Θέση πήρε ο νικητής του Τοur de France 2016, Chris Froome, σχετικά με τα δισκόφρενα και την χρήση τους ή όχι στα επαγγελματικά πελοτόν και τους World Tour αγώνες, στην ιταλική gazzetta. Το σημείο που στάθηκε, είναι πως τα διαφορετικά συστήματα φρένων στο pro peloton θα είναι επικίνδυνα για όλους τους αναβάτες.
Επίσης, αποκάλυψε πως ακόμη δεν έχει δοκιμάσει δισκόφρενα στο ποδήλατο δρόμου του! Το ότι δεν έχει δοκιμάσει δισκόφρενα σε ποδήλατο δρόμου, μας φαίνεται λίγο περίεργο, διότι θα μπορούσε πάρα πολύ απλά και εύκολα να τα είχε δοκιμάσει πριν εκφέρει την άποψη του. Οι σπόνσορες της Team Sky, Shimano και Pinarello έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Όποιος έχει χρησιμοποιήσει υδραυλικά δισκόφρενα σε ένα ποδήλατο βουνού, αλλά και σε ένα ποδήλατο δρόμου σίγουρα θα έχει παρατηρήσει την μεγάλη διαφορά που έχουν στην απόδοση τους. Μπορεί τα δύο συστήματα φρένων να μοιάζουν αλλά η δύναμη και η αίσθηση που έχει το καθένα στην μανέτα είναι πολύ διαφορετικά.
Η UCI επέκτεινε την περίοδο δοκιμής των δισκοφρένων στις ομάδες, από συγκεκριμένους αγώνες που ήταν πέρυσι, σε όλους τους αγώνες για το 2016. Αυτό σημαίνει πως κάθε επαγγελματίας αναβάτης μπορεί να επιλέξει ένα ποδήλατο με δισκόφρενα για όποιον αγώνα το επιθυμεί. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα δούμε τον Froome σε ποδήλατο με δισκόφρενα.
Όσοι επαγγελματίες αναβάτες έχουν σχολιάσει την χρήση των διασκοφρένων στους αγώνες, σε ένα θέμα στέκονται, που δεν είναι άλλο από την ασφάλεια. “Ή θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν όλοι, ή κανένας”, συμπληρώνει ο Froome. Αυτό είναι κάτι που το έχουμε ξανακούσει. Θα πρέπει ολόκληρο το peloton να αλλάξει σε δισκόφρενα, αλλιώς η διαφορά στην δύναμη πέδησης μεταξύ των απλών φρένων και των δισκοφρένων θα προκαλέσει αρκετές συγκρούσεις. Βέβαια ανάλογες διαφορές υπάρχουν και στις επιλογές μεταξύ ανθρακονημάτινων και απλών τροχών και τακακιών.
Είναι ξεκάθαρο πως οι επαγγελματίες αναβάτες θα χρειαστούν να πεισθούν ώστε να αλλάξουν φρένα στα ποδήλατα τους, αλλά αν δεν είναι διαθέσιμοι να κάνουν αυτή την αλλαγή, δεν θα δούμε ποτέ τα δισκόφρενα να έχουν καθολική αποδοχή. Αυτό που απασχολεί τους επαγγελματίες είναι το πως θα πάνε πιο γρήγορα και όχι πως θα κόψουν ταχύτητα πιο εύκολα.
Το ανθρακόνημα και άλλα προϊόντα που σχετίζονται με τις απόλυτες αποδόσεις στα ποδήλατα δρόμου, έγιναν αποδεκτά από τους αναβάτες πολύ γρήγορα και εύκολα καθώς είδαν τα πλεονεκτήματα που προσέφεραν. Αυτή την στιγμή όμως, με τα υδραυλικά δισκόφρενα να είναι πιο βαριά και όχι τόσο αεροδυναμικά, όλοι οι αναβάτες άρχισαν να επικαλούνται θέματα ασφαλείας.
Εσείς τι πιστεύετε σχετικά με τα δισκόφρενα στα ποδήλατα δρόμου;
Θα τα χρησιμοποιούσατε ή φοβάστε την πρόοδο και την εξέλιξη;