FUBifixie, σπαστό φιξάκι με 700c τροχούς! Ναι ή οχι;

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Όταν ακούμε σπαστό ποδήλατο, στο μυαλό κατευθείαν μας έρχονται τα ποδήλατα με τους τροχούς 20″ και το ιδιαίτερο πλαίσιο και το τεράστιο -σε μήκος- παλουκόσελο. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που Φιλανδός σχεδιαστής Ulf Laxström, έφτιαξε το FUBi -ένα ποδήλατο με κανονικό μέγεθος πλαίσιο και κανονικούς τροχούς το οποίο μπορούσε να “διπλωθεί”. Τώρα όμως, ανέλαβε ο γιος του, ο Zakarias και εξέλιξε όχι μόνο την εμφάνιση του ποδηλάτου, αλλά και τα χαρακτηριστικά, προσφέροντας αρκετά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με το πρωτότυπο.

Όπως καταλάβατε και από το όνομα του ποδηλάτου, το FUBifixie είναι σχεδιασμένο ως fixed gear. Βέβαια, το πίσω κέντρο, του επιτρέπει να λειτουργεί είτε ως fixed gear είτε ως single speed (η διαφορά είναι πως στο single speed υπάρχει ελεύθερο όπως σε όλα τα ποδήλατα, ενώ στο fixed gear όταν δεν γυρνάνε τα πόδια, δεν γυρνάει και ο τροχός).

fubifixed gear spasto (1) fubifixed gear spasto (8)

Όταν δεν είναι διπλωμένο, μοιάζει όπως και όλα τα ποδήλατα δρόμου της αγοράς, με ίσιο τιμόνι, αλλά η μικρή διαγώνια μπάρα στο μπροστινό τρίγωνο του ποδηλάτου το κάνει να ξεχωρίζει. Με το ξεκλείδωμα ενός μηχανισμού quick-release που έχει όμως αυτή η μπάρα, επιτρέπει το ποδήλατο να διπλωθεί ώστε οι τροχοί να έρχονται δίπλα-δίπλα.

Διπλωμένο, πλέον, μπορεί να συρθεί -όπως μια βαλίτσα- σε κάποιον από τους τροχούς -αναλόγως αν είναι ρυθμισμένο ως fixed gear ή ως single speed. Ένα στήριγμα στο πίσω μέρος της σέλας, επιτρέπει το ποδήλατο να γέρνει προς τα πίσω και να στηρίζεται με ασφάλεια με την σέλα προς τα κάτω.

fubifixed gear spasto (7) fubifixed gear spasto (6)

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, συναντάμε ένα πλαίσιο χρωμόλης (Cro-Mo 4130), Shimano 105 φρένα, δισκοβραχίονα Sram S100, τροχούς 700c με ελαστικά 23mm και συνολικό βάρος τα 11 κιλά. Ποιες είναι όμως οι διαφορές του από το αρχικό FUBi, εκτός από την έλλειψη ταχυτήτων;

Δεν χρειάζεται να βγει το πιρούνι για να διπλωθεί, ενώ χρησιμοποιεί ανταλλακτικά τα οποία μπορείτε να τα βρείτε εύκολα στο εμπόριο και όχι κάτι ειδικό. Λόγω αυτού, υπάρχει η σκέψη για πώληση μόνο του πλαισίου, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ότι περιφερειακά θέλουν.

fubifixed gear spasto (2)

Ο Zakarias, σκέφτεται να ξεκινήσει μια καμπάνια στο Kickstarter, ώστε να εξασφαλίσει τους πόρους για την παραγωγή του ποδηλάτου, το οποίο -αν έχει επιτυχή κατάληξη η καμπάνια- θα κοστίζει περίπου 200-250€ ο σκελετός ή 450-500€ για ολόκληρο ποδήλατο. Τι λέτε λοιπόν; Ναι ή όχι;

Previous Article

Ποδηλατικός αγώνας στους -43 στην Σιβηρία. Είπατε κάτι για κρύο;

Next Article

Γιατί η πρωτεΐνη είναι σημαντική για τον αθλητή ποδηλασίας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια