Ποδήλατα βουνού και ρουλεμάν πλαισίου. Ξέρεις τι πρέπει να επιλέξεις;

Author: Χωρίς σχόλια Share:

Πριν ξεκινήσετε να δείτε ποιος είναι ο καταλληλότερος τύπος ρουλεμάν για το πλαίσιο του ποδηλάτου βουνού σας, καλό είναι να ρίξετε μια γρήγορη ανάγνωση το «Ρουλεμάν η καρδιά του ποδηλάτου» ώστε να μάθετε τα βασικά για τα ρουλεμάν.

max bearing (1)

Αφού λοιπόν πήρατε μια ιδέα σχετικά με τα ρουλεμάν έχετε σκεφτεί ποτέ αν το πλαίσιο του διπλο-ανάρτητου ποδηλάτου σας χρειάζεται κάποιον ειδικό τύπο ρουλεμάν;

Ναι χρειάζεται. Τα ρουλεμάν του πλαισίου δεν είναι σχεδιασμένα για να γυρνάνε σε πολλές στροφές (όπως τα ρουλεμάν των τροχών) αλλά να δουλεύουν σε πάρα πολύ μικρό εύρος κίνησης αλλά με πολύ υψηλά φορτία. Τις περισσότερες φορές δεν κάνουν ούτε μια πλήρη περιστροφή -παρομοίως με τα ρουλεμάν που βρίσκουμε τα ποτήρια του λαιμού.


Δείτε εδώ πως να προστατεύετε τα ρουλεμάν του ποδηλάτου κατά το πλύσιμο.


Αυτό λοιπόν που αναζητούμε από τα συγκεκριμένα ρουλεμάν είναι η δύναμη και η αντοχή και όχι η ποιότητα κύλισης. Σε αντίθεση λοιπόν με τα ρουλεμάν των ποτηριών -όπου τα ποιοτικότερα- είναι συνήθως καλά προστατευμένα από τις καιρικές συνθήκες, δεν μπορούμε να πούμε και το ίδιο για τα ρουλεμάν του πλαισίου. Συχνά τα βρίσκουμε να είναι εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες, στην λάσπη, στα χιόνια και στα νερά και ως αποτέλεσμα έχουμε την γρηγορότερη διάβρωση τους. Αυτό αυτόματα σημαίνει μείωση της απόδοσης, κακή λειτουργία και «προβληματική» λειτουργία του μοχλικού του ποδηλάτου.

Άρα βάζω ότι καλύτερο υπάρχει σε ρουλεμάν; Επιλέγω κεραμικά;

Φυσικά και όχι. Τα κεραμικά ρουλεμάν είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να έχουν μηδαμινές τριβές και θα είναι προτιμότερο να τα χρησιμοποιήσετε κάπου αλλού. (Αν και όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο θέμα μας, οι στροφές των τροχών αλλά και της μεσαίας τριβής είναι χαμηλές που δεν μπορεί να φανεί η αξία ενός καλού κεραμικού ρουλεμάν).

Ο κατάλληλος τύπος ρουλεμάν για το πλαίσιο είναι τα «max complement bearings».

max bearing (2)

Στα «κανονικά» ρουλεμάν οι μπίλιες εσωτερικά βρίσκονται σε ίση απόσταση μεταξύ τους υποβοηθούμενες από κάποιο μεταλλικό ή πλαστικό «κλουβί» ώστε να μπορεί το έδρανο να περιστρέφεται σε υψηλές στροφές. Αντιθέτως τα «max complement» ρουλεμάν έχουν μέχρι και 25% περισσότερες μπίλιες εσωτερικά -χωρίς το «κλουβί» ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τα υψηλότερα φορτία καθώς η περιστροφή τους περιορίζεται μόνο μεταξύ δύο σημείων και δεν περιστρέφονται σε υψηλές ταχύτητες.

Previous Article

Ο δρόμος της Maja Włoszczowska προς το ασημένιο μετάλλιο των Ολυμπιακών αγώνων. (video)

Next Article

Καθαρισμός ποδηλάτου με πίεση νερού. Ναι ή όχι;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια