Συμβουλές αγοράς ποδηλάτου δρόμου.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
roadbikeadvice (2)

Για αποστάσεις μεγαλύτερες των 15 χιλιομέτρων σε άσφαλτο, τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα ποδήλατο δρόμου, στην αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα.

Πρόκειται για τις Ferrari των ποδηλάτων κατασκευασμένα για την απόλυτη απόδοση και όχι την άνεση. Οι μετακινήσεις με τα ποδήλατα δρόμου είναι αποτελεσματικές και γρήγορες. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές αγοράς ποδηλάτου δρόμου. Τι θα πρέπει να προσέξετε όταν βγείτε στην αγορά για ένα καινούριο ποδήλατο δρόμου.

Τροχοί: Ως συνήθως οι τροχοί στα ποδήλατα δρόμου είναι κατασκευασμένοι για υψηλή απόδοση. Γενικά είναι ελαφριοί, με πολύ λεπτά λάστιχα -αν και πλέον τα φαρδύτερα ελαστικά στα ποδήλατα δρόμου αποδίδουν καλύτερα– σε πολύ υψηλές πιέσεις ώστε να μειώνεται η αντίσταση κύλισης στο ελάχιστο. Βέβαια αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην άνεση. Το βάρος των τροχών επηρεάζει πολύ την απόδοση του ποδηλάτου, αλλά και την τσέπη σας, καθώς οι πιο ελαφριοί τροχοί είναι ακριβοί, ξεκινώντας από τα 500€ και φτάνοντας μέχρι το κόστος ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου 5ετίας.

carbon road bike (4)

Πλαίσιο: Είναι το σωληνοειδές, κεντρικό τμήμα του ποδηλάτου που μπαίνουν επάνω όλα τα περιφερειακά. Είναι το πιο σημαντικό, μεμονωμένο εξάρτημα του ποδηλάτου καθώς έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αίσθηση του ποδηλάτου. Τα πλαίσια των ποδηλάτων δρόμου, κατηγοριοποιημένα κατά τιμή από το πιο φτηνό στο πιο ακριβό, είναι φτιαγμένα είτε από Χάλυβα (Cr-Mo), είτε από Αλουμίνιο (Alloy), είτε από ανθρακονήματα (carbon).

Με τα σιδερένια ποδήλατα να είναι τα φτηνότερα, καθώς είναι και βαρύτερα από τα άλλα, αλλά παράλληλα πιο εύκαμπτα και μαλακά, μεταφέροντας λιγότερους κραδασμούς από την άσφαλτο και προσφέροντας γενικά πιο άνετη και ξεκούραστη μετακίνηση. Βέβαια αυτή η άνεση δεν έρχεται χωρίς κόστος, καθώς όλη αυτή η ευκαμψία μεταφράζεται σε χαμένη ενέργεια κατά το πεταλάρισμα άρα και μειωμένη απόδοση. Επίσης καθώς είναι βαρύτερα σαν πλαίσια, χρειάζεται ο αναβάτης να ξοδεύει περισσότερη ενέργεια για να διατηρεί την ταχύτητά του.

Πολλά ποδήλατα εισαγωγικού επιπέδου, είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο. Γενικά τα αλουμινένια έχουν μεγαλύτερη ακαμψία από τα σιδερένια λόγω των μεθόδων επεξεργασίας και κατεργασίας του αλουμινίου.

Δοκιμάστε μερικά ποδήλατα στο τοπικό ποδηλατάδικο και έπειτα αποφασίστε τι σας άρεσε πιο πολύ και θέλετε να αγοράσετε. Με τιμές πάνω των 2200€ τα περισσότερα πλαίσια είναι από ανθρακονήματα. Πολύ άκαμπτα και ελαφριά, αλλά λόγω των ιδιοτήτων του κάρμπον και πολύ απορροφητικά επίσης.

Τιμόνι: Τα τιμόνια στα ποδήλατα δρόμου είναι καμπυλωτά προς τα κάτω, δίνοντας στους αναβάτες την δυνατότητα να «καμπουριάζουν» πάνω από το τιμόνι και σαν αποτέλεσμα μειώνεται δραματικά η αεροδυναμική αντίσταση, πλεονέκτημα πολύ σημαντικό στην ποδηλασία δρόμου όπως είδαμε και σε πρόσφατο θέμα –Αεροδυναμικές διαφορές, μπορείτε να τις καταλάβετε; Οι διαφορετικές θέσεις που μπορεί να τοποθετήσει κάποιος τα χέρια του στα ποδήλατα δρόμου, ξεκουράζουν τους αναβάτες αλλά μπορεί να αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση. Επίσης, οι κατασκευαστές περιφερειακών, έχουν συνδυάσει τις μανέτες των φρένων με τα shifters και έτσι γίνονται οι αλλαγές πιο γρήγορες και πιο ασφαλείς για τους αναβάτες.

sprinting-road-bike

Θέση οδήγησης: Άλλο ένα σημείο που τα ποδήλατα δρόμου υπερέχουν στην αποτελεσματικότητα, αλλά όχι στην άνεση, είναι η θέση οδήγησης. Όταν «πέφτετε» στα drops, μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση και αυξάνεται η απόδοσή σας, αλλά παράλληλα η πλάτη, το στομάχι και ο σβέρκος έρχονται σε θέσεις μη φυσιολογικές για το ανθρώπινο σώμα. Βέβαια οι πιο γυμνασμένοι αναβάτες θα βρούνε αυτή την θέση πιο άνετη, αλλά και οι λιγότερο γυμνασμένοι, βόλτα με βόλτα θα την συνηθίσετε. Βέβαια, δεν είναι απαραίτητο να μένετε σε αυτή την θέση καθ’όλη την διάρκεια της βόλτας. Τέλος, ένα bike fit θα μειώσει τους πόνους και θα αυξήσει την άνεση και την απόδοσή σας επάνω στο ποδήλατο.

Ταχύτητες: Προσφέρουν ένα μηχανικό πλεονέκτημα, όπως ακριβώς και οι ταχύτητες του αυτοκινήτου. Τα ποδήλατα δρόμου προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων με τα περισσότερα να προσφέρουν 20 ταχύτητες. Είναι λίγο δύσκολο να το περιγράψουμε, αλλά τα ποδήλατα δρόμου έχουν συνήθως δύο διαφορετικά γρανάζια μπροστά (εκεί που κάνουμε πετάλι) ενώ στο πίσω τροχό υπάρχουν από 9 μέχρι 11 διαφορέτικά γρανάζια. Με κατάλληλους λεβιέδες στο τιμόνι γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων, επιτρέποντας στον αναβάτη ελαφρύτερα πατήματα για τις ανηφόρες, ή πιο βαριά για τις ευθείες. Όπως και οτιδήποτε στην ποδηλασία, το πιο ελαφρύ είναι και πιο ακριβό. Βέβαια όσον αφορά τις ταχύτητες, οι πιο ακριβές λειτουργούν και πιο σωστά.

road cycling blur

Πετάλια: Τα εισαγωγικά μοντέλα έρχονται με πλατφόρμες, ή με δέστρες. Όσο λειτουργικές και αν είναι οι δέστρες, δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όπως τα clipless πετάλια, τα οποία επιτρέπουν τον αναβάτη να «κλειδώνει» στα πετάλια, αυξάνοντας την απόδοση, ενώ το ίδιο εύκολα μπορεί να «ξεκλειδώσει» για να περπατήσει ή να σταματήσει στο φανάρι. Μειονέκτημα των clipless είναι το κόστος των πεταλιών και των παπουτσιών, ενώ το πλεονέκτημα είναι το πολύ χαμηλό τους βάρος και η αυξημένη απόδοσή τους.

Αξεσουάρ: Πέρα από τα βασικά αξεσουάρ που θα πρέπει να αγοράσετε μαζί με το καινούριο σας ποδήλατο, στην ποδηλασία δρόμου, ένας εξελιγμένος ποδηλατικός υπολογιστής, είναι βασικός για να καταγράφετε την πρόοδό σας με διάφορα προγράμματα καταγραφής διαδρομών.

Συμβουλές αγοράς: Αγοράστε το καλύτερο πλαίσιο που μπορείτε για τα λεφτά που έχετε σκοπό να διαθέσετε. Έπειτα αναβαθμίζετε σε καλύτερα τα περιφερειακά που φθείρονται από την χρήση.

Previous Article

Το χρονικό ενός Jet-bicycle! (video)

Next Article

Τραυματισμός με ποδήλατο για τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια