Νέοι ποδηλατικοί κανόνες στην Ιαπωνία!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
japancycling (3)

Δεν είναι κάτι πρωτότυπο -για την Ιαπωνία- άνθρωποι να κυκλοφορούν με το ποδήλατό τους κρατώντας την ομπρέλα τους, ή να έχουν ένα ποδήλατο καλυμμένο με αδιάβροχο. Όλα αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν, καθώς από τον Ιούνιο πέρασαν 14 νόμοι που αφορούν την σωστή και ασφαλή χρήση του ποδηλάτου. Οπότε, αν σχεδιάζετε ένα σύντομο ταξίδι στην Ιαπωνία και σκέφτεστε να κάνετε εναλλακτικό τουρισμό με ποδήλατο εκεί, πιθανότατα θα σας απασχολούν, οι νέοι ποδηλατικοί κανόνες που έθεσαν, ώστε να αποφύγετε κάποιο πρόστιμο!

japancycling (5)

Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι, οι νέοι νόμοι δεν θα σας στείλουν ούτε στην φυλακή ούτε θα αδειάσουν τον τραπεζικό σας λογαριασμό, αν είστε απρόσεκτοι. Η νέα πολιτική αυτών των νόμων, λέει πως αν πιαστείτε δύο φορές να κάνετε κάποια από τις παράνομες ενέργειες μέσα σε περίοδο τριών ετών, τότε θα πρέπει να παρακολουθήσετε κάποια μαθήματα ασφαλούς μετακίνησης με ποδήλατο, ενώ αν δεν θέλετε να παρακολουθήσετε τα μαθήματα, τότε θα πρέπει να πληρώσετε σχεδόν 8 φορές περισσότερα χρήματα, από το κόστος των μαθημάτων.

Δείτε τι θα πρέπει να αποφύγετε!

  • Να μην αγνοείτε τους φωτεινούς σηματοδότες. Όπως και σε όλες τις χώρες, με το πράσινο ξεκινάτε, ενώ στο κόκκινο σταματάτε!
  • Απαγορεύεται να μπαίνετε με το ποδήλατο σε απαγορευμένες περιοχές…. με τα πόδια μήπως επιτρέπεται;
  • Απαγορεύεται να ποδηλατείτε χωρίς ασφάλεια σε πεζόδρομους ή σε μέρη χαρακτηρισμένα μόνο για πεζούς. Από την στιγμή που τα ποδήλατα είναι χαρακτηρισμένα ως μικρά οχήματα, σύμφωνα με τον νόμο μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους -όπου υπάρχει η δυνατότητα- εκτός και αν ο αναβάτης είναι παιδί, ή υπάρχουν πινακίδες που επιτρέπουν την χρήση του ποδηλάτου σε πεζόδρομους. Επίσης σε αυτή την περίπτωση, οι αναβάτες θα πρέπει να έχουν αρκετά χαμηλή ταχύτητα για την αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς.
  • Απαγορεύεται η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα. Αν υπάρχει ποδηλατοδρόμος στον δρόμο, τότε οι ποδηλάτες είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται εκεί. Αν δεν υπάρχει, τότε θα πρέπει να πηγαίνουν με την ροή της κίνησης και όχι αντίθετα. Να υπενθυμίσουμε ότι στην Ιαπωνία, η κίνηση των οχημάτων είναι από την αριστερή μεριά του δρόμου -ανάποδα από ότι στην Ελλάδα.
  • Απαγορεύεται η παρεμπόδιση των πεζών. Αυτό δεν σημαίνει πως θα αρχίσετε να κάνετε κύκλους γύρω από πεζούς, ή θα τους κλείνετε τον δρόμο με μπάντες, αλλά απλά ότι θα πρέπει να τους προειδοποιείτε για την παρουσία σας, οπότε μαζί με την χαμηλή σας ταχύτητα να μπορείτε να μοιραστείτε τον δρόμο με ασφάλεια.
  • Απαγορεύεται η διέλευση από τις διασταυρώσεις των τρένων όταν πρόκειται να περάσει τρένο. Βέβαια και ο πιο λογικός άνθρωπος θα σταματήσει όταν κατέβουν οι μπάρες, αρχίσουν να αναβοσβήνουν τα φώτα και να ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος. Σε συνθήκες αγώνα τι συμβαίνει όμως; 
  • Αγνοείτε την προτεραιότητα στις διασταυρώσεις; Όταν θα είστε σε μια διασταύρωση, σταματήστε και δείτε ποιος έχει προτεραιότητα και έπειτα συνεχίστε προσεκτικά. Να προσπαθήσετε να περάσετε με φόρα την διασταύρωση, πιθανώς να μην έχει καλό αποτέλεσμα.
  • Απαγορεύεται η παρεμπόδιση στις διασταυρώσεις. Όταν πρόκειται να κάνετε μια δεξιά στροφή σε μια διασταύρωση (το αντίστοιχο με τις αριστερές στροφές στην Ελλάδα) τότε θα πρέπει να περιμένετε να περάσει η διερχόμενη κίνηση από το αντίθετο ρεύμα πριν στρίψετε. Επίσης θα πρέπει να είστε σε θέση τέτοια ώστε να μην εμποδίζετε τα οχήματα που βρίσκονται πίσω σας.
  • Τήρηση των Κ.Ο.Κ στους κυκλικούς κόβμους. Μπαίνετε με προσοχή, ακολουθάτε τα σήματα και τηρείτε τον Κ.Ο.Κ.
  • Απαγορεύεται η αγνόηση των πινακίδων STOP. Για να υπάρχει η πινακίδα θα υπάρχει κάποιος λόγος σίγουρα. Σταματήστε. -Στην φωτογραφία φαίνεται πως είναι μια πινακίδα STOP στην Ιαπωνία.japancycling (1)
  • Απαγορεύεται να μην σταματήσετε σε διάβαση πεζών. Πρόκειται για ακόμη ένα στοιχείο που προσπαθεί να τονίσει την σωστή συμπεριφορά των χρηστών ποδηλάτου, απέναντι στους πεζούς.
  • Απαγορεύεται να χρησιμοποιείτε ποδήλατο με φρένα σε κακή κατάσταση. Δεν είμαστε απολύτως σίγουροι για ποιον λόγω κάποιος να θέλει να κυκλοφορεί με τα φρένα του να είναι σε κακή κατάσταση, αλλά είναι ένας λόγος για να αποκτήσετε την πρώτη σας ποινή. Επίσης, δεν αρκεί να υπάρχει φρένο μόνο σε έναν από τους δύο τροχούς, αλλά και στους δύο.. Με τα φιξάκια, τι γίνεται όμως;
  • Απαγορεύεται η οδήγηση ποδηλάτου κάτω από την επήρεια αλκοόλ ή απαγορευμένων ουσιών. Αν σκοπεύετε να γυρίστε στο ξενοδοχείο σας μετά από ένα «nomikai» (πάρτυ με ποτά) θα πρέπει να σκεφτείτε κάποιον άλλο τρόπο. Όπως και όταν κάποιος που είναι υπό την επήρεια, δεν κάνει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του, το ίδιο ισχύει πλέον και για τα ποδήλατα.
  • Απαγορεύεται να οδηγείτε απρόσεκτα και επικίνδυνα. Αυτό καλύπτει όλους τους υπόλοιπους κανόνες που θα μπορούσαν να κάνουν την οδήγηση ενός ποδηλάτου ανασφαλή. Επίσης περιλαμβάνει την οδήγηση με το ένα χέρι, ή χωρίς χέρια, την οδήγηση και ταυτόχρονο κράτημα της ομπρέλας όπως και την χρήση κινητού τηλεφώνου.

Να έχετε υπόψιν σας πως όλοι αυτοί οι κανόνες ισχύουν για όσους είναι άνω των 14 ετών και ισχύουν σε όλη την Ιαπωνία και όχι στις μεγάλες πόλεις μόνο.

Previous Article

Ιπτάμενο ποδήλατο; Πραγματικότητα ή επιστημονική φαντασία; (video)

Next Article

Ποδήλατα Gravity. Τι είναι; (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια