Παλιοί και νέοι προσοχή! Δείτε τα λάθη που κάνουμε πάνω στο ποδήλατο.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
women bicycle

Είτε είστε νέος στο ποδήλατο, είτε έχετε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα στα πόδια σας, κανείς δεν έχει ξεφύγει από τα παρακάτω λάθη. Είναι λάθη που μας κάνουν πιο έμπειρους πιο γνώστες του χώρου, αλλά δεν χρειάζεται να ανησυχείτε. Τα περισσότερα από αυτά, απλώς θα μας εξελίξουν και δεν θα προκαλέσουν κάποιο κακό στο σώμα ή το ποδήλατό μας. Ας δούμε όμως ποια είναι τα λάθη που κάνουμε πάνω στο ποδήλατο.

Το ύψος της σέλας. Το μόνο από τα λάθη που μπορεί να βλάψει το σώμα μας. Μετά τα ξεφούσκωτα ελαστικά, το ύψος της σέλας επηρεάζει τον τρόπο που μεταδίδεται η δύναμη από τα πόδια προς τα πετάλια και αν δεν είναι στο κατάλληλο σημείο δεν έχουμε αποτελεσματικό πεταλάρισμα. Για να φέρετε την σέλα στο κατάλληλο ύψος, σηκώστε την, ώστε όταν πατάτε την φτέρνα σας στο πετάλι, το πόδι να είναι σχεδόν τεντωμένο, αλλά όχι τελείως τεντωμένο. Όταν πλέον βάλετε τα πόδια στην κατάλληλη θέση (ο μύλος του ποδιού στην ίδια ευθεία με τον άξονα του πεταλιού) τότε το πόδι σας θα είναι στην πιο αποδοτική του θέση. Μπορείτε να σηκώσετε ή να κατεβάσετε λίγο την σέλα από αυτό το ύψος για να την φέρετε σε ένα σημείο που θα νιώθετε και άνετα.saddle height

Η κατανάλωση τροφής δεν είναι όση πρέπει. Σίγουρα θα έχετε ακούσει για το «σούρωμα» και είναι το σημείο όπου το σώμα δεν έχει άλλη ενέργεια να ξοδέψει και αρχίζει να μπαίνει σε λήθαργο. Αν ασχολείστε έστω και λίγο καιρό με το ποδήλατο, πιθανό να έχετε έρθει αντιμέτωποι με το σούρωμα. Για να το αποφύγετε, θα πρέπει να κουβαλάτε περισσότερο φαγητό από ότι υπολογίζετε και σίγουρα μπόλικο νερό. Ειδικά αν ποδηλατείτε σε υψηλές θερμοκρασίες.

Φρένα στις στροφές. Ίσως το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι αναβάτες, όσο έμπειροι και αν είμαστε, είναι η χρήση των φρένων μέσα στην στροφή. Ο πιο αποτελεσματικός και ασφαλής τρόπος για να χρησιμοποιήσουμε τα φρένα είναι ΠΡΙΝ από την στροφή και όχι μέσα στην στροφή όταν και το ποδήλατο θα γέρνει ώστε να στρίψουμε. Σε αυτή την περίπτωση το πιο πιθανό είναι να μπλοκάρει κάποιος τροχός, να χάσουμε την πρόσφυση και να βρεθούμε στο έδαφος χωρίς να καταλάβουμε τι έχει γίνει. Ρυθμίστε την ταχύτητά σας πριν από την στροφή ώστε να νιώθετε άνετα και στρίψτε χωρίς να ακουμπήσετε τα φρένα. Η εμπειρία και τα πολλά χιλιόμετρα εδώ, θα σας φανούν χρήσιμα ώστε να μπορείτε να γνωρίζετε πόσο «γρήγορα» μπορείτε να στρίψετε κάθε στροφή.

Δεν κουβαλάμε ανταλλακτικά! Όταν ξεκινάμε με το ποδήλατο να πάμε μια μεγάλη βόλτα χωρίς να έχουμε πάρει μαζί μας τίποτα άλλο εκτός από φαγητό και νερό, τότε παίζουμε με την τύχη μας να μείνουμε σε κάποιο σημείο από σκασμένο λάστιχο ή κάποιο άλλο μηχανικό πρόβλημα, από όπου ο μόνος τρόπος για να γυρίσουμε θα είναι να τηλεφωνήσουμε να έρθουν να μας μαζέψουν. Δείτε εδώ τι θα πρέπει να κουβαλάτε στο τσαντάκι της σέλας ή στο backpack αναλόγως με ποιο ποδήλατο βγήκατε!

road bike 223Απότομο φρενάρισμα. Αυτό είναι κάτι που συνήθως παρατηρείτε πιο συχνά στους νέους στον χώρο της ποδηλασίας. Όταν χρειάζεται να ελαττώσουν ταχύτητα, πιάνουν τα φρένα και τα πατάνε με όλη τους την δύναμη. Το φρενάρισμα θέλει τεχνική, μαεστρία και έλεγχο, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να μπλοκάρουν οι τροχοί και να μην φύγουμε πάνω από το ποδήλατο. Κοιτάμε μακριά, υπολογίζουμε πότε θα χρειαστεί να φρενάρουμε, και πατάμε τα φρένα με το μαλακό, αλλά δυνατά. Τα φρένα τα πατάμε ταυτόχρονα με λίγο περισσότερη δύναμη στο μπροστά φρένο, καθώς είναι και αυτό που «κόβει» την περισσότερη ταχύτητα. Το πίσω φρένο, απλά ρυθμίζει την πορεία μας και δεν μας επιβραδύνει ουσιαστικά.

Μεγάλες και δύσκολες βόλτες χωρίς να είμαστε έτοιμοι σωματικά. Θα πρέπει να γνωρίζετε τις δυνατότητές σας και να ποδηλατείτε μέσα σε αυτές. Το να τις υπερβαίνετε για λίγο μια στο τόσο, σας κάνει καλό, αλλά δεν θα πρέπει να ξεκινήσετε για 150 χιλιόμετρα βόλτα, αν δεν έχετε κάνει αρκετές φορές τα 100-120 χιλιόμετρα πρώτα.

Κακή συντήρηση του ποδηλάτου. Μπορεί να είναι κάτι που το γνωρίζουν και τα παιδιά, αλλά αρκετοί το παραμελούμε. Ένα καλοσυντηρημένο ποδήλατο είναι πιο ασφαλές. Φανταστείτε να ξεκινήσετε για την μεγαλύτερη βόλτα/προπόνηση που θα έχετε κάνει μέχρι στιγμής και στα μισά να ανακαλύψετε ότι δεν έχετε τακάκια! Τα φρένα, οι ταχύτητες, τα λάστιχα είναι αυτά που θα πρέπει να ελέγχετε πιο συχνά. Λαδώστε στην αλυσίδα, βάλτε αέρα στα λάστιχα, ελέγξτε τα τακάκια και τις ντίζες των φρένων. Αν δεν γνωρίζετε πως, να πηγαίνετε τακτικά το ποδήλατο στον μάστορα ώστε να το έχετε πάντα σε άριστη κατάσταση.

Λάθος ή ακατάλληλα ρούχα. Ακόμη μια παράμετρος του αθλήματος που θέλει ιδιαίτερη προσοχή, αλλιώς θα βρεθείτε στην δυσάρεστη θέση είτε να ιδρώνετε πολύ είτε να κρυώνετε. Όλα αυτά φυσικά επηρεάζουν την άνεσή σας και δεν θα σας αφήσουν να ευχαριστηθείτε την βόλτα σας. Τσεκάρουμε τον καιρό, γνωρίζουμε από πριν πόσα χιλιόμετρα θα κάνουμε και σε ποιο μέρος (διαφορετικές θερμοκρασίες έχει σε υψόμετρο 500 μέτρων, από ότι δίπλα στην θάλασσα). Αν έχει πολύ κρύο, καλό είναι να ντυθούμε λίγο πιο ζεστά καθώς όταν ζεσταθούμε μπορούμε να βγάλουμε κάποιο από τα ρούχα. Ένα αντιανεμικό θα πρέπει να είναι πάντα στην πίσω τσέπη/τσάντα μας ώστε να μην κρυώσουμε σε κάποια μπόρα ή σε κάποιον παρατεταμένο κατήφορο. Δεν θα πρέπει να αφήνετε το σώμα σας να κρυώνει πάνω στο ποδήλατο, ειδικά μετά από μια δύσκολη ανάβαση.

Δεν χρησιμοποιούμε τις ταχύτητες. Οι ταχύτητες στα ποδήλατα υπάρχουν για κάποιον λόγο. Υπάρχουν για να βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα μας σε οποιοδήποτε τερέν. Με ευρεία επιλογή ταχυτήτων, σίγουρα υπάρχει κάποια για το σημείο που ποδηλατείτε αλλά και για την σωματική σας κατάσταση.rusty_chain Ίσως χρειαστεί λίγο χρόνο μέχρι να ανακαλύψετε ποιες ταχύτητες είναι πιο αποδοτικές για εσάς, οπότε μην φοβηθείτε να τις χρησιμοποιείτε και να δοκιμάζετε διάφορους συνδυασμούς. Θα πρέπει να υπάρχει ένας σταθερός ρυθμός περιστροφής των ποδιών, είτε βρίσκεστε σε ευθεία είτε σε ανηφόρα, ο οποίος δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα αργός ώστε να πονάνε τα γόνατα, αλλά ούτε τόσο γρήγορος ώστε να φεύγουν τα πόδια από τα πετάλια. Να κοιτάτε μακριά και να προβλέπετε τι ταχύτητα θα χρειαστείτε σε έναν ανήφορο ή ένα ισιάδι. Ίσως να σας φαίνεται βασικό, αλλά αρκετός κόσμος δεν χρησιμοποιεί όλο το εύρος των ταχυτήτων.

Θορυβώδης αλυσίδα. Η αλυσίδα είναι η καρδιά της μετάδοσης του ποδηλάτου και αυτή που δέχεται τις περισσότερες καταπονήσεις κατά το πεταλάρισμα. Θα πρέπει να την έχετε καθαρή και με επαρκή ποσότητα λιπαντικού και όχι βρώμικη και να ακούγεται από 2 τετράγωνα μακριά. Δείτε εδώ πως μπορείτε να προστατέψετε την αλυσίδα σας, αλλά και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να την αντικαταστήσετε.

Previous Article

Δεν βγαίνετε νυχτερινές; Δείτε τι χάνετε! (video)

Next Article

Τι σχέση έχετε με το ποδήλατο σας; Εμάς μας αγαπάει! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια