Ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε πριν τρέξετε το πρώτο σας brevet!

Author: 2 Σχόλια Share:
brevet4

Τα brevet είναι ποδηλασία μη ανταγωνιστική, μεγάλων αποστάσεων, χωρίς εξωτερική βοήθεια, με χρονικό περιορισμό. Ξεκινούν από διαδρομές 200 χλμ. με 13.5 ώρες χρόνο περιορισμού, 300 χλμ. με 20 ώρες, 400 χλμ. με 27 ώρες, 600 χλμ με 40 ώρες και 1000 χλμ με 75 ώρες περιορισμό. Υπάρχουν και τα πολύ μεγάλα brevet των 1200χλμ και οι συμμετέχοντες πρέπει να τερματίσουν σε 90 ώρες ή λιγότερο. Ξεκίνησαν το 1891, η διαδρομή ήταν το Paris-Brest-Paris (PBP) το οποίο ενέπνευσε τους μοντέρνους Ολυμπιακούς ποδηλατικούς αγώνες και το Tour de France.

Μερικές φορές τα brevet, ονομάζονται και randonnées, μια λέξη χωρίς ακριβή μετάφραση στα αγγλικά, αλλά συνώνυμη της περιήγησης, της περιπέτειας και της περιπλάνησης.

Τα brevet ξεκίνησαν αρχικά στην Ιταλία αλλά άνθισαν στην Γαλλία στις αρχές του 19ου αιώνα. Οι επαγγελματικοί αγώνες δρόμου, η τουριστική ποδηλασία και οι δοκιμές εξοπλισμού όλα έχουν τις ρίζες τους στο randonneuring ή brevets.

Οι συμμετέχοντες οι οποίοι είναι οι Randonneurs, Randonneusses για τις κυρίες που συμμετέχουν επί ίσοις όροις με τους άνδρες, είναι σκληραγωγημένοι και επινοητικοί ποδηλάτες. Μιας και ξεκινήσει το brevet ξεκινάει και το χρονόμετρο μέχρι ο αναβάτης να περάσει την γραμμή τερματισμού. Δεν υπάρχουν έννοιες όπως κακός καιρός, μηχανικές βλάβες ή σωματικά προβλήματα για τους αθλητές. Η αναπλήρωση ενέργειας, η ξεκούραση, η επισκευή μηχανικών βλαβών και φυσικά η ποδηλασία πρέπει να είναι αρκετά αποτελεσματικά ώστε ο αθλητής να περάσει την γραμμή τερματισμού πριν λήξει ο χρόνος. Κρατώντας όμως την ΜΗ ανταγωνιστική φύση του αγώνα, οι τερματίσαντες ανακοινώνονται αλφαβητικά χωρίς να γίνεται αναφορά στον χρόνο του καθενός.

Η αυτάρκεια είναι σημαντικό προσόν για κάθε έναν που θα συμμετέχει σε ένα brevet. Εξωτερική βοήθεια επιτρέπεται μόνο στα σημεία ελέγχου του αγώνα, τα οποία συνήθως είναι σε αποστάσεις 50 χλμ. μεταξύ τους και είναι σχεδιασμένα ώστε να κρατάνε τους αναβάτες στην σχεδιασμένη διαδρομή η οποία πρέπει να ακολουθηθεί επ’ ακριβώς. Στα σημεία ελέγχου – που μερικά μπορεί να είναι και κρυφά – ο κάθε αναβάτης-τρια έχει την προσωπική του κάρτα brevet, όπου παίρνει σφραγίδα από το σημείο ελέγχου, ώστε να δείξει ότι κρατούσε την σωστή διαδρομή μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο. Εκτός από τον συνολικό περιορισμό χρόνου, κάθε σημείο ελέγχου έχει χρόνο «ανοίγματος» και «κλεισίματος» όπου πρέπει να περάσει ο κάθε αναβάτης.

brevet6

Η διαδρομή

Τα brevet συνήθως πηγαίνουν από αγροτικές περιοχές, από δρόμους με μειωμένη κίνηση. Συνήθως οι διαδρομές έχουν αρκετά υψομετρικά, σίγουρα περισσότερα από ότι κάνετε στην βόλτα/προπόνησή σας. Για παράδειγμα το PBP έχει περίπου 9,100 μέτρα θετικά υψομετρικά και θεωρείται μέσης δυσκολίας για τα brevet των 1200 χιλιομέτρων. Το brevet των 1200 χλμ, στην ανατολική Pennsylvania το γνωστό Endless Mountains 1200K. Χαρακτηριστικά ονομάστηκε έτσι γιατί περιλαμβάνει περίπου 18.000 μέτρα θετικά υψομετρικά!

brevet1

Προετοιμασία

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι προπόνησης για ένα brevet. Περίπου όσοι είναι και οι συμμετέχοντες κάθε φορά! Οι περισσότεροι δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα, ούτε πάρα πολλές προπονήσεις. Αντιθέτως, κάθε brevet είναι η προετοιμασία για το επόμενο. Για παράδειγμα, αν σκοπεύει κάποιος να συμμετάσχει σε ένα brevet 300 χλμ. για να αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία και φυσική κατάσταση, θα πρέπει να τερματίζει με «ευκολία» ένα brevet των 200 χλμ. Αν και οι χρονικοί περιορισμοί είναι πολύ άνετοι (χρειάζεται μια μέση ταχύτητα περίπου 13 χλμ. ώστε να τερματίσεις εντός χρονικού περιορισμού), η προπόνηση για να βελτιώσει κάποιος την μέση ταχύτητα θα του επιτρέψει να μπορεί να ξεκουραστεί περισσότερο ή να αντιμετωπίσει μια απροσδόκητη κατάσταση ή απλά να πάρει το τιμητικό του δίπλωμα πιο γρήγορα! Λέγοντας αυτό, τα brevet ευνοούν τον αποτελεσματικό, τον αποφασισμένο και σταθερό αναβάτη περισσότερο από κάποιον γρήγορο. Χρησιμοποιώντας τον χρόνο εκτός ποδηλάτου με σύνεση, υπολογίζοντας και διατηρώντας τον κατάλληλο ρυθμό και μεγιστοποιώντας την άνεση – και πάνω στο ποδήλατο και εκτός ποδηλάτου – είναι κρίσιμα σημεία για την επιτυχία σαν την φυσική κατάσταση.

brevet5

Εξοπλισμός

Όσοι σκέφτεστε να συμμετάσχετε σε ένα brevet μην αποθαρρύνεστε στην ιδέα ότι χρειάζεται κάποιο ειδικό ποδήλατο ή κάποιος ειδικός εξοπλισμός. Για ένα brevet 200 χλμ. οι περισσότεροι αναβάτες είναι αρκετά ελαφριοί από άποψη εξοπλισμού. Βασικές προμήθειες για συνηθισμένες ζημιές όπως πχ. μια σαμπρέλα, ένα quick link για την αλυσίδα και ένα πολυεργαλείο. Απαραίτητα ρούχα αναλόγως τις συνθήκες και 1 ή 2 μπουκάλια με ηλεκτρολύτες και νερό είναι τα βασικά. Όλα αυτά χωράνε στις τσέπες από το jersey και σε ένα τσαντάκι κάτω από την σέλα. Για brevet, μεγαλύτερα των 200 χλμ. χρειάζονται και φώτα. Οι αναβάτες επίσης, θα πρέπει να φοράνε ανακλαστικό στον αστράγαλο όπως και ανακλαστικό γιλέκο όταν κινούνται την νύχτα. Το να χρησιμοποιήσετε φως με μπαταρίες ή με δυναμό είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Και τα δύο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά σε κανένα από τα δυο τα υπέρ δεν είναι λιγότερα από τα κατά σε σχέση με το άλλο.

brevet3

Το ποδήλατο

Ένα καλό ποδήλατο για brevet, είναι εκείνο το οποίο ο αναβάτης είναι άνετος επάνω του. Στο Paris-Brest-Paris κάποιος θα βρει διαφόρων ειδών ποδήλατα. Από φουλ κάρμπον αγωνιστικά κουρσάκια, σε cyclocross με 32mm τακουνωτά λάστιχα, σε τάντεμ μέχρι και φιξάκια. Αρκετοί προτιμούν χειροποίητα ατσάλινα ποδήλατα λόγω άνεσης και αυξημένου χώρου για σχάρα και τσάντες αλλά για κανέναν λόγο το ποδήλατο δεν είναι περιοριστικός παράγοντας για κάποιον που θέλει να συμμετάσχει σε ένα brevet.

brevet2

Η ξεκούραση

Brevet μεγαλύτερα των 600 χλμ. φέρνουν τους συμμετέχοντες απέναντι από την διαχείριση του ύπνου και της ξεκούρασης. Μερικοί ποδηλατούν χωρίς να κοιμηθούν. Άλλοι κοιμούνται για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα όποτε νιώσουν την ανάγκη. Παγκάκια σε πάρκα, εκκλησίες, ταχυδρομεία, υπάρχουν διάφορα σημεία που μπορεί κάποιος να κοιμηθεί για λίγη ώρα. Άλλοι, πηγαίνουν σε κάποιο μοτέλ ή ξενώνα στην διαδρομή, κοιμούνται μερικές ώρες καλά και συνεχίζουν την επόμενη ημέρα.

Αναπλήρωση δυνάμεων

Οι αθλητές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και το πως θα αναπληρώσουν τις δυνάμεις τους. Άλλοι φέρνουν το φαγητό τους, άλλοι αυτοσχεδιάζουν μέσα στην διαδρομή. Ποτέ δεν είναι κακή μια μπουγάτσα και ένα κεφίρ. Αναλόγως τον διοργανωτή άλλοι προσφέρουν φαγητό σε κάθε σημείο ελέγχου. Όσοι χειράζονται κάποιο συγκεκριμένο ενεργειακό ποτό, τζελ ή έχουν διατροφικές ανάγκες οι οποίες δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν στον δρόμο, θα πρέπει να φέρνουν τα απαραίτητα γι’ αυτούς μαζί τους. Μόνο με δοκιμές θα καταφέρετε να ξέρετε τι μπορείτε να τρώτε και να πίνετε χωρίς να σας ενοχλήσει το στομάχι και να σας κρατάει δυνατούς και ενυδατωμένους.

breveet5

Ξεκινώντας

Μέχρι στιγμής, αν διαβάσατε και μέχρι εδώ, θα σκέφτεστε τι είναι το PBP, τα υπόλοιπα σχετικά και πως θα συμμετάσχω εγώ σε αυτό; Δεν έχετε πολύ χρόνο για να προετοιμαστείτε. Το 18ο Paris-Brest-Paris ξεκινάει στις 15 Αυγούστου 2015. Για να προκριθεί κάποιος να συμμετάσχει στο PBP θα πρέπει πρώτα να τελειώσει επιτυχώς μια πλήρη σειρά brevet -200, 300, 400 και 600 χλμ) στην ίδια σεζόν. Αυτό συμβαίνει ώστε όλοι όσοι συμμετάσχουν στο PBP να είναι έτοιμοι για τις δυσκολίες που θα συναντήσουνε. Ιστορικά το 70-90% όσων συμμετέχουν στο PBP τερματίζουν.

Για να ξεκινήσετε λοιπόν την σεζόν σας, σας προτείνουμε την συμμετοχή σε κάποιο ή κάποια από τα παρακάτω brevet που γίνονται επί ελληνικού εδάφους:

28-03 200χλμ Θέρμο (Thermo randonneurs)
05-04 «Fleche Γιώργος Βίδος» – Αθήνα ( BleCyclingClub)
18-04 200χλμ Πύργος (Π.Σ.Πύργου)
25-04 600χλμ «Χαλκίδα – Λάρισα – Χαλκίδα» – Χαλκίδα ( BleCyclingClub)
25-04 400χλμ Ελευσίνα – Γύρος Αργολίδας – Ελευσίνα (Π.Ε.Π.Α)
02-05 300χλμ Θέρμο (Thermo randonneurs)
09-05 600χλμ Ελευσίνα – Γύρος Στερεάς Ελλάδας – Ελευσίνα (Π.Ε.Π.Α.)
16-05 200χλμ Καρδίτσα Δυο Λίμνες (Π.Ο.Καρδίτσας)
17-05 200χλμ Δελφοί (Ξεν.Ηνίοχος)
23-05 200χλμ Χρυσούπολη (Π.Ε.Π.Α.ΜΑ.Θ.)
23-05 200χλμ Θήβας (Σ.Χ.Ο.Π.Θήβας)
30-05 600χλμ Άμφισσα – Άκτιο – Άμφισσα (Thermo randonneurs)
30-05 200χλμ Γύρος Μάνης (Audax Randonneurs Grece)
06-06 200χλμ Τρίπολη (Π.Ο.Τρίπολης)
07-06 200χλμ «Λέσβος» – Μόλυβος Λέσβου ( BleCyclingClub)
13-06 200χλμ Αμφίπολη (Π.Ε.Π.Α.ΜΑ.Θ.)

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα brevet επί ελληνικού εδάφους: http://www.brevets.gr

Previous Article

Mural φτιαγμένο από αγάπη για το ποδήλατο!

Next Article

10 gravity Ιnstagram λογαριασμοί για να ακολουθήσεις!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια