Ο 27-χρονος ALexander Forst, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί στην Mercedes-Benz και τώρα μελετάει το μέλλον των ποδηλατικών τεχνολογιών, μας δείχνει το πρωτότυπο ποδήλατό του, όσον αφορά το μέλλον των ποδηλάτων στην Rouleur Cycling Exhibition και δεν είναι άλλο από το Canyon Eco Speed το οποίο είναι ένα e-bike και χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο.
“Μέχρι το 2025, οι τεχνολογίες εναλλακτικής πρόωσης θα αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ζωής“, λέει ο Forst. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία των ηλεκτρικών ποδηλάτων, θα τα κάνει ένα από τους πιο δημοφιλείς τρόπους προσωπικής μετακίνησης. Αυτή η συνεχόμενη αύξηση της δημοτικότητας, αναγκάζει τους κατασκευαστές να προωθούν τις αποκλειστικές τους τεχνολογίες προς το κοινό. Και προκειμένου να παρουσιάσουν τις τελευταίες καινοτομίες τους, αναμένουμε τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ποδηλάτων, να μπουν σε μια “παγκόσμια ποδηλατική κόντρα”.
Ένας από τους λόγους που δημιουργήθηκε το Eco Speed είναι και αυτός.
Τι κάνει όμως το Canyon Eco Speed τόσο μοναδικό και τόσο τέλειο για το μέλλον του ποδηλάτου; Ο Forst ανέλυσε το ποδήλατο από την σέλα μέχρι και τις ακτίνες.
Τροχοί.
Ο συνδυασμός στεφανιών μεγάλου προφίλ και aero ακτίνων παρουσιάζει την ιδανική ισορροπία μεταξύ της αεροδυναμικής και του βάρους. Λόγω των υψηλών ταχυτήτων που θα πιάνει το ποδήλατο, είναι απαραίτητος ο αεροδυναμικός σχεδιασμός, καθώς βοηθάει να μειωθούν οι τοπικές αντιστάσεις στον χώρο των ακτινών. Με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα, η παραμικρή αεροδυναμική λεπτομέρεια μπορεί να κάνει την διαφορά.
Ελαστικά.
Για να φτάσει αυτές τις ταχύτητες, αλλά να εξασφαλίζει στον αναβάτη του τον πλήρες έλεγχο, το ποδήλατο πρέπει να έχει λεία, φαρδιά ελαστικά. Μπορεί να δεχτεί ελαστικά μέχρι 35mm αναλόγως του δρόμου που θα κυκλοφορήσει.
Πλαίσιο.
Το πλαίσιο είναι προφανώς το κυρίως μέρος του ποδηλάτου. Συνδυάζει την άνεση, την μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, την αισθητική και λειτουργεί ως σκελετός πάνω στον οποίο μπορεί να τοποθετηθεί ο κινητήρας υδρογόνου. Φτιαγμένο από ανθρακονήματα, από υλικά τα οποία δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί στην ποδηλατική βιομηχανία, γεγονός που επέτρεψε στην κατασκευή ενός πολύ ελαφριού πλαισίου, αλλά παράλληλα σωστά μελετημένο και ενισχυμένο στα σημεία τα οποία θα δέχονται τις περισσότερες καταπονήσεις αλλά και το βάρος του αναβάτη και του κινητήρα.
Σέλα.
Το ποδήλατο καθώς προορίζεται για αγωνιστικό, πιθανά event είναι και οι αγώνες αντοχής -οι οποίοι μπορούν να διαρκέσουν μέχρι και 24 ώρες- και σε έναν τέτοιο αγώνα ο αναβάτης θα πρέπει να αλλάξει πολλές φορές τον τρόπο που κάθεται στο ποδήλατο. Γι’ αυτόν τον λόγο, η σέλα έχει χωριστεί σε δύο ξεχωριστές περιοχές. Το μπροστά μέρος της σέλας είναι σχεδιασμένο για άνεση και επιτρέπει στον αναβάτη να κρατήσει μια πιο αεροδυναμική θέση για όσο χρόνο θέλει. Το πίσω μέρος είναι στερεό και προσφέρει ευελιξία, πράγμα το οποίο δεν μπορεί να προσφέρει το μπροστά -μαλακότερο- κομμάτι.
Τιμόνι.
Τα aerobars είναι σταθερά και δεν στρίβουν όταν στρίβει ο αναβάτης. Το στρίψιμο γίνεται μόνο από τις λαβές του τιμονιού, πράγμα το οποίο δεν επηρεάζει την αεροδυναμική.
Κυψέλες υδρογόνου.
Ο κινητήρας του Εco Speed αποτελείται κυρίως από δύο μέρη. Τις κυψέλες στις οποίες υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια δεξαμενή υδρογόνου η οποία τροφοδοτεί την κατάλληλη ενέργεια στις κυψέλες. Η δεξαμενή η οποία βρίσκεται στο πλαίσιο, περιέχει υδρογόνο το οποίο αντιδράει με το οξυγόνο του αέρα. Η δύναμη που παράγεται μεταβιβάζεται σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η μονάδα του κινητήρα μπορεί να παράγει μέχρι και 500W πρόσθετης δύναμης στον αναβάτη, επιτρέποντάς τον να ποδηλατεί σε υψηλότερες ταχύτητες για περισσότερη ώρα. Οι κυψέλες υδρογόνου είναι μοναδικές καθώς είναι μια λύση χαμηλού κόστους και εναλλακτική στις τρέχουσες πηγές ενέργειας.
- Tags: canyon, e-bike, ηλεκτρικό ποδήλατο, ποδήλατο υδρογόνου