Road Bikes-Νέοι, βελτιωμένοι, φτηνότεροι, Zipp Firecrest.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
zippfirecrest (8)

Το κορυφαίο μοντέλο τροχών της Zipp, για το 2016 έχει καινούρια κέντρα και ελαφρώς μικρότερη τιμή.

 

Η Zipp ιδρύθηκε από τον Leigh Sargent, ο οποίος είχε περάσει από τον χώρο της F1. Η ιστορία του ξεκινάει καθώς κάποιος ποδηλάτης του πήγε έναν τροχό ποδηλάτου και αυτός -ο Leigh- είπε πως μπορεί να τον βελτιώσει. Η βελτίωση ήρθε μειώνοντας το βάρος στο μισό, καθώς έφτιαξε τον τροχό από κάρμπον. Έπειτα πρωτοπόρησε, χρησιμοποιώντας την αεροδυναμική σήραγγα (ένα από τα βασικά «εργαλεία» βελτίωσης της αεροδυναμικής των μονοθεσίων της F1) στον χώρο του ποδηλάτου η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον, από την εταιρία. Πέρα από τους τροχούς, είχαν φτιάξει πλαίσια (2001, 3001), tri-ακτίνων τροχούς, ακόμη και κάρμπον δισκοβραχίονες. Μπορεί να σταμάτησαν την παραγωγή όλων αυτών και να έχουν επικεντρωθεί στην παραγωγή μόνο των τροχών, αλλά από ότι βλέπουμε το κάνουν με ιδιαίτερη επιτυχία!

zippfirecrest (6) zippfirecrest (5)

Ο σκοπός των Firecrest ήταν να συνδυάσουν την αεροδυναμική απόδοση και την σταθερότητα κατά το φρενάρισμα, ενώ παράλληλα θα διατηρούσαν υψηλή αξιοπιστία και μεγάλη διάρκεια ζωής. Με τον αμβλύ σχεδιασμό των στεφανιών, επιτεύχθηκε η σταθερότητα στους πλάγιους ανέμους, καθώς η ροή του αέρα κρατήθηκε πιο κοντά στον τροχό και δεν δημιουργούσε ζώνες χαμηλής πίεσης στην πίσω μεριά αυτού. Αυτές οι διαφορές πίεσης είναι που κάνουν έναν τροχό να έχει αίσθηση πως ωθείτε προς το πλάι. Ο σχεδιασμός των Firecrest βάζει το κέντρο της πίεσης κοντά στην άξονα του τιμονιού, το οποίο περιορίζει αισθητά την ροπή που δημιουργούν οι άνεμοι στον τροχό.

zippfirecrest (4) zippfirecrest (3)

Επίσης τα αυλάκια που χρησιμοποιούνται στους τροχούς, βοηθάνε στην περαιτέρω μείωση των κραδασμών που προκαλούνται από τις δίνες του αέρα που φεύγει από την στεφάνη. Πέρα από την αυξημένη σταθερότητα, ταυτόχρονα μειώνεται και η κούραση του αναβάτη. Μην ξεχνάμε και το μίγμα ρητίνων που χρησιμοποιεί η Zipp για να αντέχουν οι τροχοί θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 315 βαθμών κατά το φρενάρισμα, ενώ επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο και περισσότερη δύναμη λόγων των τακακιών που χρησιμοποιούνται. Με αυτόν τον τρόπο έχουν καταφέρει να είναι το σημείο αναφοράς όσον αφορά τους τροχούς για τα ποδήλατα δρόμου.

Πως μπορεί όμως να γίνουν καλύτεροι από ότι είναι;

Τα στεφάνια είναι πάρα πολύ καλά και δεν αλλάξαν χαρακτηριστικά, τα κέντρα όμως βελτιώθηκαν. Το νέο ζεύγος κέντρων 77/177 έχει σταθερή προφόρτιση των ρουλμάν από το εργοστάσιο και δεν είναι πλέον ρυθμίσιμα από τους χρήστες. Επίσης ο άξονας φάρδυνε και έφτασε τα 17mm. Ο φαρδύτερος άξονας προσφέρει μια πιο ισχυρή σύνδεση με το πλαίσιο και πιο άκαμπτη πλατφόρμα για να δουλέψουν τα ρουλμάν και έτσι βελτιώνεται η αντοχή και η απόδοση τους.

zippfirecrest (1) zippfirecrest (2)

Τέλος, το ελεύθερο έχει παραμείνει ίδιο με εμπλοκή κάθε 10 μοίρες (36 σημεία εμπλοκής) αλλά πλέον είναι και συμβατό με το XD Driver Body. Αν όλα αυτά σας ακούγονται γνώριμα είναι διότι είναι ακριβώς τα ίδια για τις εκδόσεις disk brake των τροχών που κυκλοφόρησαν νωρίτερα. Πλέον όμως είναι διαθέσιμα και για όλους τους clincher και tubular rim brake εκδόσεις των Firecrest 202/303/404/808 όπως επίσης και για το σετ τροχών 404 Firecrest 650C.

zippfirecrest (7)

Τα κέντρα έχουν παρόμοιο βάρος με τα προηγούμενα 88/188 με 5gr να έχουν μετατοπιστεί από το μπροστά στο πίσω. Τα νέα κέντρα 77/177 είναι 110gr το μπροστά και 250gr το πίσω, είναι συμβατά με thru axles με την αλλαγή των ακραίων καλυμμάτων ενώ έρχονται και με νέα quick release skewers τα οποία έχουν φαρδύτερο και πιο εργονομικό λεβιέ. Όλοι οι τροχοί είναι πλεγμένοι με ακτίνες Sapim CX Sprint εκτός από τους 202 tubular που έχουν τις Sapim CX-Ray.

Μπορεί τα νέα κέντρα να μην ήταν τα νέα που περιμένατε, αλλά σίγουρα οι νέες οικονομικότερες τιμές θα σας δελεάσουν.

Previous Article

6o Athens Bike Festival- Η γιορτή του ποδηλάτου!

Next Article

Νέος πιο φιλικός υπολογισμός μήκους ακτίνων από την DT Swiss.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια