To AeroVelo Eta (Ήτα), φτάνει τα 140 χιλιόμετρα, χωρίς υποβοήθηση!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
aeroveloETA (2)

Με ένα κλειστό ανακλινούμενο ποδήλατο (recumbent) ο καναδός Todd Reichart έβαλε στοίχημα πως μπορεί να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για όχημα που τροφοδοτείται μόνο με ανθρώπινη ενέργεια. Ο ετήσιος διαγωνισμός World Human Powered Speed Challenge τραβάει ενδιαφερόμενους ποδηλάτες από όλο τον πλανήτη, οι οποίοι πιέζουν τα όριά τους στο πετάλι για το κυνήγι της υψηλότερης ταχύτητας. Ο Καναδός όμως ήταν αυτός που ξεχώρισε με σχεδόν 140 (139.45) χλμ. ταχύτητα.

Ο Reichart και η ομάδα του AeroVelo, είχανε για αρκετό καιρό στο στόχαστρό τους αυτό το ρεκόρ. Τον περασμένο χρόνο η ομάδα είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της, να θέσει ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για οχήματα που κινούνται μόνο με την δύναμη του ανθρώπινου σώματος, που τότε ήταν στα 133,8 χλμ. και το κατείχε ένας 26-χρονος Ολλανδός ποδηλάτης με το όνομα Sebastiaan Bowler.

aeroveloETA (1)

Η αυτοπεποίθηση της ομάδας AeroVelo ήταν πολύ υψηλή, καθώς είχανε δείξει τα διαπιστευτήριά τους τα προηγούμενα χρόνια. Το 2011 το Vortex ποδήλατό του πέτυχε ταχύτητα 116,9 χιλιομέτρων και αυτόματα έθεσε ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας για τις κολεγιακές κατασκευές. Ακόμη είχανε τολμήσει το πολύ ριψοκίνδυνο, να φτιάξουν έναν ανθρώπινα κινούμενο ornithopter (κάτι σαν ελικόπτερο) ενώ το 2013 κέρδισαν το βραβείο Sikorsky για το Atlas ένα ελικόπτερο κινούμενο μόνο με την δύναμη του ανθρώπου.

Με αρκετή ώθηση από το παρελθόν η ομάδα AeroVelo έφτιαξε ένα όχημα ικανό να μπει βαθιά στα βιβλία των ρεκόρ. Το Aerovelo Eta (Ήτα) (στην εφαρμοσμένη μηχανική χρησιμοποιείται ως σύμβολο της απόδοσης) ήταν η αναβάθμιση του Bluenose του 2012.

aeroveloETA (3)

Ο αναβάτης είναι σε οριζόντια θέση, με τα πόδια του να βρίσκονται μπροστά του σε μια κλειστή κάψουλα, της οποίας το σχέδιο βασίστηκε μόνο στην μηδενική αεροδυναμική αντίσταση. Με μια κάμερα στο επάνω μέρος της κατασκευής και μια οθόνη στο εσωτερικό ώστε ο αναβάτης να βλέπει που πηγαίνει, το νέο όχημα, το Eta (Ήτα) αναμενόταν να έχει περίπου 1% βελτίωση σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, σύμφωνα με προσομοιώσεις που είχε εκτελέσει η ομάδα σε υπολογιστικό περιβάλλον.

Παρά τον λεπτομερή σχεδιασμό όμως, όλα δεν πήγαν σύμφωνα με το σχέδιο την ημέρα του «αγώνα», στο πρώτο δοκιμαστικό το Eta ανατράπηκε και το μπροστά φέρινγκ καταστράφηκε. Στο δεύτερο δοκιμαστικό δεν συμμετείχε καθώς επιδιορθωνόταν. Από εκεί και μετά όμως όλα είναι ιστορία πλέον.

Η διαδρομή του αγώνα είναι μια ευθεία 8 χιλιομέτρων, όπου οι αναβάτες μαζεύουν ταχύτητα, ενώ η μέτρησή της γίνεται στα 200 μέτρα του τερματισμού. Ο Reichart κάλυψε αυτή την απόσταση σε 5,22 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 4,152 χιλιόμετρα. Την τελευταία ημέρα όμως το ρεκόρ ανέβησε στα 139,45 χιλιόμετρα το οποίο είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό νούμερο.

Previous Article

Nicolai Mojo GeoMetron, το απόλυτο enduro;

Next Article

G-Paws, GPS για traildogs! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια