Ως νέος στο ΜΤΒ, σίγουρα κάνατε αυτές τις 6 ερωτήσεις! Τι όχι;

Author: Χωρίς σχόλια Share:
mtb skills wheelie

Όσα χιλιόμετρα και να περάσουν από τους τροχούς σας, όσες πέτρες και αν «φάνε» οι αναρτήσεις σας, ποτέ δεν θα ξεχάσετε εκείνες τις πρώτες σας φορές πάνω σε ένα ποδήλατο βουνού που βλέπατε άλλους αναβάτες να σας περνάνε σαν σταματημένους και με τόση άνεση που στην ιδέα και μόνο να τους ακολουθήσετε τρομάζατε!

Ας δούμε όμως τι περνούσε από το μυαλό σας όταν ξεκινήσατε και ξεθαρεύατε με το ποδήλατο βουνού!

Πως πηγαίνουν τόσο γρήγορα; Δεν φοβούνται; Φοβούνται απλά έχουν αυτοπεποίθηση και έλεγχο πάνω στο ποδήλατο, βλέπουν μακριά και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε εμπόδιο παρόλο που πηγαίνουν πιο γρήγορα από εσένα. Επίσης, πιθανότατα να βρίσκονται πάνω σε ένα ποδήλατο βουνού και πολύ περισσότερο καιρό από ότι εσύ. Πέρα από όλα αυτά όμως, υπάρχουν και μερικά μικρά μυστικά που τους βοηθάνε. Η σωστή θέση του σώματος –βλέπε attack position– το να χρησιμοποιείς το τερέν για να κερδίζεις ταχύτητα, να αλλάζεις ταχύτητες στο ποδήλατο και φυσικά να κρατάς την ροή, χωρίς άσκοπες επιταχύνσεις ούτε άσκοπα φρεναρίσματα.12499605_1032734483450385_192964685_o

Μα γιατί με κολλάει τόσο πολύ; Θα προλάβει να σταματήσει αν πατήσω απότομα φρένο; Αυτό παρατηρείται συνήθως με τους πιο πιο έμπειρους αναβάτες που μπαίνουν πίσω από τους νέους επειδή θέλουν να τους διορθώνουν και να τους δίνουν συμβουλές. Αυτό όμως που δεν μπορεί να καταλάβει κάποιος νέος είναι ο ο «παλιός» δεν βλέπει μόνο που πηγαίνει και πως πηγαίνει ο μπροστινό του, αλλά βλέπει πολύ πιο μακριά στο μονοπάτι και σίγουρα είναι πολύ πιο προετοιμασμένος για οτιδήποτε συμβεί καθώς οι ταχύτητες που πηγαίνει κάποιος νέος για κάποιον πιο έμπειρο είναι πολύ χαμηλές. Επίσης, η τεχνική ενός έμπειρου αναβάτη είναι τόσο αυξημένη που μπορεί να σταματήσει πολύ πιο γρήγορα και εύκολα από ότι πιστεύετε. Οπότε αν προσφερθεί κάποιος να μπει πίσω σας για να σας δώσει μερικές συμβουλές, μην αγχωθείτε που θα τον νιώθετε να είναι «κολλημένος» πάνω σας.

Πως περνάς αυτό το σημείο; Ποια είναι η «σωστή» γραμμή; Η σωστή γραμμή έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Από τον τύπο ποδηλάτου και την ταχύτητα που έχει κάποιος σε εκείνο το σημείο μέχρι την άνεση και τεχνική του. Θα παρατηρήσετε και μόνοι σας πως όσο περισσότερο ποδήλατο κάνετε και όσο περισσότερο έρχεστε αντιμέτωποι με τεχνικά σημεία στο βουνό, τόσο μεγαλύτερη εξοικείωση θα νιώθετε και θα δοκιμάζετε νέα πράγματα. Επίσης οι «καλές» γραμμές είναι διαφορετικές για κάθε αναβάτη. Πολλές φορές θα χρειαστεί να σταματήσετε και να περπατήσετε κάποια δύσκολα σημεία μέχρι να βρείτε την αυτοπεποίθηση ή την τεχνική που χρειάζεται μέχρι να τα περάσετε με ασφάλεια πάνω στο ποδήλατο. Αν δυσκολεύεστε ακόμη, ζητήστε την συμβουλή κάποιου πιο έμπειρου ή ζητήστε να σας δείξει πως να περάσετε κάποιο σημείο.


Δείτε επίσης: Τι θα πρέπει να προσέχετε σε ένα ποδήλατο με υδραυλικά δισκόφρενα.


Γιατί ανεβαίνεις ορθοπέταλο, δεν κουράζεσαι; Πρόκεται για μια από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις που υπάρχουν στον χώρο της ποδηλασίας βουνού. Το ορθοπέταλο, ειδικά σε τεχνικά σημεία είναι πολύ πιο αποδοτικό καθώς ο αναβάτης έχει καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου, περισσότερη δύναμη αλλά και μεγαλύτερο εύρος κίνησης πάνω στο ποδήλατο για να μπορεί να ελιχθεί. Βέβαια μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι να πάρετε λίγη «φόρα» από πριν και να περάσετε το τεχνικό σημείο εύκολα και γρήγορα. Γενικά πάντως με αργό και σταθερό ορθοπέταλο θα καταφέρετε να περάσετε πολύ περισσότερα σημεία από ότι περιμένατε!

disk brakes mtb (6)Τι; Πρέπει να πατάω πιο πολύ μπροστινό φρένο; Δεν θα φύγω πάνω από το ποδήλατο; Δεν θα φύγεις πάνω από το ποδήλατο αν ξέρεις πως πρέπει να τοποθετήσεις το σώμα σου κατά το φρενάρισμα. Η μεγαλύτερη επιβράδυνση προέρχεται από την χρήση του μπροστά φρένου, ενώ το πίσω χρησιμεύει μόνο για την διόρθωση της πορείας. Επίσης με τα σύγχρονα υδραυλικά δισκόφρενα, ένα δάκτυλο στις μανέτες είναι αρκετό για να έχετε όση δύναμη και όσο έλεγχο επιθυμείτε. Όταν έρχεται η ώρα να πατήσετε τα φρένα, θα πρέπει να τα πατάτε με δύναμη, χωρίς όμως να μπλοκάρουν οι τροχοί. Το σώμα θα πρέπει αν παίρνει τέτοια στάση ώστε τα πόδια να κοντράρουν τις δυνάμεις που δημιουργούνται από τα φρένα ρίχνοντας παράλληλα το βάρος χαμηλά και πίσω ώστε να ενισχύσετε την επαφή των ελαστικών με το έδαφος για ακόμη πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα. Όπως και όλες οι τεχνικές στο βουνό απαιτεί εξάσκηση και εξοικείωση μέχρι να την κατανοήσετε και να μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε με άνεση.

Πως ανεβαίνουν με μόνο ένα γρανάζι μπροστά; Μια ερώτηση η οποία στριφογυρίζει στα περισσότερα μυαλά των νέων στον χώρο της ποδηλασίας βουνού και είναι εν μέρει δικαιολογημένη. Ξεκινήσαμε έχοντας 3 δίσκους και στην πορεία είδαμε ότι χρησιμοποιούσαμε μόνο τους 2. Αφαιρέσαμε τον μεγάλο και μετά από λίγο καιρό είδαμε ότι από τις 18 σχέσεις που είχαμε (2Χ9) χρησιμοποιούσαμε 10-12 συνδυασμούς. Έπειτα ήρθε η μεγάλη απόφαση για μετάβαση σε 1Χ σύστημα με 10 ταχύτητες πίσω. Όσο περνούσε ο καιρός βγήκανε και μεγαλύτερα πίσω γρανάζια (βλέπε 42αρια) οπότε το ανέβασμα έγινε το ίδιο εύκολο με το 2Χ9. Σήμερα οι 11αρες μεταδόσεις είναι αρκετά οικονομικές και σε συνδυασμό με ένα οβάλ γρανάζι μπροστά είμαστε σίγουροι πως θα εκτιμήσετε την απλότητα και την ηρεμία που προσφέρει μια μετάδοση 1Χ, ε Στέφανε;

Τι άλλες ερωτήσεις κάνατε όταν πρωτοξεκινήσατε να παίρνετε τα βουνά; Όσοι ξεκινήσατε τώρα μήπως υπάρχει κάτι που θέλετε να μας ρωτήσετε;

Previous Article

Τι είναι μια θερμίδα;

Next Article

Μουδιάζουν τα χέρια στο ποδήλατο; Δες που μπορεί να οφείλεται!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια