KTM Macina Force 27-Ένα ηλεκτρικό hardtail για κάθε μέρα!

Author: 1 σχόλιο Share:
20151106_163329

Κακό πράγμα η συνήθεια…Τα πόδια λόγου χάρη! Άλλο πράγμα να ξέρεις ότι κάθε πεταλάρισμά σου βγαίνει μέσα από τις δυνάμεις σου, μέσα από τα πνευμόνια σου κι άλλο πράγμα να ξεκινάς με την πρώτη πεταλιά…δώρο! Και αν το συνηθίσεις, πως ξαναγυρνάς στην προηγούμενη κατάσταση; Αυτό ήταν το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετώπισα με το test του KTM Macina Force 27… το γεγονός ότι έπρεπε να το δώσω πίσω!!!

20151106_164308Σε ποιον απευθύνεται

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή! Έστω ότι είσαι ένας χαλαρός ποδηλάτης με προτιμήσεις εντός πόλεως και μικρές ανάγκες σε δασικούς σε καμιά εκδρομή! (Γιατί απευθύνομαι μόνο σε αυτόν; Μα… γιατί ο σκληροπυρηνικός είναι εκ των προτέρων αντίθετος στην ιδέα του ηλεκτρικού ποδηλάτου, ακόμα κι αν δεν το έχει δοκιμάσει, εκτός φυσικά κι αν είναι μιας κάποιας ηλικίας, οπότε ίσως έχει αρχίσει και το σκέφτεται κι αυτός).

Ποια είναι η μοίρα του ποδηλάτου σου; Να βγαίνει όλο και λιγότερο έξω…Γιατί;

-Γιατί ξαφνικά ύστερα από ένα δίμηνο που σταμάτησες να βγαίνεις με το ποδήλατο εκείνη η ανηφόρα σου φαίνεται πιο δύσκολη από ποτέ…

-Γιατί θες να φτάσεις στη δουλειά και μην αλλάζεις μπλουζάκι…

-Γιατί βαριέσαι και μπορείς να πάρεις τη μηχανή….

20151106_163058Αν όμως μπορούσες να βγάλεις την ανηφόρα με υποβοήθηση τόση ώστε να μην σου βγάλει τη γλώσσα; Αν μπορούσες να πας στη δουλειά χωρίς να ιδρώσεις καθόλου; Και το κυριότερο αν μπορούσες να αποφύγεις τα έξοδα της μηχανής (βενζίνη, συντήρηση, τέλη κτλ) και μαζί και τους κινδύνους της με το να κυκλοφορείς είτε σε ποδηλατόδρομους είτε σε χώρους όπου δεν κυκλοφορούν τόσα αυτοκίνητα; Τότε δεν θα διάλεγες το όχημα που θα σου τα πρόσφερε όλα αυτά; Κι ας έκανε όσο ένα παπάκι! Βλέπεις το παπάκι δεν σε γυμνάζει, το παπάκι δεν είναι οικολογικό, το παπάκι θα σε οδηγήσει και πάλι στο βενζινάδικο κάποια στιγμή…(Και επίδης δεν θα σε πάει για βόλτα στο βουνό, που το πας αυτό;)

20151106_161847_HDR
Το μοτέρ βγάζει όση δύναμη χρειάζεται.

Ε, αυτή είναι η ανάγκη που καλύπτει ένα MTB Hardtail ηλεκτρικό όπως αυτό που μας έδωσε η KTM! Η ανάγκη να βγεις για βόλτα χαλαρή χωρίς να νοιάζεσαι αν το σώμα σου είναι σε κατάσταση  να ανταποκριθεί στο πετάλι! Όχι ότι το μοτέρ είναι πανάκεια, κάθε άλλο! Υποβοήθηση στο πεταλάρισμα προσφέρει, δεν έχει γκάζι, όμως είναι τόσο όσο πρέπει. Με 4 λειτουργίες (eco, tour, sport, turbo) προσφέρει διαφορετικά επίπεδα υποβοήθησης και αυτονομία που μοιάζει ικανοποιητική! Λέμε ικανοποιητική γιατί αν και κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στις 5 μέρες που το είχαμε δεν καταφέραμε να τελειώσουμε τη μπαταρία του για να δούμε πόσα χιλιόμετρα αντέχει!

Πως πηγαίνει

20151106_161821
Και στις Σαββατιάτικες βόλτες…

Στην πόλη η αίσθηση που πήραμε από το ΚΤΜ ήταν εξαιρετική. Τα λάστιχα που φορούσε είχαν καλή κύλιση και η βόλτα κυλούσε τόσο ευχάριστα και απροβλημάτιστα που σε κανένα σημείο δεν σκέφτεσαι την προσωπική σου κούραση (ποια κούραση;), αλλά μόνο το δρόμο! Highlight, όταν διακόπτεται η ροή σου από κάποιο φρενάρισμα και πρέπει να ξαναξεκινήσεις…Η πρώτη πεταλιά (ειδικά αν έχεις μισό γόνατο) είναι απόλαυση, αφού το ποδήλατο πετιέται μπροστά μόνο του!

20151106_164021
Και στο σούπερ μάρκετ για ψώνια!

Στο μονοπάτι κινηθήκαμε σε ρηχά νερά. Δεν το πιέσαμε γιατί ούτε τα λάστιχα έμοιαζαν να το επιτρέπουν (αλλάζει εύκολα αυτό) ούτε το ταλαιπωρημένο πηρούνι (βλ. παρακάτω). Όμως, όπου κινηθήκαμε εκτός δρόμου το Μacina κινούνταν όπως θα περιμέναμε από ένα ΚΤΜ, με στιβαρότητα από το πλαίσιο και καλή συμπεριφορά σε συνεχείς στροφές. Το μόνο μειονέκτημα- αναμενόμενο βέβαια- τo ότι δεν προσφέρεται για να τσιμπήσεις το μπροστινό για να περάσεις ένα εμπόδιο. Το κάνεις αλλά κάπου εκεί θυμάσαι πως έχει μοτέρ, μεγαλύτερο βάρος και δεν είναι ένα κανονικό hardtail.

20151106_163329
Στην ανηφόρα λάμπει!
20151106_162332
…αλλά και στην κατηφόρα δεν υπολείπεται!

Τα συν

-Το μοτέρ. Δυνατό, χωρίς να παρεμβάλλεται στη ροή σου σαν να ανοίγεις γκάζι μηχανής. Τόσο όσο πρέπει.

-Η ποιότητα κατασκευής. Πολύ όμορφα φτιαγμένο πλασίο από την ΚΤΜ και εξαιρετική συναρμογή λειτουργικά και αισθητικά των στοιχείων της ηλεκτροκίνησης.

-Το display και το χειριστήριο της Bosch. Πρακτικό και ευανάγνωστο, με χειριστήρια εύκολα προσβάσιμα και με χοντρά γάντια, που ‘μυρίζουν’ ποιότητα.

-Οι 27,5ρηδες τροχοί. MTB στις μέρες μας που δεν είναι τουλάχιστον 27,5 δεν νοείται, επομένως είσαι μέσα στο trend. Και φυσικά υπάρχει και έκδοση με 29ρηδες τροχούς.

20151106_162132Τα πλην

-Το βάρος. Αναμενόμενο μειονέκτημα, που γίνεται μικρότερο όσο καλύτερο μοντέλο επιλέξεις. Το συγκεκριμένο βγαίνει ακριβώς στα 20 κιλά και κάτι.

-Το πηρούνι. Το Suntour που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εμφανώς ταλαιπωρημένο από την χρήση από προηγούμενους testers, επομένως δεν μπορούμε να το κρίνουμε αντικειμενικά, ούτε όμως μπορούμε να μην το αναφέρουμε.

20151106_164934Eπίλογος

Η ερώτηση κλειδί! Θα το έπαιρνες; Καταρχάς για να πάρεις ένα τέτοιο ποδήλατο (είδος και κατηγορία τιμής εννοούμε) θα πρέπει να το δοκιμάσεις! Κι επειδή δεν ξέρουμε πολλούς εισαγωγείς που να βγάζουν για test rides τα ποδήλατά τους, θα λέγαμε πως εδώ έχεις μια εξαιρετική ευκαιρία να δοκιμάσεις αν σου κάνει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο αυτού του κόστους ή όχι. Η γνώμη μας είναι πως αξίζει τον κόπο να μπεις στη διαδικασία να αγοράσεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, αρκεί να δεις ότι έχει αξιόπιστο ηλεκτρικό μοτέρ. Αν έχεις εμπιστοσύνη στο μοτέρ, προχώρα άφοβα. Η εμπειρία του ποδηλάτου για σένα θα αλλάξει από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα με τρόπο που δεν φανταζόσουν!

Εισαγωγέας: ΜΟΛΧΟ ΑΕΒΕ, Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 130 Θεσσαλονίκη

Τιμή λιανικής: 2419 ευρώ

 

 

 

 

Previous Article

Αέρας και ποδήλατο δρόμου. Τι θα πρέπει να προσέχετε!

Next Article

H φαντασία δεν έχει όρια! BMX μέσα από καλειδοσκόπιο *! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια