Tech Monday: Βασική συντήρηση δισκόφρενων στα ποδήλατα βουνού!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
disk brakes mtb (2)

Πολλές φορές τα φρένα μας παρουσιάζουν ανομοιομορφία την αίσθηση της μανέτας αλλά και την απόδοση του φρεναρίσματος. Υπάρχουν μέρες που πιστεύουμε ότι έχουμε τα καλύτερα φρένα του κόσμου, αλλά υπάρχουν και ημέρες που νομίζουμε ότι κατεβαίνουμε χωρίς φρένα! Τις περισσότερες φορές δεν είναι κάτι σημαντικό και ξεπερνιέται με απλή συντήρηση. Ας δούμε μερικά σημεία για την βασική συντήρηση δισκόφρενων στα ποδήλατα βουνού.

disk brakes mtb (6)Η θέση της μανέτας. Θέλετε την απόλυτη αίσθηση; Η λύση είναι εδώ. Ευθυγραμμίστε τις μανέτες σας ώστε να χρησιμοποιείτε μόνο το ένα δάκτυλο, στην άκρη της μανέτας που υπάρχει το «γύρισμα». Με αυτόν τον τρόπο έχετε την μέγιστη δύναμη στην μανέτα από ένα και μόνο δάκτυλο, ενώ παράλληλα διατηρείτε τον απόλυτο έλεγχο του ποδηλάτου και του φρένου. Εφόσον φέρατε την μανέτα σε θέση να την χρησιμοποιείτε μόνο με το ένα δάκτυλο, τώρα ρυθμίστε την είτε με άλεν είτε με εξωτερική ρύθμιση της μανέτας -δείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή- και φέρτε την μανέτα τόσο κοντά στο χερούλι ώστε να μην χρειάζεται να τεντώσετε το δάκτυλό σας για να την πιάσετε. Προσοχή μόνο μην την φέρετε τόσο κοντά και πιάνετε τα δάκτυλά σας ενώ φρενάρετε.

Καθαρίστε τους δίσκους και τα τακάκια. Βγάλτε τους τροχούς από το ποδήλατο, αφαιρέστε τα τακάκια από τις δαγκάνες και τσεκάρετέ τα με προσοχή για βρωμιές ή ζημιές, ανόμοιο φάγωμα. Αν οι δίσκοι είναι ίσιοι και τα τακάκια έχουν αρκετό «ψωμί» ακόμη, καθαρίστε τα με καθαρό οινόπνευμα ή καθαριστικό φρένων και ένα καθαρό πανί. Αν, ακόμη, δεν έχετε την αίσθηση που θέλετε τότε πιθανόν να έχει πέσει λάδι πάνω στα τακάκια. Δυστυχώς αν δεν στρώσουν μετά από μερικά δυνατά φρεναρίσματα, χρειάζεστε καινούρια τακάκια.

Χρησιμοποιείστε μεγαλύτερους δίσκους. Πρόκειται για την πιο ακριβή λύση, αλλά μια τέτοια αναβάθμιση μπορεί, κυριολεκτικά, να μεταμορφώσει τα φρένα σας. disk brakes mtb (5)Περισσότερη δύναμη και καλύτερη αίσθηση. Αν το ποδήλατο σας έχει έρθει με δίσκους 160mm τότε μια αναβάθμιση σε 180mm ή 200mm σίγουρα θα σας δώσει άλλο φρένο. Αγοράστε καινούριους -μεγαλύτερους- δίσκους και τους απαραίτητους αντάπτορες για να μπουν στο ποδήλατο και βγείτε για δοκιμή. Θα εκπλαγείτε!

Αγοράστε καινούρια τακάκια. Τα οργανικά τακάκια (κατασκευασμένα από ρητίνη) έχουν πολύ καλό αρχικό «δάγκωμα» και μέτριο φρενάρισμα στον στεγνό καιρό, σε σύγκριση με τα μεταλλικά τακάκια, αλλά φαγώνονται και πιο γρήγορα. Τα μεταλλικά τακάκια είναι καλύτερα στο βρεγμένο τερέν αλλά έχουν το ελάττωμα να κάνουν φασαρία. Επίσης, συνήθως τα οργανικά είναι και φτηνότερα. Εμείς προτείνουμε αν κάνετε πολλές καταβάσεις με υψηλές ταχύτητες, να προτιμήσετε μεταλλικά τακάκια, καθώς έχουν καλύτερη απόδοση όταν ζεσταίνονται ενώ δεν χάνουν την αίσθηση τους -κάτι το οποίο είναι πολύ συνηθισμένο στα οργανικά τακάκια.

Εξαερώστε τα φρένα σας. Κανονικά στο εσωτερικό των φρένων σας θα πρέπει να υπάρχει μόνο το υγρό που είναι κατάλληλο για τα φρένα σας (dot fluid για τα Avid, Hope, Formula και mineral oil για τα Shimano) και όχι κάτι άλλο -συχνά δημιουργούνται φυσαλίδες αέρα από την υπερθέρμανση των υγρών και μειώνουν την δύναμη αλλά και την disk brakes mtb (3)αίσθηση των φρένων σας. Αν νιώθετε τις μανέτες πολύ μαλακές και τα φρένα σας πως δεν έχουν την δύναμη που είχαν, φροντίστε να εξαερώσετε τα φρένα σας.


Κοντύνετε τα σωληνάκια των φρένων
. Τα υδραυλικά δισκόφρενα είναι πολύ απλά στην λειτουργία τους. Πιέζοντας την μανέτα, ωθείτε υγρό κατά μήκος ενός εύκαμπτου σωλήνα προς την δαγκάνα όπου βρίσκει διέξοδο στα έμβολα τα οποία πιέζει και αυτά με την σειρά τους πιέζουν τα τακάκια προς τον δίσκο. Κατά την διαδρομή αυτή, πιθανόν να χαθεί μερική πίεση από διόγκωση στα σωληνάκια. Να έχετε τα σωληνάκια των φρένων όσο πιο κοντά γίνεται. Η διαδικασία είναι κοινή για όλα τα φρένα της αγοράς -που έχουν πλαστικά σωληνάκια καθώς μερικά φρένα έρχονται με μεταλλικά όπου δεν υπάρχουν παραμορφώσεις. Αφού αφαιρέσετε το σωληνάκι από την μανέτα, βγάζετε το «μπιμπίκι» και κόβετε το σωληνάκι. Ξανατοποθετείτε το «μπιμπίκι» και σφίγγετε στην μανέτα. Αν δεν είστε σίγουροι για την δουλειά αυτή καλύτερα να πάτε το ποδήλατο στο ποδηλατάδικό σας, καθώς είναι μια εργασία αρκετά επικίνδυνη για την ασφάλειά σας αν δεν γίνει σωστά.

Previous Article

Δείτε πως η Ισπανία προωθεί την καθημερινή χρήση του ποδηλάτου. (video)

Next Article

Με 65,000€ μπορείτε να κάνετε ποδήλατο στον Νότιο Πόλο! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια