Οι νέες, Sapim CX-Carbon, θεωρούνται οι πιο ελαφριές και πιο ανθεκτικές aero ακτίνες που έχουν υπάρξει μέχρι στιγμής με βάρος μόλις 3g ανά ακτίνα.
Είναι πλήρως κατασκευασμένες από ανθρακονήματα και στην άκρη βρίσκεται ενωμένο ανοξείδωτο σπείρωμα όπως των CX-Ray το οποίο είναι συμβατό με κανονικά 14g nipples. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιοδήποτε στεφάνι, αλλά προς το παρόν μπορούν να συνδυαστούν μόνο με ειδικά κέντρα της Edco. Η Ελβετική εταιρία τροχών και περιφερειακών συνεργάστηκε στην κατασκευή των ακτίνων με την Sapim, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε ένα πολύ ελαφρύ σετ τροχών.
Υποθέτοντας ότι και οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα ακολουθήσουν, η τιμή λιανικής των ακτίνων θα είναι περίπου 16€ ανά ακτίνα, όταν θα είναι διαθέσιμες στις αρχές του Μάρτη 2016. Οι πρώτες παρτίδες θα σταλούν σε διάσημους Wheel builders ώστε να υπάρξει υψηλή κριτική και έπειτα θα γίνουν διαθέσιμες στο ευρύ κοινό.
Το άκρο της ακτίνας έχει “κεφάλι” 4.5mm το οποίο “παγιδεύεται” στο κέντρο με κάποιον τρόπο, το οποίο είναι ένα αρκετά κοινό σχέδιο που χρησιμοποιείται από την Mavic και άλλους κατασκευαστές. Το σχέδιο ωστόσο των CX-Carbon είναι αρκετά ιδιαίτερο, οπότε το κέντρο θα πρέπει να είναι ειδικά σχεδιασμένο, μόνο, για τις συγκεκριμένες ακτίνες.
Με βάρος λιγότερο κατά τουλάχιστον 25% και αντοχή αυξημένη κατά 10% οι τροχοί θα είναι όχι μόνο ελαφρύτεροι, αλλά και πιο ισχυροί-άκαμπτοι. Με σχεδόν μηδενική επιμήκυνση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν πολύ υψηλές τάσεις, αλλά θα πρέπει να υπάρξει προσοχή στην τάση ώστε να μην καταστραφεί το στεφάνι. Επίσης, επειδή οι τροχοί που θα είναι πλεγμένοι με τις συγκεκριμένες ακτίνες θα είναι αρκετά άκαμπτοι, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε criterium ή σε αναβάσεις και όχι σε μεγαλύτερες και πιο ήπιες διαδρομές όπως για παράδειγμα τα brevet.
Η διάμετρος της ακτίνας είναι 3.0mm ακριβώς δίπλα στο “κεφάλι” ενώ έπειτα γίνεται οβάλ με διαστάσεις 3.0mm X 1.9mm και έπειτα ξανά κυλινδρική με διάμετρο 3.5mm ακριβώς πριν το 14G πάσο.
Ο λόγος που η Sapim έφτιαξε τις συγκεκριμένες ακτίνες, μάλλον είναι η επίδειξη τεχνογνωσίας, ώστε να παραμείνει στην κορυφή των κατασκευαστών ακτινών.