Τι σόλα να επιλέξω για τα παπούτσια δρόμου μου;

Author: Χωρίς σχόλια Share:
cycling shoes (4)

Μια από τις πιο δύσκολες αποφάσεις που έχετε να πάρετε κατά την αγορά ποδηλατικών παπουτσιών, είναι αυτή της σόλας. Αφού έχετε διαβάσει σχετικά με το πως θα επιλέξετε τα ποδηλατικά σας παπούτσια θα εμβαθύνουμε λίγο στην σημασία της σόλας στα ποδηλατικά παπούτσια για τα ποδήλατα δρόμου και ποια είναι η πιο κατάλληλη για εσάς.

Θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις για να σας διευκολύνουν την επιλογή σόλας για τα παπούτσια σας. Πού θα τα χρησιμοποιείτε; Χρειάζεστε πλαστική ή κάρμπον σόλα; Σίγουρα αν έχετε ψάξει λίγο, θα έχετε μπερδευτεί από το πόσα πολλά υλικά υπάρχουν για τις σόλες των παπουτσιών. Πλαστικές, συνθετικές, συνθετικές με σκόνη από ανθρακονήματα, ανθρακονημάτινες. Ποιας είναι όμως η πιο κατάλληλη για εσάς;

Μετά το κράνος, τα παπούτσια είναι το πιο σημαντικό αξεσουάρ για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με την ποδηλασία δρόμου. Είναι ο σύνδεσμος μεταξύ των «μηχανών» σας και του ποδηλάτου και αυτό που δεν θέλετε είναι να χάνετε έστω και ελάχιστη ενέργεια κατά την μεταφορά, από μαλακά και εύκαμπτα παπούτσια.

cycling shoes (3)Βάρος εναντίον σκληρότητας.

Πέρα από το κόστος, η κύρια διαφορά μεταξύ στις πλαστικές και ανθρακονημάτινες σόλες των παπουτσιών είναι το βάρος και η σκληρότητα τους. Οι πλαστικές σόλες παράγονται μαζικά με έγχυση πλαστικού σε καλούπια και ως αποτέλεσμα είναι αρκετά πιο βαριές από τις ανθρακονημάτινες. Η διαδικασία βέβαια είναι αρκετά πιο απλή και εύκολη από το στρώσιμο των φύλλων ανθρακονημάτων, πράγμα το οποίο σημαίνει αρκετά χαμηλότερο κόστος και ευρεία παραγωγή.

Η πλειοψηφία των ποδηλατικών παπουτσιών σήμερα κατασκευάζεται από έναν συνδυασμό ανθρακονημάτων και συνθετικών πλαστικών. Το ανθρακόνημα προσφέρει μια πολύ άκαμπτη και ελαφριά πλατφόρμα, το οποίο μεταφράζεται σε πιο αποδοτική μεταφορά της δύναμης. Όπως και οι τροχοί, έτσι και τα παπούτσια είναι περιστρεφόμενη μάζα και όσο πιο ελαφριά μπορούν να γίνουν, χωρίς όμως να υπάρχουν εκτπώσεις στην ακαμψία τους, τόσο πιο πιο υψηλή απόδοση προσφέρουν.

Οι κατασκευαστές, μπορούν να δώσουν διαφορετικά χαρακτηριστικά σε κάθε ποδηλατικό παπούτσι, αναλόγως με την διαμόρφωση της ελαστικότητας σε κάθε παπούτσι, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την κατασκευή των πλαισίων. Διαφορετικές διατομές, πάχος σωλήνων και στρώσεις των ανθρακονημάτων, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά ενός πλαισίου σε κάθε σημείο του. Ακόμη όμως, δεν έχουν καταλήξει, αν τα παπούτσια θα πρέπει να είναι όσο πιο άκαμπτα γίνεται, ή αν θα πρέπει να υπάρχουν σημεία ελαστικότητας. Για παράδειγμα η Sidi ισχυρίζεται πως μια τελείως άκαμπτη σόλα μπορεί να δημιουργήσει πόνο σε διάφορα σημεία, αλλά και κακή κυκλοφορία του αίματος στις μεγαλύτερες βόλτες/προπονήσεις.

Παπούτσια υψηλής κατηγορίας με ανθρακονημάτινη σόλα.

Τα παπούτσια με πλήρη ανθρακονημάτινη σόλα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα υπόλοιπα ποδηλατικά παπούτσια. Αυτό κυρίως οφείλεται στην αυξημένη σκληρότητα, αλλά και στα υλικά κατασκευής που συνήθως είναι καλύτερης ποιότητας. Στην αντίθετη μεριά, τα παπούτσια με πλαστικές σόλες, μαλακώνουν με την χρήση και με το πέρασμα του καιρού. Επίσης, οι μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας επηρεάζουν τα παπούτσια με τις πλαστικές σόλες, δημιουργώντας ακόμη περισσότερη ευκαμψία. Η ευκαμψία αυτή, μειώνει την απόδοση κατά το πεταλάρισμα.

Παπούτσια μέσης κατηγορίας με συνθετική σόλα.

Συνήθως αυτά τα παπούτσια είναι ένας συνδυασμός πλαστικού και ανθρακονήματος. Κατά την διάρκεια της έγχυσης του πλαστικού, ρίχνεται στο μείγμα σκόνη ανθρακονημάτων, η οποία δείνει άλλες ιδιότητες στην σόλα κάνοντας της πολύ πιο ανθεκτική από την πλαστική σόλα. Επίσης αυξάνεται και η ακαμψία. Πρόκεται για μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση σε όποιον δεν θέλει να δώσει ακόμη 100-200€ για να πάει σε κάποιο παπούτσι με καθαρά ανθρακονημάτινη σόλα. Ωστόσο, με το πέρασμα του καιρού και αυτά θα μαλακώσουν και θα χρειαστούν αντικατάσταση πριν χαλάσουν εξωτερικά.

cycling shoes (2)Παπούτσια μέσης και χαμηλής κατηγορίας με πλαστική σόλα.

Ή αλλιώς εισαγωγικά παπούτσια για την ποδηλασία δρόμου. Η σόλα αποτελείται συνήθως από πλαστικό (nylon) ή μείγμα πλαστικού (nylon) και ίνες γυαλιού (fiberglass). Μερικά μοντέλα έχουν σόλες από fiberglass και πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Γενικά, όμως, σε αυτή την κατηγορία παπουτσιών, η σόλα μπορεί να αντέξει, αλλά συνήθως το υπόλοιπο παπούτσι χαλάει πιο γρήγορα, επειδή είναι φτιαγμένα από πιο οικονομικά υλικά.

Οι ανθρακονημάτινες σόλες είναι στην κορυφή, αλλά το μειονέκτημά τους είναι πως δεν μπορεί ο χρήστης τους να περπατήσει, όσο εύκολα μπορεί με μια πλαστική σόλα. Όπως και κάθε πράγμα στο ποδήλατο, όλα είναι συμβιβασμοί.

Συμπέρασμα.

Αν χρησιμοποιείτε το ποδήλατο σας για περισσότερο από 60-90′ κάθε φορά, σίγουρα θα επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ζευγάρι παπούτσια με ανθρακονημάτινες σόλες. Αν αναλογιστείτε και την καλύτερη ποιότητα του υπόλοιπου παπουτσιού, τότε πρόκειται για παπούτσια που θα χρειαστεί να τα αντικαταστήσετε αρκετό καιρό αργότερα. Από την άλλη όμως, αν δεν προσέχετε ιδιαίτερα τον εξοπλισμό σας, τότε καλύτερα να πάτε σε παπούτσια της μεσαίας κατηγορίας τιμής και όταν χαλάσουν να αγοράσετε ένα άλλο ζευγάρι. Έτσι θα έχετε πάντα καινούρια και άκαμπτα παπούτσια στα πόδια σας.

Τι παπούτσια χρησιμοποιείτε στο ποδήλατο δρόμου; Έχετε παρατηρήσει διαφορές μεταξύ διαφορετικής ποιότητας σόλας; Έχετε δοκιμάσει παπούτσια με ανθρακονημάτινη σόλα;

Previous Article

Αναβάθμιση για το Shimano STePS και τα Di2 ηλεκτρικά ποδήλατα, που επιτρέπει την αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων!

Next Article

Sela.gr Strava Club. Εσύ, έγινες μέλος;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια