του Στέφανου Σκλαβενίτη/test rider: Κιου/φωτογραφίες: Γιάννης Αλατζογιάννης
Να σας κάνω λίγο μια διαφορετική εισαγωγή; Στην δημοσιογραφική μου πορεία έχω δοκιμάσει αρκετές μοτοσυκλέτες, λίγα αυτοκίνητα και πολλά ποδήλατα. Χρειάστηκε για τα περισσότερα να γράψω αρκετές αράδες, εξηγώντας τα καλά και τα κακά τους. Όσο, όμως, και αν εντυπωσιάστηκα από την ωμή δύναμη ή τις προηγμένες λειτουργίες οχημάτων πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, οφείλω να ομολογήσω ότι σπάνια έχω γυρίσει στο σπίτι μου τόσο χαρούμενος ύστερα από δοκιμή! Το χαμόγελο μέχρι τα αυτιά που μου προκάλεσε η δοκιμή του ΚΤΜ LYCAN 27 GPS + δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο! Για να καταλάβετε μέχρι και η γυναίκα μου είδε αισθητή διαφορά…Για να μην σας πω για τους γείτονες που με βλέπουν κάθε μέρα εδώ και μια εβδομάδα να έχω αφήσει όλα τα άλλα ποδήλατά μου και να βγαίνω ΜΟΝΟ με αυτό!
Ξέρω, ξέρω…είναι ηλεκτρικό, δεν είναι έτσι η πραγματική ποδηλασία, τι σόι ποδηλάτης είσαι εσύ μπλα μπλα μπλα (άκουσα και βλακείες βέβαια, αλλά έτσι είναι τα κλειστά μυαλά)!!! Η θέα ενός αναβάτη με ηλεκτρικό πάντα μου φαινόταν περίεργη κι εμένα, όπως ας πούμε η θέα ενός μοτοσυκλετιστή που ακούει ραδιόφωνο πάνω στη μηχανή! Χαζό, ε; Κι άλλη ιστορία…Το 2009 σε ένα τεστ της Harley Davidson μας είχαν δώσει αυτά τα μαστόδοντα που έχουν για μοτοσυκλέτες και με βαριά καρδιά τα πήραμε να πάμε προς τα Λιμανάκια, στην Αθήνα. Ακόμα σκέφτομαι την ένοχη ηδονή που ένιωθα ακούγοντας (όχι μέσα σε αστικό περιβάλλον-βασικό) δίπλα στη θάλασσα τόσο καθαρά μουσική την ώρα που οδηγούσα ανέμελος. Αυτά που κορόιδευα! Έ, κάπως έτσι νιώθεις και με το ηλεκτρικό όταν σε κοιτάνε πολλά ζευγάρια μάτια. Είναι σαν να κλέβεις αλλά να σου αρέσει τόσο που δεν μπορείς να σταματήσεις! Κι ας σου φαινόταν παράταιρο πριν…
Τα πλεονεκτήματα
Να σας πω γιατί δεν μπορείς να σταματήσεις…; Κακά τα ψέμματα, με την εξαίρεση των ορκισμένων XC riders, όλοι οι υπόλοιποι κάνουμε ανηφόρα μόνο και μόνο για να κατέβουμε. Οκ, δεν λέω ότι είναι χάλια, συνηθίσαμε να μας αρέσει, αλλά πες την αλήθεια! Πήγες ποτέ στην αγαπημένη σου διαδρομή πάνω, μετά κάτω και όταν τελείωσε είπες ‘δεν γαμιέται; θα ξαναπάω πάνω για να ξανακατέβω! Περνάω καταπληκτικά!’ Όχι, γιατί όση ανηφόρα είχες προγραμματίσεις την έκανες, τέλος! Ε, λοιπόν, με το KTM Lycan το έκανα κι αυτό…Τελείωσα την βόλτα μου και μετά είπα ας ξαναπάω προς τα πάνω να βρω κι άλλα μονοπάτια…Γιατί; Γιατί μπορούσα…
Το δυνατό μοτέρ της Bosch (σε αυτό το μοντέλο η ΚΤΜ χρησιμοποιεί το performance σε αντίθεση με το Macina που σας παρουσιάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα) στη λειτουργία turbo σε κάνει νομίζεις ότι μπορείς να περάσεις τα πάντα (προσοχή, δεν ισχύει)! Όμως, η αίσθηση είναι αυτή…Νιώθεις παντοδύναμος ώστε να εξερευνήσεις που πάει εκείνη γραμμή που φεύγει από το μονοπάτι και που ποτέ δεν επέλεξες να πάρεις μια και ‘που να τρέχεις τώρα; κι αν δεν βγαίνει; πως θα γυρίσω πίσω;’! Νιώθεις ικανός να κάνεις το αγαπημένο σου μονοπάτι και μετά να γυρίσεις και να το ξανακάνεις και να ξαναγυρίσεις και να το ξανακάνεις!
Το γεγονός ότι το ποδήλατο είναι διπλανάρτητο και μάλιστα με τις ποιοτικές Fox που φοράει (130mm μπροστά και 125mm πίσω) σε κάνει να μην ανησυχείς καθόλου για το τερέν στην κατηφόρα. Μα θα μου πεις αυτές οι διαδρομές είναι για ελαφρύ all mountain, όχι για απαιτητικό enduro! Κι όμως το σωστά τοποθετημένο βάρος στο ποδήλατο σε σχέση με τα κανονικά ποδήλατα (20,9 kg) αλλά δεν φαίνεται λόγω κινητήρα σου δίνει την αίσθηση της στιβαρότητας ενός ποδηλάτου άλλης κατηγορίας, μια πιο gravity αίσθηση δηλαδή! Κι αν τυχόν το παρακάνεις με καμιά ενδιάμεση πεταλιά που θα σου δώσει παραπάνω ταχύτητα απ’όση έχεις συνηθίσει στο μονοπάτι (ναι, συνέβη αρκετές φορές) τα XT Deore που φορά το Lycan στάθηκαν άγκυρες! Οι testers πριν είχαν λιώσει τα τακάκια, οπότε η Molho ABEE πριν μας δώσει το ποδήλατο φρόντισε να βάλει νέα τακάκια που έκαναν τα XT ειλικρινά εντυπωσιακά (σας το λέω εγώ που στο προσωπικό μου ποδήλατο έχω Shimano Saint).
Να σας το πω κι αλλιώς; Οι…κουτόφραγκοι είναι χαζοί που έχει δημιουργηθεί ήδη μια πολύ μεγάλη αγορά από mtb ηλεκτροκίνητα, επομένως έχουν αρχίσει και τα χρησιμοποιούν μαζικά; Δεν νομίζω Τάκη!
Tα μεινονεκτήματα
Τα εξής δυο, δηλαδή μάλλον ένα…Το ποδήλατο που είχαμε είχε εκπληκτική συμπεριφορά και ήταν καλοστημένο, ωστόσο μάλλον λόγω ενός update που δεν είχε γίνει στην Αυστρία βρεθήκαμε με την μπαταρία να μας κρεμάει σε μια από τις βόλτες μας ύστερα από 25 χλμ (κανονικά αντέχει περίπου 100), γεγονός που φυσικά είναι σπάνιο κανονικά, όμως μας υπενθύμισε το ότι η απόλαυση αυτή έρχεται με ένα τίμημα, αυτό της ανασφάλειας! Σε αντίθεση με το απλό ποδήλατο όπου όσο πάνε τα πόδια σου, τόσο πας κι εσύ, εδώ έχουμε έναν ανεξάρτητο από τις δυνάμεις σου παράγοντα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που μπορεί ως μοτέρ να πάθει κι αυτό βλάβη! Όσο σπάνια κι αν συμβεί δεν αναιρεί την σχετική αίσθηση ανασφάλειας που μπορεί να έχεις όταν θα πρέπει να κινήσεις με την δύναμή σου ένα ποδήλατο 21 κιλά, χωρίς να είσαι σε κατηφόρα, ή σε προπόνηση downhill!
Το βασικό μεινέκτημα, όμως, δεν είναι άλλο από την τιμή. Με μια τιμή που για το μοντέλο του 2016 (που έρχεται εξοπλισμένο με GPS και με ένα άκρως εντυπωσιακό dashboard Nyon) φτάνει τα 4949 ευρώ αντιλαμβανόμαστε όλοι πως το ποδήλατο αυτό απευθύνεται σε ελάχιστους. Ίσως όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και γενικά! Και ξέρεις κάτι; Είναι κρίμα….Έχω δει πολλούς φίλους με την μπάκα τους να κάνουν βόλτες με τις μηχανές enduro στο βουνό χαριτολογώντας πως enduro είναι ‘η συντομότερη διαδρομή στο βουνό από ταβέρνα σε ταβέρνα’. Κι όμως σκεφτείτε αυτούς μεσήλικες, που έχουν την οικονομική δυνατότητα να δώσουν αυτά τα χρήματα να πάρουν μια μηχανή των 5000, τι καλό θα έκαναν στον εαυτό τους αν αυτά τα χρήματα τα επένδυαν σε ένα καλό ηλεκτρικό! ‘Μα, τι λες τώρα; Είναι ίδια η αδρεναλίνη;’ θα πει κανείς…
Κι όμως, ένα τέτοιο ποδήλατο θα σου δώσει και αδρεναλίνη στην κατηφόρα και θα σε βοηθήσει στην ανηφόρα να μείνεις υγιής κάνοντας πραγματική αερόβια άσκηκση (μην νομίζεις ότι τα κάνει όλα, υποβοήθηση δίνει). Ένας άνδρας ανάμεσα από 40-50 που βγαίνει έξω στο βουνό έχει ανάγκη περισσότερο να ασκηθεί παρά να τρέχει σε ταβέρνες. Ίσως τότε εκτιμήσει τον ήχο από τα φύλλα που σπάνε καθώς περνάς από πάνω και τις πέτρες που κυλάνε! Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση…
Α…υπάρχει και ένα 3ο μειονέκτημα. Δεν θα βρείτε εύκολα παρέα, εκτός κι αν κάνετε παρέα με ‘πιστόλια’ και τώρα επιτέλους βρήκατε τρόπο να τους ακολουθήσετε. Και η κοινωνική σας ζωή στο Strava θα μειωθεί. Οι προπονήσεις θα πρέπει να γίνουν private γιατί αλλιώς θα συγκεντρώσετε τα reports και την μήνιν των αγανακτισμένων κατόχων ΚΟΜ’s για το γεγονός πως θα τους διαλύσετε τα ρεκόρ. Δεν θέλετε να ξέρετε τι χρόνους έγραψα στο Σέιχ Σου την πρώτη κιόλας φορά που ανέβηκα. Α, και τα κεφάλια που γύρισαν στην ανηφόρα από αναβάτες που μέχρι να καταλάβουν τι περνούσε έξυναν το κεφάλι τους. Σας λέω η ιστορία έχει πολύ χαβαλέ!
Αν δεν σκέφτεσαι να πάρεις ένα ηλεκτρικό, μην ζητήσεις ένα για test ride! Θα κάνεις τη ζωή σου κόλαση! Θα πρέπει να ξανανέβεις στο δικό σου ποδήλατο και να βλέπεις τους χάλια χρόνους που κάνεις στο Strava, τους φίλους σου που σε περνάνε για πλάκα στην ανηφόρα, τον ιδρώτα που θα σου γεμίζει και την τελευταία ίνα του jersey που φοράς, το ρολόι που θα πρέπει να κλείσει 2,5 ώρες για να προλάβεις να κάνεις μια αξιοπρεπή βόλτα! Είναι σαν να δοκιμάζεις για μια μέρα να ζήσεις ως πλούσιος και μετά να γυρνάς στην κανονική σου ζωή! Σκληρό, ε; Το ξέρω…Να, αυτά περνάμε εμείς εδώ στο sela.gr για σένα.
Διάθεση ΜΟΛΧΟ ΑΕΒΕ
Τιμή 4949 ευρώ