Οι επαγγελματικές ομάδες ήδη τα δοκιμάζουν. H UCI επιβλέπει τα τεστ και περιμένει να δει τις εξελίξεις. Η αγορά όμως μοιάζει να έχει αποφασίσει. Οι product managers μεγάλων εταιριών θεωρούν πως είναι αναπόφευκτη η στροφή στα δισκόφρενα στα ποδήλατα δρόμου.
Ήδη σε μεγάλες εταιρίες όπως η Focus το 30% της παραγωγής ανήκει σε αυτή την κατηγορία ποδηλάτων. ‘Ήδη όλα τα cyclocross του 2016 τα έχουμε σε εκδοχή με δισκόφρενα και για το 2017 θεωρούμε ότι θα φτάσουμε το 70% των ποδηλάτων δρόμου που παράγουμε να έχουν δισκόφρενα’ ανέφερε ο Peter Kinzel, road bikes product manager της Focus.
Aντίστοιχα, ο Andrew James της BMC θεωρεί πως η μετάβαση θα γίνει απλά λίγο πιο αργά… ‘Θα είναι μια πραγματικότητα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από τον βαθμό αποδοχής στις κατά περιοχές κοινότητες των road bikers. Το ότι, όμως, οι επαγγελματίες έχουν ήδη δοκιμάσει και χρησιμοποιούν την νέα τεχνολογία αδιαμφισβήτητα βοηθά στο να γίνει όλο αυτό ακόμα πιο γρήγορα’.
Τα μόνα βασικά μειονεκτήματα που τίθενται ήταν του βάρους (που όμως πλέον με τα top ποδήλατα να είναι κάτω και από το νόμιμο βάρος που θέτει η UCI αυτό δεν είναι θέμα), των τραυματισμών από τους καυτούς δίσκους σε περιπτώσεις μαζικών πτώσεων του peloton (κάπως δύσκολο είναι η αλήθεια) και της συμβατότητας σε περιπτώσεις neutral service και όχι εργοστασιακού support (που είναι ένα θέμα είναι η αλήθεια).
Και μπορεί οι εταιρίες που έχουν παρουσιάσει τέτοια ποδήλατα να μην είναι η πλειονότητα, ωστόσο η αλλαγή είναι ολοφάνερο πως υπάρχει το έδαφος για να επιτευχθεί. “Όταν είχαμε παρουσιάσει πριν 3 χρόνια το αλουμινένιο Xeon DX με racing γεωμετρία και δισκόφρενα ήταν μάλλον πολύ νωρίς, όμως εμεί εξακολουθούμε να πιστεύουμε σε αυτά τα ποδήλατα και θεωρούμε πως η μετάβαση είναι απλά θέμα χρόνου” δηλώνει ο product manager της Rose, Jurgen Telahr!
Είστε υπέρ ή κατά των ποδηλάτων με δισκόφρενα;
- Tags: BMC, disc brakes, focus, road bikes, rose, uci, δισκόφρενα, ποδήλατα δρόμου