Ηλεκτροκίνητο enduro ποδήλατο από την Specialized!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
specializedlevoemtb (19)

Μερικές φορές κάποια πράγματα χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο για να υλοποιηθούν. Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα MTB να κυκλοφορούν εδώ και μερικά χρόνια στην Ευρώπη, από την άλλη μεριά του Ατλαντικού όμως δεν κινούνται πολύ. Έτσι λοιπόν, με ανυπομονησία περίμεναν οι ευρωπαίοι διανομείς της Specialized ένα ηλεκτροκίνητο ΜΤΒ, από την άλλη Αμερική και έτσι κι έγινε. Όχι ένα, αλλά τέσσερα διαφορετικά ηλεκτροκίνητα ποδήλατα βουνού παρουσίασε η Specialized.

 

Όπως ήταν και αναμενόμενο, δεν περιμέναμε κάτι διακριτικό από τον Αμερικάνικο κολοσσό. Παρακάτω θα δούμε το κορυφαίο από τα μοντέλα που παρουσίασαν, το ηλεκτροκίνητο enduro ποδήλατο Specialized Turbo Levo FSR Expert 6Fattie.

Με την πρώτη ματιά, δεν μπορεί να μην παρατηρήσετε την προσοχή στην λεπτομέρεια και την ξεχωριστή προσέγγιση της Specialized, όπου δεν τοποθετεί κουμπιά και ηλεκτρονικές οθόνες στο τιμόνι του ποδηλάτου, αλλά ούτε σχεδιαστικά μοιάζει με ηλεκτροκίνητο. «To Specialized Levo, σχεδιάστηκε για υψηλές αποδόσεις. Δεν θέλαμε ταχύμετρο και κουμπιά για να αλλάζει ο αναβάτης συνεχώς τον τρόπο υποβοήθησης. Θέλουμε ο αναβάτης να παίρνει το ποδήλατο και να το καβαλάει», λέει ο επικεφαλής ανάπτυξης Jan Talavasek.

Τα χαρακτηριστικά του Levo, δείχνουν πολλά υποσχόμενα και πως σίγουρα πρόκειται για ένα High-end ποδήλατο. Παρόλα αυτά όμως, δεν κρύβει πως είναι ένα ποδήλατο που στοχεύει στην αθλητική ευχαρίστηση.

 

Το αλουμινένιο πλαίσιο από πρώτης ποιότητας Μ5 αλουμίνιο, έχει χώρο για την μπαταρία στον διαγώνιο σωλήνα, η οποία είναι από ιόντα λιθίου, 504Wh με ενσωματωμένες δυνατότητες Bluetooth και ΑΝΤ+. Λόγω του σχεδιασμού του, ο σωλήνας έχει πάχος 3mm -αντί για 1mm που είναι στα υπόλοιπα, μη ηλεκτρικά μοντέλα- και η μπαταρία είναι αποσπώμενη. Είναι στερεωμένη με έναν άξονα που χρησιμοποιείται και στο πίσω μέρος των FSR και μπορεί να φορτιστεί είτε βρίσκεται στο ποδήλατο είτε όχι. Για να γίνει σίγουρη η καλή εφαρμογή της μπαταρίας στο πλαίσιο έχει κώνικο σχήμα. Επίσης για να εγγυηθεί προστασία από νερά, σκόνες και κραδασμούς, έχει πιστοποίηση IP67.

Η οθόνη των πληροφοριών και τα κουμπιά ελέγχου, έχουν ενσωματωθεί στην μπαταρία και είναι εύκολα προσβάσιμα από το κάτω μέρος τους διαγώνιου σωλήνα. Εκεί, επίσης, υπάρχουν 10 LED τα οποία υποδηλώνουν την ενέργεια που απομένει στην μπαταρία, με κάθε LED να αντιστοιχεί στο 10% της μπαταρίας.

Ανεξαρτήτως του ρυθμού που πεταλάρετε, η υποβοήθηση παραμένει σταθερή και εγγυάται μια φυσική αίσθηση. Υπάρχουν τρεις τρόποι υποβοήθησης. Ο Turbo, ο eco και ο Trail. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι 250W, ζυγίζει 3,4 κιλά και μπορεί να προσφέρει μέχρι και 530 W/90Nm δύναμης. Με έναν έξυπνο τρόπο στερέωσης του μαγνήτη στον δίσκο του πίσω φρένου, καταφέρνει να δώσει τέλος στα προβλήματα που έχουν πολλά ηλεκτροκίνητα ποδήλατα, όπου γλιστράει, ή αλλάζει θέση ο μαγνήτης με αποτέλεσμα να στέλνει λάθος δεδομένα όπου σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να σταματήσει μέχρι και η ηλεκτρική υποβοήθηση.

Μπροστά υπάρχει ένα σιδερένιο γρανάζι 32 δοντιών για αυξημένη αντοχή και φιλικότητα προς τον χρήση, το οποίο συνδυάζεται με 11-πλη μετάδοση SRAM και κασέτα 11-42. Το πλαίσιο φιλοξενεί μοχλικό τύπου FSR, με 135mm διαδρομής πίσω, η οποία συνδυάζεται με την πολύ καλή RockShox Pike RS με 140mm διαδρομής μπροστά. Το πίσω αμορτισέρ, είναι της FOX και έχει την τεχνολογία autosag που έχει αναπτύξει η Specialized σε συνεργασία με την FOX.

Και στα δύο άκρα, γίνεται χρήση του προτύπου Boost για αυξημένη ακαμψία, πράγμα το οποίο είναι απαραίτητο με την χρήση ελαστικών 3.0″. Τα οποία είναι τοποθετημένα στους Roval Traverse με εσωτερικό πλάτος 38mm!

Το πίσω τρίγωνο του ποδηλάτου, δεν είναι αρκετά κοντό με το μήκος των chainstays να είναι στα 459mm.

Για φρένα έχουν επιλεχθεί τα SRAM Guide RS, με 200/180 δίσκους μπρος/πίσω. Ξεχωρίζει το πολυεργαλείο που έρχεται μαζί με το ποδήλατο και είναι τοποθετημένο στην παγουροθήκη για εύκολη τοποθέτηση/αφαίρεση της μπαταρίας. Επίσης ένα missing link είναι τοποθετημένο στα ποτήρια του λαιμού, σε περίπτωση που κοπεί η αλυσίδα. Το τιμόνι είναι ίσιο 750mm και ο λαιμός έχει μήκος 60mm.

Previous Article

Κάντε ποδήλατο για καλύτερο ύπνο!

Next Article

Ένα εντυπωσιακό ποδήλατο για το νερό! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια