Marketing VS Engineering! Το ποδήλατο ανάμεσα στις δυο συμπληγάδες

Author: Χωρίς σχόλια Share:
Bicycle factory-wheels

Από την εφεύρεση του ποδηλάτου μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά. Φανταστείτε μόνο ότι κατά τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα, 60% των καταχωρίσεων ευρεσιτεχνίας αφορούσαν το ποδήλατο και νέες τεχνολογίες (πατέντες), ώστε να γίνει πιο  εύχρηστο, ασφαλές και δημοφιλές. Εκείνη την περίοδο εφευρέθηκαν τα φρένα, τα ελαστικά και έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα συστήματα ταχυτήτων.

Πολλοί πιστεύουν ότι οι μεγαλύτερες καινοτομίες και αυτό που ώθησε το ποδήλατο στα «ύψη» προέκυψαν μέσα από το Tour De France, το γνωστό σε όλους γύρο της Γαλλίας. Όταν έγινε πρώτη φορά το 1903, τα ποδήλατα δεν είχαν ούτε φρένα και μέσα σε μερικές δεκαετίες άλλαξαν πολλά. Ο ανταγωνισμός έκανε τους αθλητές να έχουν όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις και τους κατασκευαστές να κάνουν άλλοτε μικρά βήματα, τελειοποιώντας τις λίγες υπάρχουσες τεχνολογίες και άλλοτε άλματα κατασκευάζοντας εξ’ ολοκλήρου νέα εξαρτήματα. Αυτή η εξέλιξη δε σταματά, είναι ένας αγώνας που έχει όριο τον ουρανό.

Από το πρώτο ποδήλατο που κατασκευάστηκε, το Hobby Horse, μέχρι και τα σημερινά, με τις αναρτήσεις, τα υδραυλικά δισκόφρενα και την υψηλή τεχνολογία, υπάρχει μόνο ένα πράμα που παραμένει, ο τροχός. Με τον τροχό έγινε το πρώτο βήμα και με τον τροχό συνεχίζουν οι πεταλιές σε όλο τον κόσμο.

Το Marketing μέσα στο χρόνο δημιουργεί ή ανταποκρίνεται σε ανάγκες και η μηχανική έρχεται να τις καλύψει. Μπορεί βέβαια και να λειτουργεί αντίστροφα, όπως και να έχει όμως τα δύο αυτά δε λειτουργούν ως αντίπαλοι αλλά συνεργάζονται άλλοτε για να μας πείσουν για κάτι …άχρηστο και άλλοτε να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη και τις βόλτες μας πιο απολαυστικές. Είναι στη φύση του Marketing να βρίσκει τρόπους να μας πείθει, να δημιουργεί τρόπους αντίληψης και να γεννά ανάγκες.

Όσο αυτό συμβαίνει η μηχανική θα συνεχίζει να εξελίσσεται, δεν είναι κακό… Είναι γεγονός και είναι η πρόκληση της μηχανικής να δώσει απαντήσεις. Εάν δε μας αρέσει το Marketing και θεωρούμε ότι πολλές φορές πως υποτιμά τη νοημοσύνη μας, ας αναθεωρήσουμε…Βλέπετε οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι αυτό είναι η κινητήριος δύναμη που κάνει τη μηχανική να θέλει να φτάσει στα άκρα.

ΥΓ Να μην ξεχνάμε να ευλογάμε και τα γένια μας όταν μιλούμε για marketing!

Previous Article

Το απόλυτο Top-10 ποδηλατικών τραγουδιών

Next Article

Ξύλινο ποδήλατο made in Greece!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια