6 μικρά πραγματάκια για να δαμάσετε τις κατηφόρες με το ποδήλατο δρόμου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
road bike descent (1)

Για πολλούς ο κατήφορος είναι το πιο διασκεδαστικό κομμάτι της ποδηλασίας δρόμου και σίγουρα αποζημιώνει μετά από έναν κουραστικό και επίπονο ανηφορικό κομμάτι. Για άλλου όμως, ο κατήφορος μπορεί να είναι πιο δύσκολος από την ανηφόρα. Φοβούνται τις υψηλές ταχύτητες, δεν εμπιστεύονται το ποδήλατό τους, τους λείπει η σωστή τεχνική και καταλήγουν να πηγαίνουν πολύ μαζεμένα και φοβισμένα, τις περισσότερες φορές χωρίς πραγματικό λόγο.

Ξεκινώντας, θα πρέπει να «σκανάρετε» την επιφάνεια του δρόμου με τα μάτια σας από όταν ακόμη τον ανεβαίνετε τον δρόμο -εφόσον θα ξανακατεβείτε από την ίδια διαδρομή. Η επιφάνεια του δρόμου δεν αλλάζει αναλόγως την φορά που έχετε. Η λεία άσφαλτος όσο άνετη και αν είναι είναι πιο επικίνδυνη όταν βρέχει. Από την άλλη, η τραχιά άσφαλτος ενώ έχει πολύ καλύτερο κράτημα, δεν είναι ιδιαίτερα φιλική προς τα ελαστικά του ποδηλάτου και προκαλεί μεγαλύτερες και πιο γρήγορες φθορές σε αυτά. Τέλος, δεν θα πρέπει να σας ξεφύγουν τρύπες, φρεάτια, λακούβες και ό,τι άλλο «εμπόδιο» μπορεί να υπάρχει στον δρόμο.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η ακτίνα των στροφών. Είναι σταθερή κατά την διάρκεια της στροφής, ή μπορεί να γίνεται πιο απότομη ή πιο φαρδιά; Επίσης, στις άκρες του δρόμου το χώμα, μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε, οπότε προσπαθήστε να μην πλησιάζετε τις άκρες του δρόμου, ειδικά σε στροφές χωρίς ορατότητα.

Ο κατήφορος είναι όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα. Κάποιος εξελίσσεται και γίνεται καλύτερος, όσο περισσότερο το δοκιμάζει/προσπαθεί. Όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάνετε, τόσο πιο έμπειροι θα γίνετε να διαβάζετε τον δρόμο και τις στροφές, όπως επίσης να μάθετε τα όρια τα δικά σας αλλά και του ποδηλάτου. Κάτι ακόμη πολύ σημαντικό, είναι πως με την εξοικείωση στις κατηφόρες, θα συνηθίσει και το μάτι και μετά από λίγο καιρό τα 50 χιλιόμετρα ταχύτητα σε έναν βουνίσιο κατηφορικό δρόμο δεν θα σας τρομάζουν τόσο πολύ όσο, την πρώτη φορά.

Παρακάτω θα δούμε 6 μικρά πραγματάκια για να δαμάσετε τις κατηφόρες.

Ελέγξτε το ποδήλατό σας.road bike descent (2)

Οι απαιτήσεις του ποδηλάτου στον κατήφορο είναι αυξημένες λόγω των υψηλών ταχυτήτων. Όλα τα μέρη του ποδηλάτου δέχονται περισσότερες και μεγαλύτερες καταπονήσεις. Να ελέγχετε πάντα το υλικό τριβής στα φρένα (παπουτσάκια-τακάκια ή όπως τα λέτε) και να έχετε αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής των τροχών σας.

Να κρατάτε τα drops.

Με τα χέρια σας χαμηλά στα drops, όχι μόνο έχετε καλύτερη και πιο γρήγορη πρόσβαση στις μανέτες των φρένων, αλλά το κέντρο βάρους σας βρίσκεται σημαντικά πιο χαμηλά, πράγμα το οποίο σημαίνει αυξημένη σταθερότητα και καλύτερη πρόσφυση, καθώς το βάρος σας είναι καλύτερα κατανεμημένο μεταξύ των τροχών.

Σαρώστε το έδαφος.

Πάντα μα πάντα κοιτάζετε μπροστά και μακριά. Στις στροφές, να κοιτάζετε την έξοδο της στροφής και να είστε πάντα σε εγρήγορση καθώς μπορεί να εμφανιστεί κάποιο όχημα από την απέναντι μεριά. Να προσέχετε το έδαφος για λακούβες, χώματα, νερά, ανωμαλίες καθώς κάποιο από αυτά είναι αρκετό για να σας βγάλει από την πορεία σας.

Να χρησιμοποιείτε τα φρένα σας έξυπνα.

Προσπαθήστε να φρενάρετε με δύναμη, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να μπλοκάρουν οι τροχοί. Επίσης, αποφύγετε να έχετε λίγο πατημένα συνέχεια τα φρένα, καθώς έτσι μπορεί να υπερθερμανθούν οι τροχοί και σαν αποτέλεσμα να σκάσει κάποια σαμπρέλα σας. Δεν φρενάρουμε ποτέ μέσα στην στροφή. Αν δεν είστε απόλυτα σίγουροι για την κατάλληλη ταχύτητα να στρίψετε, μειώστε πιο πολύ πριν από την στροφή, αλλά ποτέ μέσα στην στροφή, ειδικά αν έχετε αρχίσει να πλαγιάζετε το ποδήλατο.

road bike descent (3)Στροφές.

Να σκέφτεστε τα πόδια σας. Όταν πρόκειται να στρίψετε δεξιά, το δεξί σας πόδι θα πρέπει να ανέβει στην θέση 12 του ρολογιού ενώ πιέζετε το βάρος σας στο αριστερό -εξωτερικό- πετάλι. Θα πρέπει να γέρνετε προς την μεριά που στρίβετε, όπως κάνουν οι αναβάτες του MotoGP ενώ σε κάθε αλλαγή στροφής, θα πρέπει να μην ξεχνάτε να αλλάξετε τα πόδια θέσεις. Είναι μια παρόμοια τεχνική όπως του σκι.

 

Να είστε χαλαροί.

Θα πρέπει να χαλαρώσετε το σώμα σας, αλλά όχι να ηρεμήσετε. Θα πρέπει αν βρίσκεστε σε εγρήγορση αλλά χαλαροί. Δεν χρειάζεται να σφίγγετε το τιμόνι με τα χέρια σας, ή τον σκελετό με τα γόνατά σας. Αν είστε σφιχτοί επάνω στο ποδήλατο, οι αντιδράσεις είναι πιο ακέραιες, πιο έντονες και το σώμα σας αργεί να τις ακολουθήσει. Πάνω από όλα όμως, δεν θα πρέπει να τρομοκρατηθείτε.

Οι πιο έμπειροι της ποδηλασίας δρόμου έχουν να συμπληρώσουν κάτι ακόμη;

Previous Article

Πως να περάσετε δωρεάν Strava Segments σε GPS!

Next Article

H πιο εντυπωσιακή παρουσίαση ποδηλάτου. Saracen A-L-X. (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια