Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων σίγουρα ξέρουν πως να κάνουν φουτουριστικά σχέδια για αυτοκίνητα, οπότε δεν τίθεται θέμα όταν τους πρότειναν να σχεδιάσουν μερικά ηλεκτρικά ποδήλατα. Τα παρακάτω ηλεκτρικά ποδήλατα από 10 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Βέβαια μερικά από αυτά δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή και μερικά άλλα παράχθηκαν ίσα ίσα για μερικούς συλλέκτες. Ας δούμε όμως ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες μπήκαν στον κόπο να φτιάξουν ηλεκτρικά ποδήλατα!
BMW Electric Bike.
200 από αυτά τα ποδήλατα είχαν γίνει για τις ανάγκες της μετακίνησης των αθλητών στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου το 2012. Με 250watt υποβοήθηση, σπαστό για λειτουργικότητα απορούμε πως δεν βλέπουμε περισσότερα από αυτά στον δρόμο. Ίσως η τιμή του να ήταν απλά απαγορευτική.
Ford Electric Bike.
Το μοναδικό του σχέδιο και η καινοτόμα θέση της μπαταρίας -μπαίνει “συρτάρι” στον σωλήνα της σέλας ώστε να μπορεί ο αναβάτης να παίρνει την μπαταρία με την σέλα όταν αφήνει κάπου το ποδήλατο- ξεχωρίζουν. Διαθέτει 250watt υποβοήθηση στον μπροστά τροχό. Το συγκεκριμένο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2011.
Smart Electric Bike.
Ένα από τα λίγα, ηλεκτρικά ποδήλατα αυτοκινητοβιομηχανιών, που κυκλοφορούν στη είναι το Smart Electri Bike. Διαθέτει σύστημα Pedelec. H έκδοση BRABUS της φωτογραφία έχει 350 watt υποβοήθηση και διαφορετικό χρώμα. Εδώ να σημειώσουμε πως η Smart είναι εταιρία του ομίλου Daimler AG, δηλαδή της Mercedes.
Honda Step.
Το σύστημα μετάδοσης Raccoon της Honda, είναι αρκετά διαδεδομένο στην Ιαπωνία. Στο συγκεκριμένο το Honda Step είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του Raccoon με 24V / 10Ah μπαταρία ακριβώς από την επάνω μεριά της μετάδοσης, ενώ ταυτόχρονα το ποδήλατο μπορεί να διπλωθεί αρκετά ώστε να χωρέσει σε ένα πορτ-μπαγκάζ. Για κάποιον λόγο μετά το 2003 δεν ξαναείδαμε κάποια πρόταση από την Ιαπωνική εταιρία σχετικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Toyota / Yamaha Electric Bike.
Ακόμη μια πρόταση από την Άπω Ανατολή σε μια συνεργασία της Yamaha και της Toyota. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με μετάδοση με ιμάντα, τροχούς 20″ και design βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο.
VW Bik.e.
Μικρό, σπαστό, πολύ ευέλικτο και όμορφο, ενώ μπορεί να χωρέσει στο πορτ-μπαγκάζ από τα μικρότερα μοντέλα της VW. Το μεγάλο αρνητικό με το συγκεκριμένο είναι πως για να γίνει πολύ μικρό σε διαστάσεις δεν διαθέτει πετάλια και ενώ η εταιρία λέει πως πρόκειται για ποδήλατο σε αρκετές χώρες θα αναγνωριστεί ως σκούτερ.
Lexus Electric Bike.
Με το ίδιο μοτέρ που είδαμε να φοράει και το ηλεκτρικό ποδήλατο της Ford και με μπαταρία 24V/25.9Ah για 624 watt hours μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η αυτονομία του θα ήταν πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Δυστυχώς, όμως η Lexus για τους δικούς της λόγους δεν έβγαλε ποτέ στην παραγωγή το συγκεκριμένο ηλεκτρικό ποδήλατο.
Porsche Electric Bike.
Μπορεί να μην είναι φουτουριστικό αλλά δεν μπορούσαμε να αφήσουμε εκτός της λίστας μια τόσο γνωστή και μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Porsche. Πρόκειται για το πιο απλό ηλεκτρικό ποδήλατο, το οποίο έχει γίνει με “μετατροπή” ενός μοτέρ στον τροχό. Το μόνο που ξεχώριζε στο συγκεκριμένο ποδήλατο, είναι η εφαρμογή για το iPhone που δίνει στοιχεία χρήσης της μπαταρίας και την ταχύτητα του ποδηλάτου. Σίγουρα δεν στεναχωρεθήκαμε που δεν το είδαμε να κυκλοφορεί στην αγορά!
Audi Electric Bike.
Σίγουρα πρόκειται για το πιο δυνατό και γρήγορο από τα υπόλοιπα ποδήλατα της λίστας με ένα σύστημα με 2500 watt, προηγμένους ελέγχους pedelec, ψηφιακά δεδομένα στο smartphone μέσω bluetooth και σύστημα “σούζας” ώστε να μην μπορεί να έρθει καπάκι! Οι κορυφαίοι σχεδιαστές της Audi ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο και έγινε θέμα συζήτησης στους ποδηλατικούς κύκλους. Κανένα άλλο ηλεκτρικό ποδήλατο δεν έχει λάβει τόση δημοσιότητα όση το συγκεκριμένο.
Mercedes Electric Bike.
Σίγουρα το πιο άσχημο και καθόλου φουτουριστικό, αλλά το περιλάβαμε στην λίστα διότι ένα ποδήλατο από Mercedes συνεπάγεται ποιότητα. Κυκλοφόρησε στην αγορά στις αρχές του 2000, αλλά απέτυχε παταγωδώς λόγω κόστους και πουλήθηκαν ελάχιστα στην παγκόσμια αγορά. Η αποτυχία οφείλεται κυρίως στα στοιχεία νικελίου-υδριδίου τα οποία ήταν ενσωματωμένα στον διαγώνιο σωλήνα και το βάρος τους ήταν πάρα πολύ υψηλό.