Τα τελευταία χρόνια πολλά λέγονται σχετικά με την χρήση υδραυλικών δισκόφρενων στην ποδηλασία δρόμου. Όσοι τα έχουν δοκιμάσει -οι περισσότεροι τουλάχιστον- δεν γυρίζουν πίσω στα κλασικά φρένα, καθώς τα δισκόφρενα προσφέρουν μεγαλύτερη δύναμη, περισσότερη προοδευτικότητα και καλύτερο έλεγχο του φρένου όταν το έδαφος είναι ολισθηρό.
Τι γίνεται όμως ανάμεσα στους επαγγελματίες; Τους βλέπουμε να έχουν χωριστεί σε στρατόπεδα. Οι μεν επιμένουν για την αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας, ενώ οι δε για την πιθανότητα σοβαρών ατυχημάτων λόγω των δίσκων.
Μάλιστα μερικά τέτοια ατυχήματα είδαμε κατά το παρελθόν, με το πιο τρανταχτό να είναι του Fran Ventoso το οποίο είχε οδηγήσει και στην αναστολή χρήσης των δισκοφρένων κατά τους υπόλοιπους αγώνες του world tour.
Φέτος μετά από διαβουλεύσεις μεταξύ των σωματείων των αθλητών, των διοργανωτών αλλά και της UCI, ξεκίνησε ξανά η χρήση των δισκοφρένων με μερικές διαφοροποιήσεις στον σχεδιασμό των δίσκων.
Σύμφωνα με μια μαρτυρία του Owain Doull της Team Sky πως το δισκόφρενο έκοψε το αριστερό του παπούτσι ήρθαν ξανά στην επιφάνεια οι συζητήσεις για την ασφάλεια ή μη που έχουν τα δισκόφρενα μέσα στο επαγγελματικό πελοτόν.
(εγώ προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου σχετικά με τα λεγόμενα του αθλητή, όπως επίσης έχει αναλυθεί και σε ένα βίντεο με την επίμαχη πτώση, ο Doull βρίσκεται στα αριστερά του Kittel και δεν υπάρχει περίπτωση να έκοψε το ΑΡΙΣΤΕΡΟ του παπούτσι από το δισκόφρενο, αλλά πιο πιθανό είναι να το έκοψε στην μπαριέρα στην οποία προσέκρουσε. Haters gonna hate όμως…)
Βασιζόμενοι σε όλη την φασαρία που δημιουργήθηκε αν θα μπορούσε το δισκόφρενο να κόψει το παπούτσι του αθλητή ή όχι οι συνάδελφοι στο Velonews προσπάθησαν να κόψουν μερικά πράγματα σε δισκόφρενο ποδηλάτου για να μας αποδείξουν αν έχουν βάση οι μαρτυρίες των αθλητών ή όχι.
Στο πρώτο βίντεο, δοκιμάζουν να κόψουν ένα παπούτσι ποδηλασίας δρόμου, δέρμα και χαρτόνι,
… ενώ στο δεύτερο βίντεο μετά από αρκετές παρατηρήσεις που έγιναν από αναγνώστες, κάνουν ξανά την δοκιμή έχοντας κάποιον πάνω στο ποδήλατο ώστε να υπάρχει συνεχόμενη περιστροφή του τροχού.
Και ακόμη μια εκδοχή από το road.cc
Τι πιστεύετε;