Νέοι τροχοί για ποδήλατα δρόμου από την Boyd.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
boyd2016 (2)

Πέρα από τα καινούρια κέντρα που παρουσίασε η Boyd νωρίτερα αυτό το έτος, ήρθε η ώρα να παρουσιάσει μια τελείως καινούρια σειρά τροχών για ποδήλατα δρόμου. Οι νέοι ανθρακονημάτινοι τροχοί σχεδιάστηκαν από το μηδέν και δεν έχουν ομοιότητες με τους παλαιότερους.

Το σχέδιό τους πέρασε από την αεροδυναμική σήραγγα με ένα πρωτότυπο αλουμινίου, φτιαγμένο σε δύο μέρη τα οποία συγκολλήθηκαν και λειάνθηκαν. Αυτή η διαδικασία έγινε αφού πρωτίστως είχαν περάσει κάποια σχέδια τροχών από πρόγραμμα δυναμικής ρευστών σε υπολογιστή και έπειτα φτιάχτηκαν πρωτότυπα τα οποία δοκιμάστηκαν σε αεροδυναμική σήραγγα. Το πρωτότυπο αυτό ζύγισε κάτι λιγότερο από 7 κιλά(!) αλλά αποδείχτηκε πως ήταν καλύτερη επιλογή για δοκιμές από ότι πλαστικά εκτυπωμένα δείγματα για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι πως οι 3D εκτυπώσεις βγαίνουν σε επιστρώσεις και μετά την εκτύπωση θα έπρεπε να λειανθεί το μοντέλο, όπου και θα έχανε μερική από την ομοιομορφία του. Ο δεύτερος λόγος είναι πως θα έπρεπε να είναι αρκετά ανθεκτικό το δείγμα ώστε να μπορεί να συγκρατήσει πίεση 100psi για το ελαστικό ώστε να πραγματοποιηθεί η δοκιμή, η οποία ήταν και η πίεση που χρησιμοποιούσαν σε ανταγωνιστικούς τροχούς τους οποίους σύγκριναν.

boyd2016 (8) boyd2016 (7)

Οι νέοι ανθρακονημάτινοι clincher των 60mm αναδεικνύουν τα αναθεωρημένα σχήματα τα οποία αναπτύχθηκαν βασισμένα σε χρήση 25mm ελαστικών, καθώς ολοένα και περισσότεροι αναβάτες βάζουν πιο φαρδιά ελαστικά στα ποδήλατά τους τώρα. (Διαβάστε σχετικά με τα Φαρδύτερα ελαστικά για τα ποδήλατα δρόμου). Αυτό σημαίνει πως το φαρδύτερο μέρος του χείλους κοντά στη διαμόρφωση του φρένου είναι πολύ μακριά σε σύγκριση με το πολύ επίπεδο προφίλ όπως των Zipp 404.

boyd2016 (5)

Με tubeless rim beads, φαρδύτερα προφίλ και καλύτερη αεροδυναμική, ενώ μια ανάγλυφη επιφάνεια για τα φρένα υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις όταν βρέχει. Αν και το ανάγλυφο είναί πολύ μικρό για να μην φθείρονται πρόωρα τα τακάκια, υπάρχει. Επίσης με την χρήση νέων ρυτίνων σε αυτές τις επιφάνειες υπάρχει μεγαλύτερη αντοχή στις θερμοκρασίες του φρεναρίσματος, δοκιμή η οποία έγινε και εκτός εργαστηρίου στην κατάβαση του βουνού Paris στο Greenville, σε διαδοχικές ζεστές καλοκαιρινές ημέρες με συνεχόμενο πάτημα του μπροστά φρένου για περίπου επτάμιση λεπτά χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα.

boyd2016 (3)

Οι τροχοί των 60mm και 40mm έχουν εξωτερικό πλάτος 27mm -19mm το εσωτερικό πλάτος- που τους κάνει περίπου 3,5mm φαρδύτερους από τους προηγούμενους σχεδιασμούς. Το βάρος τους παρέμεινε το ίδιο καθώς υπήρξε βελτίωση στην διαδικασία παραγωγής με χύτευση κάτω από υψηλότερη πίεση που επιτεύχθηκε καλύτερη συμπίεση του υλικού, πλήρες αφαίρεση των θυλάκων αέρος πράγμα που ανέβασε το βάρος τους κατά 20g μόνο παρά το γεγονός ότι φάρδυναν.

boyd2016 (4)

Οι τροχοί των 90mm είναι ακόμη στο χαρτί, αλλά πιθανότατα να καταλήξουν στα 25mm εξωτερικό πλάτος ώστε να επιτευχθεί ελάχιστα καλύτερη αεροδυναμική. Αυτό συμβαίνει διότι τις ημέρες με αέρα είναι πραγματικά απίθανο να βγείτε με τους συγκεκριμένους τροχούς, λόγω των πλαγίων ανέμων -crosswinds- οπότε θεώρησαν καλύτερο στην Boyd, να βελτιώσουν την μετωπική αεροδυναμική των τροχών και καλύτερη διαμόρφωση του ελαστικού ώστε ο αέρας να κρατείτε περισσότερη ώρα κοντά στον τροχό για να υπάρχουν λιγότερες αντιστάσεις και αναταράξεις.

Οι τροχοί θα προσφέρονται με 20/24 και 24/28 ακτίνες, ενώ υπάρχουν εκδόσεις για disk brakes σε όλα τα μοντέλα, αλλά μόνο σε 24/28, χωρίς διαφοροποίηση των στεφανιών.

boyd2016 (1)

Επιπλέον, επειδή όλοι οι τροχοί είναι tubeless υπάρχουν και οι κατάλληλες επιμηκυνμένες βαλβίδες για όλα τα ύψη των στεφανιών, ακόμη για τα στεφάνια των 90mm. Ο σχεδιασμός της σταγόνας για το παξιμάδι της βαλβίδας είναι πραγματικά πολύ έξυπνος, καθώς προσφέρει έναν μεγαλύτερο «λεβιέ» για να γίνει η σύσφιξη χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιούμε πένσα.

Previous Article

Ποδηλατικά shorts-Ποια είναι πιο αεροδυναμικά; Τα κοντά ή τα μακριά;

Next Article

Red Bull Foxhunt. Η διαδρομή με τον Claudio Caluori. (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια