WE, το νέο ηλεκτρονικό groupset από την FSA.

Author: Χωρίς σχόλια Share:
fsa we groupset electronic (4)

Μπορεί να έχουν περάσει 5 χρόνια από την στιγμή που ανακοινώθηκε αλλά πλέον ήρθε η στιγμή που το νέο groupset της FSA, το WE είναι γεγονός. Με ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των χειριστηρίων και των εκτροχιαστών όπως επίσης και με δυνατότητα επιλογής μεταξύ υδραυλικών δισκόφρενων και απλών -συμβατικών- φρένων.

Στην Eurobike παρουσιάστηκε στην τελική του μορφή -πριν μπει στην φάση της παραγωγής. Τα χειριστήρια λειτουργούν ως ημι-ασύρματα. Μεταδίδουν τις πληροφορίες στους εκτροχιαστές μέσω ΑΝΤ+, αλλά οι εκτροχιαστές είναι συνδεδεμένοι με μπαταρίες. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αξιόπιστο κλειστό σύστημα μεταξύ των εκτροχιαστών και των μπαταριών, ενώ συνδυάζεται με την υψηλή αισθητική της απουσίας καλωδίων.     

Το όνομα της σειράς είναι WE (Wireless Electron) και η εμφάνιση της είναι αρκετά διακριτική με αρκετό ανθρακόνημα και χρυσά γραφικά. Σχεδιασμένη γύρω από 11 ταχύτητες ενώ οι μηχανικοί υπόσχονται πως είναι η πιο ομαλή και αθόρυβη σειρά στην λειτουργία της.

fsa we groupset electronic (r1) fsa we groupset electronic (5)

Οι μανέτες είναι διαθέσιμες σε δύο μεγέθη -για να καλύψουν όλα τα μεγέθη χεριών- ενώ οι μικρές μανέτες έχουν και μικρότερο reach. H ανθρακονημάτινη μανέτα έχει διακριτά και ανάγλυφα κουμπιά για τις αλλαγές των ταχυτήτων. Η τεχνολογία ΑΝΤ+ παρέχει συμβατότητα με εξωτερικές συσκευές όπως για παράδειμα πολλά bike computers της αγοράς, ενώ η κωδικοποίηση κάθε μονάδας διασφαλίζει την αξιοπιστία και την έλλειψη εξωτερικών παρεμβάσεων. Τέλος η ασύρματη επικοινωνία δίνει ένα πιο απλό και πιο «καθαρό» cockpit ενώ η διάρκεια ζωής της -με στάνταρ μπαταρίες πλακέ- φτάνει μέχρι και τα 2 χρόνια.

fsa we groupset electronic (1) fsa we groupset electronic (2)

Στον μπροστά εκτροχιαστή βρίσκεται ο «εγκέφαλος» του συστήματος και από εδώ μπορούν να γίνουν διάφορες ρυθμίσεις. Είναι επίσης το σημείο όπου συνδέεται ο φορτιστής για την εσωτερική μπαταρία. Λαμπάκια LED χρησιμοποιούνται για την ένδειξη της υπολοιπόμενης μπαταρίας αλλά και της λειτουργίας της μονάδος, ενώ υπάρχει και μπουτόν για χειροκίνητη λειτουργία. Η κίνηση του εκτροχιαστή γίνεται από μια διάταξη οδοντωτών κανόνων (κρεμαριέρας) και έχει και την δυνατότητα auto-trim. Η κατασκευή από μίξη τιτανίου και ανοξείδωτου ατσαλιού κρατάει την ποιότητα σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ το capacity των 16 δοντιών θα εξυπηρετήσει και τους χρήστες με compact δισκοβραχίονες.

fsa we groupset electronic (6)

O πίσω εκτροχιαστής είναι φτιαγμένος από ανθρακόνημα και δείχνει αρκετά ανθεκτικός. Συνδέεται με καλώδιο με τον μπροστά εκτροχιαστή και μπορεί να συνεργαστεί με κασέτες μέχρι και 32 δόντια.

Η εσωτερική μπαταρία του συστήματος -σύμφωνα με την FSA- έχει διάρκεια ζωής περίπου 4000-6000 χιλιόμετρα.

Το groupset συμπληρώνει ο καινούριος δισκοβραχίονας με κούφια ανθρακονημάτινα μπράτσα και σφυρίλατο αλουμινένιο άξονα BB386EVO. Τα γρανάζια έχουν μια ιδιαίτερη διαμόρφωση για να βελτιώσουν τις αλλαγές ταχυτήτων με τις ηλεκτρονικές σειρές.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή θα υπάρχουν δύο τύποι φρένων. Υδραυλικά δισκόφρενα και κλασικά rim brakes. Οι δαγκάνες διπλού άξονα είναι νέου σχεδιασμού με ανανεωμένο σύνδεσμο ώστε να μπορούν να συνεργαστούν χωρίς προβλήματα με τα καινούρια φαρδύτερα στεφάνια. Το βάρος είναι περίπου στα 300 γραμμάρια για κάθε ζευγάρι -μαζί με τις απαραίτητες βίδες τιτανίου. Όσον αφορά τα υδραυλικά δισκόφρενα έχουν διαφορετικό σχεδιασμό στις μανέτες, ενώ οι δαγκάνες είναι τύπου flat-mount για δίσκους 140mm.

fsa we groupset electronic (3)

Η εξατομίκευση είναι συνώνυμη με την σειρά WE καθώς η FSA αναπτύσει μια εφαρμογή για smartphones η οποία επιτρέπει στον χρήση να αλλάξει την λειτουργία των εκτροχιαστών. Επιπλέον δίνει πληροφορίες για τα επίπεδα μπαταρίας αλλά αναλύονται και τα σχέδια αλλαγής ταχυτήτων ώστε ο χρήστης να μπορεί να κάνει καλύτερο προγραμματισμό στο μέλλον.

Η εμπορική διάθεση της σειράς WE είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2017 ενώ οι τιμές αναμένεται να ανακοινωθούν -οι οποίες θα είναι παρόμοιες με τις ανταγωνιστικές προτάσεις από Shimano και SRAM. Το συνολικό βάρος της σειράς με κλασικά φρένα είναι μόλις πάνω από τα 2 κιλά.

Previous Article

Και η Shimano στον χώρο των dropper posts.

Next Article

Vallnord track preview με tandem! Τρελάθηκαν; (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια