Έπεσες; Ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
road bike crash rear wheel

Οι πτώσεις με το ποδήλατο όσο και να θέλουμε να το αρνηθούμε είναι κάτι το οποίο συμβαίνει όσο προσεκτικοί και αν είμαστε. Για τους περισσότερους το πιο δύσκολο μετά από μια πτώση δεν είναι η σωματική ανάκαμψη αλλά η πνευματική καθώς οι «ψυχικοί» τραυματισμοί είναι πιο δύσκολοι στον χειρισμό από τους σωματικούς.

Μετά από μια άσχημη πτώση το πιο πιθανό είναι να χάσουμε ένα μεγάλο μέρος των προπονήσεων μας, των καθημερινών μας ρυθμών και να αρχίσουμε να νιώθουμε λιγότερο χρήσιμοι και περισσότερο καταβεβλημένοι -λες και καταστράφηκε ο κόσμος.

road bike crash

Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε μετά από μια πτώση είναι το να συγκεντρωθούμε στον τρόπο με τον οποίο θα «επιστρέψουμε» στις προπονήσεις, τις βόλτες και την ποδηλασία σκεπτόμενοι αρχικά τους μακροπρόθεσμους στόχους που έχουμε θέσει στην αρχή της χρονιάς αλλά και τις όποιες επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν στην καθημερινή μας ζωή.

Αυτό που σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει μετά από μια πτώση με το ποδήλατο είναι η ραγδαία μείωση της αυτοπεποίθησης σας όταν βρίσκεστε πάνω στο ποδήλατο. Για να το ξεπεράσετε θα πρέπει να ανεβείτε ξανά στο ποδήλατο και να αντιμετωπίσετε με αργά και σταθερά βήματα αυτό που σας φοβίζει, ώστε να δείτε πως δεν είναι όσο τρομακτικό πιστεύατε.

Σίγουρα κάτι θα υπάρχει το οποίο θα σας κρατάει πίσω, το μυαλό σας θα λέει όχι αλλά δεν θα πρέπει να το βάλετε κάτω. Το σημαντικό είναι να θέσετε στόχους και πλάνο για την πορεία της αποθεραπείας σας -της σωματικής αλλά και της ψυχικής.


Όσο πιο σοβαρά αντιμετωπίσετε το πλάνο αποθεραπείας σας τόσο πιο γρήγορα θα επιστρέψετε πάνω στο ποδήλατο.


Αρχικά θα πρέπει να ακολουθείτε κατά γράμμα τις συμβουλές του προπονητή/γιατρού/φυσιοθεραπευτή σας όσο χαζές και αν σας φαίνονται -ακόμη και αν πιστεύετε ότι είναι πολύ «εύκολες» ή «απλές» για εσάς. Ακόμη και αν πιστεύετε πως είστε καλά, οι άνθρωποι είναι επιστήμονες και σίγουρα θέλουν το καλύτερο για εσάς.

mtb-otb

Ας δούμε συγκεντρωτικά όμως μερικές συμβουλές σχετικά με την πορεία της αποθεραπείας σας.

  • Δώστε χρόνο στον εαυτό σας, τόσο σωματικά ώστε και ψυχικά πριν ξεκινήσετε τις προπονήσεις, ώστε να ανακάμψετε. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να κάνετε ένα σχέδιο αποθεραπείας -ακριβώς όπως σχεδιάζετε την προπόνηση σας- να θέσετε εφικτούς και εύκολα πραγματοποιήσιμους στόχους ώστε να έχετε κίνητρο να δουλέψετε.
  • Κατανοήστε το ψυχολογικό πρόβλημα που έχετε μετά από την πτώση. Η αυτοπεποίθηση σας είναι μειωμένη και αντιμετωπίζετε πρόβλημα -όσο μικρό και αν είναι. Η καλύτερη τεχνική για να ανακτήσετε την αυτοπεποίθηση σας είναι να περάσετε αρκετή ώρα πάνω στο ποδήλατο σας και να προσπαθήσετε να εξελίξετε τις ικανότητες σας πάνω στο ποδήλατο.
  • Ακολουθήστε κατά γράμμα τις συμβουλές του γιατρού/φυσιοθεραπευτή/προπονητή σας. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι επισκέπτονται κάποιον φυσιοθεραπευτή μετά από έναν τραυματισμό, αλλά δεν ακολουθούν κατά γράμμα τις ασκήσεις που τους δίνει με αποτέλεσμα να αργεί περισσότερο από το αναμενόμενη η πλήρης ανάκτηση των κινήσεων/δυνάμεων τους. Πρέπει να λάβετε πάρα πολύ σοβαρά τις προτάσεις του γιατρού/φυσιοθεραπευτή σας.
  • Μάθετε από τα λάθη σας. Προσπαθήστε να θυμηθείτε τι πήγε στραβά και καταλήξατε σε μια πτώση.
  • Μην στεναχωριέστε. Όποιος δεν πέφτει μάλλον δεν προσπαθεί αρκετά. Ακόμη και οι κορυφαίοι επαγγελματίες αναβάτες πέφτουν κάποια στιγμή. Μην αυτοτιμωρείστε και μην στεναχωριέστε. Προσπαθήστε να μάθετε από την πτώση σας και να εξελιχτείτε ποδηλατικά.
Previous Article

Συμπληρώματα διατροφής ή καλύτερη -προσεκτικότερη- διατροφή;

Next Article

Ξέρετε τι παθαίνει το ποδήλατο όταν το αφήνετε στο μπαλκόνι ή στην αυλή;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια