Όπως συμβαίνει με όλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα αιχμής, έτσι και οι ηλεκτρονικές μεταδόσεις για τα ποδήλατα βρίσκονται σε ένα πάρα πολύ ικανοποιητικό στάδιο από άποψη λειτουργίας, αλλά οι τιμές τους παραμένουν ακόμη πάρα πολύ ψηλά. Αυτό όμως είναι κάτι που στο μέλλον σίγουρα θα αλλάξει, με την μαζικότερη παραγωγή ηλεκτρονικών σειρών αλλά και από νέες εταιρίες που θα μπουν στον χώρο και θα ταράξουν τα νερά όπως για παράδειγμα η MicroSHIFT και η απλοποιημένη eXCD μετάδοση για ποδήλατα βουνού.
Αν και ακόμη δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση για την τιμή της eXCD, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις που δείχνουν ότι θα είναι σίγουρα αρκετά πιο φτηνή από τις προτάσεις των “μεγάλων” εταιριών του χώρου.
Αρχικά, δεν χρησιμοποιεί κάποια ειδική μπαταρία ως πηγή ενέργειας, αλλά δύο επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ΑΑ ιόντων λιθίου. Βρίσκονται εσωτερικά του ηλεκτρονικού χειριστηρίου/ελεγκτή στο τιμόνι το οποίο έχει δύο ηλεκτρονικά κουμπιά ώστε να πραγματοποιούνται οι αλλαγές. Η διάρκεια ζωής των μπαταριών υπολογίζεται σε περίπου 6000 αλλαγές, ή 6 ώρες συνεχόμενης χρήσης ή σε περίπου 1000 χιλιόμετρα ποδηλασίας σε μέσο έδαφος.
Οι μπαταρίες τύπου ΑΑ-14500 που χρησιμοποιούνται, σημαίνει πως ο αγοραστής δεν χρειάζεται κάποια μπαταρία ειδικού τύπο με αυξημένο κόστος. Επίσης, ο χρήστης του συγκεκριμένου συστήματος έχει την δυνατότητα να αγοράσει μπαταρίες από οποιοδήποτε μαγαζί σε περίπτωση που αδειάσουν οι μπαταρίες κατά την διάρκεια μιας βόλτας/προπόνησης ή απλά να έχει μαζί του 2 καινούριες! Για να βλέπετε την ένδειξη των μπαταριών υπάρχει μια σειρά από LED τα οποία δείχνουν το επίπεδο φόρτισης.
Ακόμη ένα σημείο που δείχνει ότι η πρόταση της MicroSHIFT θα είναι οικονομική είναι πως λειτουργεί ενσύρματα (με καλώδιο) και όχι ασύρματα. Οι εντολές από το χειριστήριο/ελεγκτή προς το πίσω σασμάν πηγαίνουν με καλώδιο το οποίο οποίο πηγαίνει από την ίδια γραμμή που πηγαίνει και το συμβατικό καλώδιο των αλλαγών. Να σημειωθεί εδώ πως το σύστημα επειδή είναι για ποδήλατα βουνού, δεν έχει μπροστά σασμάν. Αν και το συγκεκριμένο σύστημα θα έχει λίγη ταλαιπωρία μέχρι να βρεθεί το σωστό μήκος για το καλώδιο αλλά από την άλλη με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να κρατήσουν το κόστος χαμηλά καθώς περιέχει λιγότερα περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα.
Ακόμη δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά, πέρα του ότι θα έχει το ίδιο εύρος όπως ένα αντίστοιχο σύστημα μετάδοσης 1Χ11 με μπροστά γρανάζι 35 δόντια και κασέτα πίσω 11-42. Επίσης, έχει clutch το οποίο διατηρεί την αλυσίδα τεντωμένη, όπως και μικρορύθμιση του σασμάν μέσω του χειριστηρίου.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρίας, το σύστημα αναμένεται να κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο και θα είναι μέσης τιμής για να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός μεγαλύτερου εύρους αναβατών.