Ζάχαρη. Σύμμαχος ή εχθρός του αθλητή;

Author: Χωρίς σχόλια Share:

Διαβάζοντας διάφορες ιστοσελίδες επάνω στη διατροφή και στον αθλητισμό, παρατήρησα ότι η ζάχαρη χαρακτηρίζεται, σχεδόν σε όλα τα άρθρα, ως το υπέρτατο ‘’κακό’’ για την υγεία και τη διατροφή αγαθό.

Οπότε κάθισα και έψαξα αν όντως ισχύουν αυτά τα εγγραμμένα ή απλά είναι ένας παρεξηγημένος γλυκός, υδατοδιαλυτός υδατάνθρακας καθώς και αν θα πρέπει εμείς οι ποδηλάτες και γενικά ο κόσμος των sport να θεωρεί τη ζάχαρη σύμμαχο ή αντίπαλο του.

energy-drinks-2

Ας δούμε τα πράγματα από την αρχή.

Η ‘’κακή’’ της φήμη συνδέεται με τα, υψηλά σε περιεκτικότητα ζάχαρης, ανθρακούχα ποτά, τα οποία περιέχουν πάνω από 5 γραμμάρια ζάχαρης στα 100ml. Βέβαια αυτό δεν είναι τίποτα, παρά ένα μικρό ποσοστό, από τις τεράστιες ποσότητες ζάχαρης που λαμβάνει ο άνθρωπος καθημερινά από τη διατροφή, χωρίς πολλές φορές να το υπολογίζει ή ακόμα και να το γνωρίζει. Κάποιες εκστρατείες υγείας κλήθηκαν να καταγράψουν τη λίστα των φαγητών ή ποτών με υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση.

Όμως εμείς σαν ποδηλάτες χρειαζόμαστε ‘’ζαχαρώδη’’ φαγητά και ποτά για ενέργεια. Θα πρέπει να ‘’τιμωρηθούμε’’ για αυτό; Σε έναν τέλειο κόσμο, όχι δεν θα έπρεπε.

Οι δυσκολίες δημιουργούνται την παγκόσμια έλλειψη κατανόησης πάνω στο θέμα της ζάχαρης. Πολλοί άνθρωποι πίνουν αθλητικά ποτά, παρόλο που δεν ασχολούνται σχεδόν καθόλου με τον αθλητισμό, προκαλώντας βλάβες στην υγεία τους. Μάλιστα, δυσχεραίνεται το φαινόμενο αυτό, καθώς οι μεγάλες εταιρίες εμπορεύονται τα υψηλά σε περιεκτικότητα ζάχαρης και καφεΐνης ανθρακούχα ενεργειακά ποτά τους σε νέα παιδιά.

energy-drink-survey

Παρόλο που η αθλητική κοινότητα δεν θα πρέπει να τιμωρηθεί για αυτό, καλό θα ήταν να περαστεί ένα σαφές μήνυμα για τους κινδύνους που προκαλούνται από τη ζάχαρη και για τα οφέλη της άσκησης.

Ακόμα και για αυτούς που γυμνάζονται, η κατανάλωση σωστής ποσότητας ζάχαρης, με σωστές μεθόδους, δεν είναι πάντα ωφέλιμο, καθώς ο κάθε οργανισμός μεταβολίζει τη ζάχαρη με διαφορετικό τρόπο.

Σε αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει μια νέα τεχνολογία η οποία μετράει συνεχώς τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Αν και έχει αναπτυχθεί για τους ανθρώπους με διαβήτη, το μηχάνημα λαμβάνει δεδομένα κάθε πέντε λεπτά, επιτρέποντας στα άτομα να ελέγχουν τα επίπεδα γλυκόζης σχεδόν σε πραγματικό χρόνο συνεχώς.

Παρά το ακριβό κόστος της για προσωπική χρήση, τουλάχιστον για το παρόν, είναι μια ενδιαφέρουσα και σημαντική ανακάλυψη η οποία μπορεί να αποδειχθεί το κλειδί στη διατροφή για καλύτερες επιδώσεις.

energy-drinks-1

Για την ώρα, το συμπέρασμα είναι ότι δεν πρέπει να κατηγορούμε και να κατακρίνουμε τη χρήση και την πρόσληψη της ζάχαρης. Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι αν κατανοήσουμε καλύτερα τη λειτουργία της και το σκοπό της. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους της υγείας και του fitness μας.

Previous Article

Χορτιάτης, το ‘απαγορευμένο’ βουνό του ΜΤΒ!

Next Article

Σκύλος προκαλεί τον «κακό χαμό» στο Vuelta a Guatemala. (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια