Ακόμα και να μην είσαι λάτρης του ποδηλάτου, θα ήθελες να πας εκεί και να απολαύσεις την βόλτα σου. Και αν δεν έχεις ποδήλατο μην σε αγχώνει, θα βρεις εκεί. Την ώρα που στην Ελλάδα ακόμα ψάχνουμε ένα μικρό κομμάτι ποδηλατόδρομου για να το εκμεταλλευτούμε, η Ευρώπη κινείται εδώ και πολλά χρόνια με το ποδήλατό της! Και μη ξαφνιαστείτε που θα δείτε πολλές μεγάλες πόλεις σε αυτή τη λίστα. Άλλωστε το πιο σημαντικό θέμα είναι αυτό των υποδομών.
5. Παρίσι
Όσο οι ποδηλάτες κρατούν αποστάσεις ασφαλείας από τους «διάσημους» πλέον επικίνδυνους οδηγούς της πόλης, τόσο μπορούν να απολαύσουν άνετα την βόλτα τους σε αυτήν την πανέμορφη πόλη. Χώρο, άλλωστε, έχουν καθώς υπάρχουν 440 χιλιόμετρα από ποδηλατόδρομους στο σύνολο της πόλης.
4. Βαρκελώνη
Όσο παράδοξο και αν είναι για μια ισπανική πόλη οι πολίτες της να μη ζουν σε ρυθμούς Alonso πατώντας το γκάζι λιγάκι παραπάνω, η Βαρκελώνη έχει 50.000 τακτικούς ποδηλάτες, αριθμός που αυξάνεται καθημερινά. Το δημόσιο σύστημα διαμοιρασμού ποδηλάτων στην Βαρκελώνη ονομάζεται Bicing και εγκαινιάστηκε τον Μάρτη του 2009.
3. Κοπεγχάγη
Την θέση της Κοπεγχάγης στη λίστα την δικαιολογεί εύκολα το βραβείο “Bike City” της περασμένης χρονιάς που κέρδισε από το International Cycling Union. Το γεγονός ότι το 37% των κατοίκων της διανύουν καθημερινά 1,2 εκ. χιλιόμετρα έρχεται απλά να το συμπληρώσει. Υπάρχουν διαθέσιμα δημόσια ποδήλατα για να εξυπηρετούν της ανάγκες των τουριστών και των απλών χρηστών με αντικλεπτικό σύστημα και αναμένεται να προστεθούν και 1.260 νέα ποδήλατα με σύστημα GPS.
2. Λονδίνο
Το Λονδίνο ανέκαθεν φημίζοταν για τα μέσα μεταφοράς του. Και παρόλο που το 15% της χρήσης του ποδήλατου στον Λονδίνο έναντι του 30% του Κέμπριτζ φαντάζει ασήμαντο, στα 2 «superhighways» για ποδήλατα που ήδη υπάρχουν αναμένεται να προστεθούν άλλα 12, με την αύξηση στη χρήση ποδηλάτων να αναμένεται μεταξύ 400%-2000%!!! Η μεταφορά των ποδηλάτων με τα ΜΜΜ είναι εύκολη στο Λονδίνο (ιδιαίτερα τον πτυσσόμενων) και υπάρχουν χώροι στάθμευσης σε σταθμούς που παρέχουν μεγάλη ασφάλεια.
1. Άμστερνταμ
Ό,τι και να πει κανείς για την πόλη που με 750 χιλιάδες πληθυσμό έχει 600 χιλιάδες ποδήλατα είναι λίγο. Την διαφορά σε αυτή την πόλη δεν την κάνουν τα «superhighways» αλλά οι στενοί δρόμοι στο κέντρο αφού πάνω το 60% το μετακινήσεων εντός της πόλης γίνεται με ποδήλατο. Δεν θα μπορούσε να είναι αμελητέο βέβαια ότι το 38% των μετακινήσεων στην ευρύτερη έκταση του Άμστερνταμ γίνεται επίσης με ποδήλατο.