Η Ελβετική BMC φέρνει την επανάσταση στον κόσμο του Cross Country. Για το 2016 ανακοίνωσε ότι η ομάδα της θα αγωνίζεται με το Teamelite o1 MTT. Ένα ποδήλατο που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα ενός hardtail, ενώ παράλληλα προσφέρει μια ελάχιστη απόσβεση στους κραδασμούς και πολύ καλύτερη πρόσφυση χωρίς να κάνει συμβιβασμούς, να προσθέτει ανάρτηση, μοχλικά και βάρος.
Η ιδέα δεν είναι κάτι καινούριο, στην αρχή της ιστορίας των ποδηλάτων διπλής ανάρτησης κατασκευαστές το δοκίμασαν και φάνηκε να έχει επιτυχία. Ωστόσο, οι εξελίξεις με τις πίσω αναρτήσεις και η διάδοση του τροχού 29 ιντσών παραγκώνισαν την ιδέα και για πάνω από μια εικοσαετία περίμενε τη BMC να τη φέρει πάλι στο προσκήνιο με το MTT (Micro Travel Technology). Πρόκειται για ένα ελαστομερές που εφαρμόζει στην ένωση του seatstay με το seattube. Πολύ κοντά στο αρχικό σχέδιο των 90’s με μια πιο σύγχρονη ματιά και εφαρμοσμένη σε πλαίσιο Carbon.
Το αποτέλεσμα είναι μαγικό, με βάρος λίγο πάνω από ένα κιλό (1080 gr.), μπορεί να μην ήρθε για να αντικαταστήσει την ανάρτηση, αλλά σίγουρα θα συντελέσει στο να μην υπάρξουν οι απώλειες των ελάχιστων δευτερολέπτων που χάνονται από την απώλεια πρόσφυσης χωρίς να προσθέσει βάρος. Αυτό μπορεί να μην αφορά το μέσο αναβάτη, αφού ούτε η τιμή του απευθύνεται σε αυτόν (3200 ευρώ τιμή πλαισίου), ωστόσο ο Julien Absalon που επιδιώκει να κερδίσει τα απαραίτητα δευτερόλεπτα που θα του δώσουν έναν ακόμη παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα του, θα το εκτιμήσει δεόντως.
- Tags: BMC, Microtravel Technology, ανάρτηση, ποδήλατο