Τα μυστικά για να κερδίσει κάποιος ένα Grand Tour! (Μέρος ‘Β)

Author: Χωρίς σχόλια Share:
tourdefrance5hmera (3)

Συνέχεια από ‘Α Μέρος.

4) Αντίθετος άνεμος. Όταν υπάρχει αντίθετος άνεμος, όλες οι ομάδες μαζεύονται σε ένα μεγάλο γκρουπ, γνωστό και ως πελοτόν. Οι domestiques γυρνάνε διαδοχικά στην μπροστά σειρά και γύρω από τον «αρχηγό» τους για να τον προστατέψουν από τον ισχυρό αέρα.APTOPIX Cycling Tour de France

5) Αν χωριστεί το πελοτόν εξαιτίας του ανέμου, τότε υπάρχει αρκετή δράση. Αν υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, θα δείτε το πελοτόν να χωρίζεται σε διαγώνιες γραμμές κατά μήκος του δρόμου, σε έναν κλιμακωτό σχηματισμό. Τότε είναι που συμβαίνουν οι περισσότερες «επιθέσεις» από τις ομάδες, ειδικά αν ο «αρχηγός» μιας ομάδας βρεθεί σε λάθος κλιμάκωση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας επίθεσης είναι στο Vuelta a Espana 2013 όπου η ομάδα του Contador, Saxo-Tinkoff, επιτέθηκε εναντίων του Froome και της Team Sky και έγινε γνωστή λόγω της πολύ σωστά υπολογισμένης προσέγγισης. Η oμάδα της Team Sky αδικαιολόγητα πιάστηκε κυριολεκτικά στον «ύπνο».

6) Δώστε τα όλα στις βουνίσιες διαδρομές. Η μόνη φανέλα που μπορεί να κερδηθεί από προσωπική προσπάθεια είναι αυτή του King of Mountain. Αυτό συμβαίνει γιατί οι αναβάτες δεν πηγαίνουν τόσο γρήγορα ώστε να επιβαρύνονται από την αεροδυναμική αντίσταση στα βουνά των Άλπεων και η δουλειά των domestiques τις περισσότερες φορές είναι μόνο η ψυχολογική υποστήριξη των αρχηγών τους.

7) Ελευθερώστε τους sprinter. Ο κύριος στόχος κάθε ομάδας που θέλει να διεκδικήσει το green jersey, είναι να κρατήσει τον sprinter της με «λουρί». Θα πρέπει να τον κρατήσουν «περιορισμένο» μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο ώστε να έχει δυνάμεις να κάνει την tourofturkey (6)επίθεσή του εκεί. Μπορεί να ακούγεται εύκολο, αλλά για προσπαθήστε να περιορίσετε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Peter Sagan… Επίσης, οι ομάδες έχουν έναν αναβάτη που θα βρίσκεται μπροστά σε όλη την διαδρομή μέχρι το σημείο που θα ξεκινήσει το sprint, που έρχεται η ώρα του sprinter. Ο Cavendish όμως μας έχει δείξει πως μπορεί κάποιος να αφήσει την ομάδα του για να κάνει «κολλητήρι» στον πιο γρήγορο αναβάτη μέχρι τα τελευταία μέτρα όπου θα επιτεθεί.

8) Προσπαθήστε να ξεκολλήσετε. Κανείς βέβαια δεν πιστεύει ότι ένα ξεκόλλημα θα πετύχει. Σε κάποιο σημείο του αγώνα, κάποιος αναβάτης ή γκρουπ θα ξεκολλήσουν από το υπόλοιπο πελοτόν και θα βρεθούν αρκετά λεπτά μπροστά. Βέβαια τα ξεκολλήματα έχουν λιγότερη προστασία από τους ανέμους και απαιτούν περισσότερη προσπάθεια από τους συμμετέχοντες. Τις περισσότερες φορές το πελοτόν τους προλαβαίνει αρκετά εύκολα. Όταν ένα ξεκόλλημα είναι πετυχημένο όμως, είναι κάτι μοναδικό. Ο Merckx κέρδισε μια διαδρομή στην Μασσαλία, τόσο μπροστά από το υπόλοιπο πελοτόν, όπου οι διοργανωτές δεν τον περίμεναν και κανείς δεν τον είδε, εκτός από μερικούς -τρομαγμένους- υπαλλήλους. Μπορεί να καταστραφείτε αν επιχειρήσετε ένα ξεκόλλημα, αλλά έτσι δημιουργούνται οι θρύλοι.

Αυτά είναι τα «βασικά» που χρειάζονται από την μεριά της τακτικής για να κερδίσει κάποιος ένα Grand Tour, γιατί από μεριά φυσικής κατάστασης και δυνάμεων θα πρέπει να κάνετε προπόνηση ακόμη και στον ύπνο σας!

Previous Article

O Παγκόσμιος Οργανισμός Αντί-Ντόπινγκ λέει πως το ντόπινγκ δεν θα πρέπει να θεωρείται ποινικό αδίκημα!

Next Article

Φοιτητής από την Πάτρα ξεκινά για τον γύρο του κόσμου με ποδήλατο!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια