Τον περασμένο χρόνο η Ισπανική εταιρία μοτοσυκλετών, Bultaco, ανακοίνωσε την επιστροφή της στις αγορές, αλλά αυτό που μας εξέπληξε είναι, όχι οι ηλεκτρικές μηχανές αλλά ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που παρουσίασαν σαν πρώτο προϊόν. Συρρίκνωσαν όλη την τεχνολογία γύρω από τα ηλεκτρικά μοτέρ που κατείχαν και έφτιαξαν ένα ποδήλατο με πλήρη ηλεκτρική υποβοήθηση με το όνομα Brinco e-bike.
Με υπερηφάνεια το ονόμασαν, σαν το πρώτο “moto-bike” μισό μοτοσυκλέτα-μισό ποδήλατο, αλλά τους είχανε προλάβει άλλες εταιρίες πιο μπροστά. Παρά ταύτα όμως, δεν παύει να είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με πολλά στοιχεία μοτοσυκλέτας. Πιο γρήγορο και πιο δυνατό από ένα απλό ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο, αλλά όχι τόσο εξελιγμένο όπως το Lightning LS-218 (πλήρως ηλεκτρική μηχανή πίστας).
Ένα μοτέρ 2kW βρίσκεται στον διαγώνιο σωλήνα του πλαισίου, με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1.3kWh, με το μοτέρ να μπορεί να αποδόσει 60Νm ροπής, ενώ υπάρχουν τρεις επιλογές απόδοσης. H Eco όπου η ηλεκτιρκή υποβοήθηση περιορίζεται στα 800W με αυτονομία μέχρι και 80 χιλιόμετρα. Η λειτουργία Tour με υποβοήθηση 1500W και αυτονομία μέχρι 50 χιλιόμετρα και η λειτουργία Sport όπου γίνεται διαθέσιμα τα 2000W του ηλεκτρικού μοτέρ.
Από μόνη της η μπαταρία -χωρίς υποβοήθηση από τα πετάλια- μπορεί να προσφέρει μέχρι και 30 χιλιόμετρα αυτονομία, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι τα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα. Μπορεί η μέγιστη ταχύτητα να ακούγεται υψηλή, αλλά είναι αρκετά χαμηλότερη από άλλα πλήρως ηλεκτρικά ποδήλατα. Ο έλεγχος του μοτέρ από τον αναβάτη γίνεται μέσω “γκαζιού” όπως ακριβώς στις μηχανές, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αφήσουν το “γκάζι” και να υπάρχει μια σταθερή απόδοση υποβοήθησης. Με εννέα ταχύτητες και λειτουργία “overdrive” που διπλασιάζει τις σχέσεις γίνεται ακόμη πιο φιλικό στο πετάλι. Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του “overdrive” γίνεται με έναν διακόπτη στον άξονα του πεταλιού και η επικυκλική μετάδοση αυξάνει ή μειώνει την σχέση μετάδοσης.
Ο σχεδιασμός του πλαισίου έγινε σύμφωνα με τις μηχανές enduro με αλουμινένιο πλαίσιο και πίσω ψαλίδι. Το ύψος της σέλας ρυθμίζεται όπως στα κλασικά ποδήλατα. Με διαδρομές αναρτήσεων 217mm πίσω και 180mm μπροστά είναι αρκετά ψηλό για να πάει και στις πιο άγριες διαδρομές στο βουνό, αλλά το βάρος των 39 κιλών του ίσως προβληματίσει τους πιο αδύναμους. Με υδραυλικά δισκόφρενα μπρος-πίσω σίγουρα δεν θα προβληματίσει κατά το φρενάρισμα όμως!
Παρόλο που στις ημέρες μας γίνεται αρκετός λόγος για τις διαμέτρους των τροχών στα ποδήλατα βουνού μεταξύ των 26″, 27,5″ και 29″, το Bultaco έχει τροχούς 24″ με λάστιχα 3,0″! Όλες οι πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το ηλεκτρικό μέρος του ποδηλάτου, εμφανίζονται με μια οθόνη LED κεντρικά τοποθετημένη. Με αναφορά στην ταχύτητα, την θερμοκρασία του μοτέρ, την απόσταση και την μπαταρία που απομένει, σίγουρα το strava θα το έχετε μόνο για να βλέπετε τα ΚΟΜ. Τίθεται σε λειτουργία χωρίς κάποιο κλειδί, ασύρματα με το βραχιόλι που συνοδεύει το ποδήλατο, πράγμα που λειτουργεί σαν ασφάλεια, κλειδώνοντας την κίνηση του ποδηλάτου όταν το βραχιόλι δεν είναι παρόν.
Μια πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας είναι η τοποθέτηση κάρτας SIM στην ειδική υποδοχή και σε συνεργασία με την εφαρμογή για το smartphone μπορείτε να παρακολουθείτε την θέση του ποδηλάτου. Επιπλέον, η κεντρική διαχείριση του ποδηλάτου συνδέεται μέσω Bluetooth με το smartphone και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου βγαίνει από το ποδήλατο πάρα πολύ γρήγορα και φορτίζεται πλήρως σε περίπου 3 ώρες. Στα σχέδια της εταιρίας είναι η διάθεση μιας δεύτερης μπαταρίας ώστε να διπλασιαστεί η αυτονομία. Η τιμή του είναι στα 4800€ με την κατασκευή του να γίνει εξ’ολοκλήρου στην Βαρκελώνη.