Santa Cruz Hightower- Επαναπροσδιορίζει το mountain biking!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
dsc_0541

Ήταν Πέμπτη πρωί και ήμουν ήδη από νωρίς στην σχολή, κάνοντας όνειρα για το που θα ποδηλατήσω το σ/κ. Κάπου εκεί όμως ήρθε ένα μήνυμα που έλεγε…

«Ήρθε test bike και είναι για το ύψος σου. Έλα τυχερέ…»

Ξαφνικά όλα γύρω μου σταμάτησαν, ο καθηγητής εξαφανίστηκε και την επόμενη στιγμή ήμουν ήδη πάνω στον «ψηλό πύργο» της Santa Cruz. Μπορεί το κόκκινο να μην είναι από τα αγαπημένα μου χρώματα στο ποδήλατο, παρόλα αυτά όμως, έκανα πέτρα την καρδιά και βγήκα. (σημ. αρχισυντάκτη: δεν δυσκολεύτηκε πολύ βέβαια)!

santa cruz hightowerΤο Santa Cruz Hightower είναι ο διάδοχος του Tallboy LT, μόνο που είναι ριζικά ανανεωμένο. Στις διαφορές που «φωνάζουν» είναι η πιο «ανοικτή» head angle κατά 2 μοίρες (66,8-67 μοίρες),  1,5 μοίρα (74,1-74,3 μοίρες) πιο απότομο seat tube και πολύ κοντά chainstays για ένα ποδήλατο το οποίο είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί τόσο με τροχούς 27,5+ όσο και με τροχούς 29″. Αυτές οι αλλαγές στην γεωμετρία, υπόσχονται νέες δυνατότητες τόσο στην κατηφόρα, όσο και στην ανηφόρα. . Είτε επιλέξει κάποιος το 27,5″+ είτε το 29″ θα έχει στα χέρια του ένα απίστευτα ικανό ποδήλατο με διαφορετικό όμως χαρακτήρα. Το 29″ είναι απίστευτα γρήγορο είστε στην ανηφόρα είτε στην κατηφόρα, ενώ το 27,5+» προσδίδει αυξημένη αυτοπεποίθηση ακόμη και στον αρχάριο αναβάτη, χωρίς όμως να κουράζει ή να καθυστερεί στην ανηφόρα. 

Για να κρατηθεί όμως σχεδόν ίδια η συμπεριφορά του ποδηλάτου ανεξαρτήτως των τροχών που θα χρησιμοποιηθούν, η Καλιφορνέζικη εταιρία έχει προσθέσει ένα «flip chip» στην πίσω ανάρτηση με δύο θέσεις «high και low». Επίσης, μπορεί θεωρητικά η διάμετρος των 27,5+» να είναι ίδια με τους 29″ στην πράξη όμως και αναλόγως των ελαστικών μπορεί να υπάρχει διαφορά μέχρι και 2,5cm! Για να εξαλειφθούν όποιες διαφορές μπορεί να υπήρχαν στην συμπεριφορά του ποδηλάτου, κάθε ένα έρχεται με διαφορετική ανάρτηση μπροστά ώστε να κρατηθεί η γεωμετρία αμετάβλητη. Η διαφορά είναι στην διαδρομή -150mm στο + μοντέλο, 140mm στο 29″. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορείτε να τοποθετήσετε 27,5+ τροχούς στο 29″ ή το αντίστροφο, απλά ίσως να υπάρχει κάποια διαφορά στην συμπεριφορά του ποδηλάτου. 

dsc_0433

Τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το μοντέλο που είχα στη διάθεση μου ήταν το Hightower με το build kit S+. Αυτό σημαίνει πως ήταν το plus μοντέλο  με τροχούς Easton ARC 40 στους οποίους ήταν τοποθετημένα τα ελαστικά Maxxis Rekon σε διάσταση 27,5 Χ 2,8, μπροστά ανάρτηση RockShox Pike RC με διαδρομή 150mm, πίσω ανάρτηση Monarch RT. Τα χρέη της μετάδοσης αναλαμβάνει η αξιοπρεπέστατη SRAM GX 1×11. Επίσης, το ποδήλατο είχε υδραυλικό παλουκόσελο RockShox Reverb με διαδρομή 150mm, τετραπίστονα φρένα Sram Avid Guide R ενώ λαιμός, τιμόνι, ήταν της RaceFace με 35mm διάμετρο, 760 μήκος και 50mm μήκος λαιμού για το Large μέγεθος. 

Στο βουνό

dsc_0500
Ανεβαίνοντας στο ποδήλατο το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι πως τα ελαστικά είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ! Από τις πρώτες όμως πεταλιές ξεχνάς το μέγεθος των ελαστικών και αρχίζεις να απολαμβάνεις μοναδική κύλιση, σε σημείο να αναρωτιέσαι αν υπάρχει κάποιο κρυμμένο μοτέρ! Αυτό που ίσως ξενίσει κάποιους είναι ο αυξημένος θόρυβος των ελαστικών στην άσφαλτο, δίνοντας την εντύπωση πως δεν κινείται ποδήλατο, αλλά κάποιο αρκετά μεγαλύτερο και βαρύτερο όχημα. Όταν βέβαια ξεκινήσει ο χωματόδρομος, τα ξεχνάς όλα. Εξαφανίζονται οι κραδασμοί, οι μικρές πέτρες, οι ανωμαλίες. Αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι ακόμη στην άσφαλτο καθώς το ρολάρισμα -λόγω του μεγέθους των τροχών και του όγκου τους «καταπίνει» όλες τις ανωμαλίες- κάνοντας το ποδήλατο εξαιρετικά γρήγορο. Σε αυτό συμβάλει βέβαια και το γρανάζι με τα 30 δόντια. Ένα ακόμη γεγονός το οποίο με εντυπωσίασε, είναι πως παρά το κλείδωμα που διαθέτει η πίσω ανάρτηση, δεν παρατήρησα ιδιαίτερη διαφορά στην συμπεριφορά του ποδηλάτου στην ανηφόρα όταν την είχα ξεκλείδωτη και αυτό οφείλεται κυρίως στον πολύ καλό σχεδιασμό της VPP πλατφόρμας. (το βασικό μου ποδήλατο είναι hardtail αν σας λέει κάτι…)

Την στιγμή που προσπάθησα να ανέβω τεχνικό ανηφορικό μονοπάτι, είναι που «τα είδα όλα»! Δεν ξέρω αν είναι η γεωμετρία, αν είναι οι αναρτήσεις ή τα φαρδιά ελαστικά, αλλά πραγματικά μπορούσα να ανέβω πολύ πιο εύκολα και άνετα! 

dsc_0497

Αν είστε λάτρεις των ανηφορικών τεχνικών κομματιών, τότε το Santa Cruz Hightower + θα σας κάνει να χαμογελάτε! 

dsc_0492

Καλή η ανηφόρα, αλλά σαν την κατηφόρα δεν έχει! Αν χρειαζόμουν μόνο μια λέξη για να περιγράψω το ποδήλατο, δεν θα ήταν άλλη από το, «ΑΕΡΑΤΟ»! Έχει μια αέρινη αίσθηση, μια αίσθηση που έχεις όταν πατάς πάνω σε κάποιο ακριβό χαλί. Το σώμα δεν νιώθει μικροανωμαλίες και κραδασμούς από το τερέν. Μπορεί να μην νιώθεις την επιτάχυνση όταν αφήσεις τα φρένα, αλλά πιστέψτε με η ταχύτητα που μαζεύει μέχρι την επόμενη στροφή είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι πιστεύετε! Αυτό μάλλον οφείλεται στο μέγεθος των τροχών που καταπίνουν τα πάντα. Λόγω της αυξημένης μάζας των τροχών το ποδήλατο στην αρχή έχει μια περίεργη αίσθηση. Όπως όταν ανεβαίνεις σε μηχανάκι για πρώτη φορά. Το να στρίψεις θέλει λίγο περισσότερη προσπάθεια, αλλά μόλις το συνηθίσεις καταλαβαίνεις τα τεράστια περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρουν τα 2,8 ελαστικά -με πίεση αρκετά μικρότερη των 20psi! Φωνάζουν στρίψε κι’ άλλο και δε λένε ψέματα, όσο τα πιέζεις τόσο σε κρατάνε, νιώθεις ασφάλεια ότι δε θα σε αφήσουν στη μέση της στροφής. Αυτό είναι ένα υπέρ που προσφέρουν τα plus λάστιχα. Σε πιο απαιτητικά μονοπάτια με πέτρες και ρίζες, θα σας βγάλουν πραγματικά ασπροπρόσωπους καθώς δεν θα «μπουκώσουν» πουθενά και θα περάσετε από παντού χωρίς να το καταλάβετε. 

dsc_0542

Το Santa Cruz Hightower είναι ένα ποδήλατο που μπορεί να τα κάνει όλα και να τα κάνει να φαίνονται εύκολα. Θα σας ανεβάσει ξεκούραστα και θα σας κατεβάσει διασκεδαστικά. Θα αυξήσει την αυτοπεποίθηση σας, θα σας μάθει νέα όρια και θα σας δείξει νέες γραμμές. Θα καλύψει τον πιο απαιτητικό αναβάτη αλλά θα προσφέρει διασκέδαση και ασφάλεια ακόμη και στον αρχάριο. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, δεν θα θέλετε να κατεβείτε! dsc_0442

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την διαθεσιμότητα των μοντέλων της Santa Cruz αλλά και τιμές, μπορείτε να απευθυνθείτε στο BikeShop26.gr.

Κείμενο Γιάννης Αλατζογιάννης

Φωτογραφίες Σοφία Αντζέλ

Previous Article

Στο Champery δεν έπεσε ακόμη χιόνι… μόνο στην Ελλάδα χιόνισε; (video)

Next Article

Καζαμίας 2017-Αν το 2016 σου φάνηκε Χάρος, πού να δεις το 2017! (μέρος ‘B)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια