650Β ή αλλιώς 27.5! Μύθος ή ανάγκη;

Author: Χωρίς σχόλια Share:
650B-wheel-size-comparison02

Ο μεσαίος αδελφός της βιομηχανίας τροχών βουνού έχει γίνει αφορμή για πολλές συζητήσεις και αντιπαραθέσεις. Πλέον, κάθε σοβαρή εταιρία στο χώρο του Mtb έχει στη γκάμα της ποδήλατα με 27.5 ίντσες τροχούς. Ας δούμε, όμως, τι είναι και κάποια πλεονεκτήματα αλλά και μειονέκτηματα αυτής της διάστασης, και αν τελικά έχει κερδίσει τη θέση της στο χώρο ή είμαι απλά μια μόδα!

Γιατί λέγεται 650Β;

Η ονομασία της διάστασης αυτής είναι 650Β, προέρχεται από το γαλλικό σύστημα μέτρησης. Ο αριθμός στην αρχή μας δίνει τη διάμετρο του τροχού και το γράμμα το φάρδος. Λόγω ότι βρίσκεται ανάμεσα από τους 26 ιντσών και 29 ιντσών τροχούς, τον αποκαλούμε 27.5, αν και στην πραγματικότητα η ακριβής διάσταση του είναι γύρω στις 27 ίντσες (26,9). Αυτό φυσικά εξαρτάται και από το προφίλ του ελαστικού που χρησιμοποιούμε.

Οι τροχοί 650Β έχουν ως κύρια πλεονεκτήματα, ότι προσφέρουν σχεδόν την ίδια επιτάχυνση με το μικρότερο αδελφό-26ιντσες, αλλά ταυτόχρονα δίνουν την ίδια σχεδόν άνεση και σταθερότητα στο μονοπάτι με αυτούς των 29 ιντσών. Επίσης, είναι ιδανικοί για μικρόσωμους αναβατές που δεν μπορούν να βολευτούν πάνω σε ένα 29αρι. Είναι εξίσου ανθεκτικοί και στιβαροί όπως οι 26αρηδες τροχοί και συνάμα πιο ελαφριοί από τους 29αρηδες. Με μια πρώτη μάτια διακρίνουμε ότι μοιράζεται τα καλά στοιχεία και από τους δυο, 26 και 29 ιντσων τροχούς, και προσφέρει ώθηση στην εξέλιξη, τόσο στην οδήγηση, όσο και στον τομέα της γεωμετρίας του σκελετού.

Τι γίνεται όμως με τα μειονεκτήματα;

Νέα διάσταση τροχών σημαίνει νέα πιρούνια και νέοι σκελετοί, αυτό με τη σειρά του σε πρώτη φάση σημαίνει περιορισμό σε περιφερειακά εξαρτήματα. Βέβαια, όλες οι μεγάλες εταιρείες (Fox, RockShox, Magura κ.τ.λ.) έχουν ήδη στην παράγωγη γκάμα εξαρτημάτων, χωρίς όμως να έχουν φτάσει σε ποσότητα και ποικιλία τη γκάμα που υπάρχει στις άλλες δυο διαστάσεις. Επίσης, σοβαρό μειονέκτημα που γεννιέται από την περιορισμένη αγορά ανταλλακτικών είναι ότι μεγαλώνει το κόστος απόκτησης εξαρτημάτων όταν δεν υπάρχει ποικιλία.

Πιο μεγάλος σκελετός, πιο μεγάλη ρόδα και πιο μεγάλο πιρούνι  ισούται με περισσότερο βάρος έναντι ενός 26 ιντσων ποδήλατου, γνωρίζοντας φυσικά πόσο μεγάλης σημασίας είναι το βάρος του ποδήλατου για τον ποδηλάτη.

Μια δεκαετία και παραπάνω βρίσκονται στην αγορά τα 29αρια, εδραιώθηκαν αλλά δεν κυριάρχησαν. Τα 26αρια πάλι ίσως και να έκλεισαν τον κύκλο εξέλιξης τους. Έπρεπε εν τέλει τα 27, 5αρια να έρθουν και να καλύψουν το κενό; Κάποιοι ψηφίζουν ναι και κάποιοι άλλοι όχι. Εμείς λέμε ότι ο χρόνος θα δείξει. Βέβαια καλού κακού, πάρτε και ένα ζευγάρι 650Β ρόδες, γιατί όπως λένε και στο χωριό, κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε…

[yop_poll id=»2″]

Previous Article

Το top-5 με τα πιο άσχημα ποδήλατα είναι εδώ! Και όποιος αντέξει…

Next Article

Σου αρέσει το σπαστό ποδήλατο; Ιδού η ιστορία του…

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια