αφορά την «στρογυλλότητα» του γραναζιού και πως τα πόδια μου δεν είχαν σταθερή ταχύτητα περιστροφής. Όλα αυτά βέβαια συνέβησαν για τα πρώτα 4-5 λεπτά. Έπειτα το σώμα προσαρμόστηκε και δεν ήταν τίποτα που να με ξενίζει.

Μετά από λίγες ημέρες κατά την διάρκεια μιας βόλτας ένας φίλος μου ζήτησε να το δοκιμάσει και έτσι ανταλλάξαμε ποδήλατα, με το δικό του ποδήλατο να έχει κλασικό στρόγγυλο δίσκο. Στις πρώτες πεταλιές μου φάνηκε τόσο ξένο, τόσο περίεργο και μου έδινε μια αίσθηση σαν να μην μπορούσα να γυρίσω τα πόδια σε «ομαλούς» κύκλους. Ευτυχώς για εμένα, το 34αρι γρανάζι του φάνηκε αρκετά βαρύ και αλλάξαμε ξανά ποδήλατα -πιο σύντομα από ότι περίμενα!

Μεγάλη εντύπωση μου έκανε το γεγονός πως στα απότομα ανηφορικά και τεχνικά κομμάτια μονοπατιού το ποδήλατο πήγαινε λίγο πιο «στρωτά» λίγο πιο ήρεμα, δίνοντας μου μια αίσθηση πως υπάρχει κάποιο σύστημα αντι-σπινιαρίσματος.

Σίγουρα αρκετοί θα αναρωτιέστε αν υπάρχει καλύτερη/περισσότερη απόδοση ή όχι. Αυτό είναι κάτι όμως που δεν μπορώ να σας πω με βεβαιότητα. Αυτό όμως που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι πως χρησιμοποιώ τις περισσότερες φορές μια σχέση πιο βαριά πίσω, ενώ μετά τις βόλτες μου έχω παρατηρήσει πως δεν υπάρχει εκείνο το «μούδιασμα» στα πόδια και πως την επόμενη ημέρα είμαι φρέσκος να ξαναβγώ. Πιο γρήγορος δεν ξέρω αν έγινα ή όχι με την αλλαγή του γραναζιού αλλά με σιγουριά μπορώ να σας πω πως σίγουρα το διασκεδάζω περισσότερο γιατί μπορώ να βγαίνω κάθε μέρα!

Φθορά.

_MG_4977

Με περίπου 200 χιλιόμετρα χρήση η φθορά είναι μόνο επιφανειακή καθώς έχει φύγει το χρώμα από την ανοδίωση. Άλλα σημάδια φθοράς δεν έχουν παρουσιαστεί.

Το μόνο αρνητικό που θα ήθελα να αναφέρω είναι η περίεργη αίσθηση που υπάρχει σε κατηφορικό ασφάλτινο δρόμο όταν προσπαθείς να κάνεις πετάλι. Νιώθεις σαν να κάνεις «κούφιες» πεταλιές και δεν μπορείς απλά να γυρνάς τα πόδια όπως με ένα συμβατικό γρανάζι.

Αν σας το συνιστώ; Ναι.

Τα προϊόντα της Absolute Black μπορείτε να τα βρείτε στο κατάστημα Life Cycles.

Previous Article

Προπόνηση = φαγητό χωρίς τύψεις!

Next Article

2ο Bottecchia Bike & Fun cup.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια