Deore XT Di2 M8050, 11-πλη ηλεκτρονική μετάδοση!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
DEORE-XT-M8050-OP_zz_zz_STD_img1_draft

Υπάρχει μια κατηγορία αναβατών η οποία δεν είναι ούτε αθλητές, αλλά ούτε οι περιστασιακοί χομπίστες που θα βγούνε στο βουνό σε περίπτωση που δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν. Είναι η κατηγορία των «τρελαμένων» οι οποίοι ζούνε και αναπνέουν γύρω από την ποδηλασία βουνού. Ζούνε και εργάζονται για να μπορούν να πηγαίνουν στο βουνό να διασκεδάζουν. Αυτούς είχε στο μυαλό της η Shimano όταν σχεδίαζε την Deore XT Di2 M8050.

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση ηλεκτρονικής -Di2- μετάδοσης από την Shimano, ήρθε η στιγμή που η συγκεκριμένη τεχνολογία γίνεται πιο προσιτή για τον κόσμο. Οι αλλαγές ταχυτήτων ποτέ δεν ήταν πιο ακριβείς και γρήγορες, με το άγγιγμα ενός και μόνο διακόπτη! Χάρη στην τεχνολογία Synchronized shift δεν χρειάζεται πλέον χειριστήριο στο αριστερό χέρι και όλες οι διαθέσιμες επιλογές ταχυτήτων μπορούν να προγραμματιστούν να γίνονται μόνο από ένα shifter (για μεταδόσεις 2Χ).
SW-M8050-L_L_zz_STD_S1_draft  RD-M8050-GS_zz_zz_STD_S1_draft

Όπως συμβαίνει και με την Μ8000, έτσι και το πίσω σασμάν την Μ8050 έχει την τεχνολογία Shadow+ με την οποία κρατείται πάντα υπό τάση η αλυσίδα, εξαλείφοντας το κοπάνημα αυτής στο ποδήλατο. Η πιο επαναστατική τεχνολογία που έχει όμως η Μ8050 είναι η ασύρματη σύνδεση Bluetooth με το πρόγραμμα E-Tube της Shimano μέσω του οποίου γίνονται όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Μέσω υπολογιστή, tablet ακόμη και από το smartphone μπορεί ο χρήστης πλέον να αλλάξει τις ρυθμίσεις συγχρονισμού σχέσεων όπως επίσης να δει τα στατιστικά χρήσης και την υπολειπόμενη μπαταρία.

FD-M8070_zz_zz_STD_S1_draft

Οι εκπλήξεις δεν σταματάνε εκεί όμως. Χάρη στην τεχνολογία D-Fly Data management system όλες οι πληροφορίες γίνονται εμφανείς και σε τρίτες συσκευές όπως για παράδειγμα τα bike computers. Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα υπάρξει και ως αναβάθμιση για τους χρήστες της XTR Di2 και το σύστημα πληροφοριών SC-MT800 ή SCM9051.

Περιφερειακά.

Τα μπροστά και πίσω χειριστήρια αλλαγών SW-M8050 Firebolt έχουν βασίσει την σχεδίαση τους στην εύκολη και ακριβή χρήση και όλα αυτά χάρη στην εργονομική σχεδίαση και την μηδενική σχεδόν αντίσταση που προσφέρουν κατά το πάτημα των κουμπιών. Η θέση μπορεί να αλλάξει και να ταιριάξει με ακρίβεια την θέση από τους αντίχειρες του αναβάτη, ώστε να μην χρειάζεται να μετακινηθεί το χέρι ούτε χιλιοστό για να πραγματοποιηθεί κάποια αλλαγή ταχύτητας.

SC-MT800_zz_zz_STD_S1_draft SW-M8050-R_R_zz_STD_S1_draft

Η τεχνολογία Synchronized shift -που αναφέραμε και παραπάνω- επιτρέπει τον αναβάτη να προγραμματίσει έτσι το μπροστά και πίσω σασμάν, ώστε να κρατείται πάντα η αλυσίδα σε ευθεία γραμμή επιλέγοντας τα προεπιλεγμένα γρανάζια -όπως έχει προγραμματιστεί από τον χρήση μέσω του Ε-Tube- μόνο με την χρήση του δεξιού shifter. Η αλλαγή από το μικρό γρανάζι στο μεγάλο μπροστά γίνεται αυτόματα καθώς βαραίνει ο χρήστης ταχύτητες πίσω, ενώ η τεχνολογία Rhythm Step επιλέγει τις σχέσεις με την μικρότερη διαφορά ώστε να μην επηρεαστεί ο ρυθμός του αναβάτη.

Τόσο το μπροστά όσο και το πίσω σασμάν της σειράς διατηρούν την αστραπιαία και αθόρυβη λειτουργία της XTR Di2 με την μόνη διαφορά ότι εδώ έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ δυνατότεροι σερβο-μηχανισμοί ώστε να υπάρχουν απροβλημάτιστες αλλαγές ταχυτήτων ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

SW-M8050-L_L_zz_STD_S1_draftΗ διάρκεια της μπαταρίας δεν έχει διαφορά από την XTR Di2, με την ελάχιστη ζωή να είναι αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα ακόμη και κάτω από σκληρή και συνεχόμενη χρήση. Στην ψηφιακή οθόνη υπάρχει απεικόνιση των σχέσεων αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας, ενώ η οθόνη απενεργοποιείται αυτόματα μετά από λίγη ώρα ώστε να μην ξοδεύει ενέργεια. Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών απαιτεί περίπου 90 λεπτά. Ενώ η αντικατάσταση της μπαταρίας γίνεται στο «Φτερό» καθώς συνδέεται μόνο με ένα βύσμα.

Η αξιοπιστία είναι στα γνωστά υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Shimano, καθώς το σύστημα μετάδοσης είναι στεγανό και αδιάβροχο ώστε να υπάρχουν απροβλημάτιστες αλλαγές κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Η λάσπη, το νερό και η σκόνη δεν θα προβληματίσουν. Τέλος, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε μήπως έχετε επιλέξει λάθος σχέση ή μήπως έχει χαθεί η ρύθμιση λόγω ανοχών από τα συρματόσχοινα. Οι αλλαγές παραμένουν το ίδιο σταθερές και αστραπιαίες ακόμη και μετά από πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.

Previous Article

Όσα δεν ξέρεις για το ανθρακόνημα (carbon)!

Next Article

Οδηγός αγοράς ΒΜΧ. Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια