Nuseti, το ποδήλατο βουνού που έχει σφραγισμένη μετάδοση. (video)

Author: Χωρίς σχόλια Share:
nuseti (1)

Όσο και αν έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία που αφορά την ποδηλασία βουνού τα τελευταία χρόνια, ένα πράγμα παραμένει ακόμη. Η μετάδοση. Τα ευαίσθητα πίσω σασμάν και οι βρώμικες αλυσίδες. Η μετατροπή της μετάδοσης με ιμάντα και εσωτερικές ταχύτητες είναι μια λύση, αλλά από την άλλη έρχεται η λύση του Πολωνού αθλητή ποδηλασίας βουνού, Gregory Zielinski.

Τo Nuseti είναι ένα ποδήλατο βουνού με το χαρακτηριστικό που ονομάζει IDS (Inner Drive System) – Σύστημα Εσωτερικής Μετάδοσης και αποτελείται από ένα πλανητικό κιβώτιο 16 ταχυτήτων το οποίο είναι ενσωματωμένο στην μεσαία τριβή και μια αλυσίδα που είναι «κλεισμένη» μέσα στο πλαίσιο.

nuseti (4)

Το πλανητικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και η αλυσίδα βρίσκονται εσωτερικά του πλαισίου και είναι σφραγισμένα από τις εξωτερικές συνθήκες, ενώ παράλληλα υπάρχει και διαρκής λίπανση. Αυτό σημαίνει ότι η μετάδοση δεν είναι εκτεθειμένη στις καιρικές συνθήκες και ότι δεν χρειάζονται συνεχή καθαρισμό και έλεγχο.

Το εσωτερικό πλανητικό κιβώτιο, μπορεί να δεχτεί μέχρι και 250Νm ροπής -ή δύναμη που ισούται με βάρος 147 κιλών- σε κάθε πετάλι. Αν και οι ανεξάρτητες ταχύτητες είναι λιγότερες σε αριθμό από μια κλασική μετάδοση, το εύρος τους φτάνει το 570%, το οποίο πλησιάζει πολύ το εύρος, ποδηλάτων με τριπλή μετάδοση.

nuseti (2)

Όπως και με όλα τα πλανητικά κιβώτια ταχυτήτων επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάξει ταχύτητες χωρίς να κάνει πετάλι ή ενώ υπάρχει ήδη φορτίο. Επιπλέον, το βάρος κρατείται χαμηλά και στο κέντρο του ποδηλάτου.

Τα χειριστήρια για τις αλλαγές των ταχυτήτων είναι δύο, με το αριστερό χέρι να ρυθμίζει το ανέβασμα των ταχυτήτων, ενώ στο δεξί το κατέβασμα. Η αλυσίδα είναι συνεχώς ευθυγραμμισμένη μεταξύ του πίσω γραναζιού και του μπροστά, οπότε δεν χρειάζεται να γίνεται υπολογισμός σχέσεων για να μην υπάρχει φθορά στην αλυσίδα. Επιπλέον, δεν διαδραματίζει κανέναν απολύτως ρόλο στις αλλαγές των ταχυτήτων, καθώς αυτές γίνονται εσωτερικά του πλανητικού κιβωτίου ταχυτήτων. Για αυτούς τους λόγους, ο δημιουργός, υποστηρίζει πως είναι σχεδόν ακατόρθωτο για κάποιον να σπάσει την αλυσίδα.

Ίσως αναρωτηθείτε γιατί δεν χρησιμοποίησε ιμάντα για την μετάδοση της κίνησης πράγμα το οποίο έγινε επειδή η φύση του ιμάντα δεν επιτρέπει να μπει εσωτερικά του IDS, όπως επιτρέπει μια αλυσίδα που μπορεί να «κοπεί» και να ξαναενωθεί.

Μπορεί ο στόχος που είχε θέσει στο KickStarter, να μην εκπληρώθηκε, αλλά παραμένει μια ιδέα ενδιαφέρουσα και σίγουρα πρωτοποριακή.

Previous Article

Νέο μηχανικό dropper post από την Orbea. (video)

Next Article

To χρονικό ενός ποδηλάτου με τροχούς από πάγο! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια