Οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί που θέτει η UCI για την σωστή κυκλοφορία των οχημάτων υποστήριξης και των μηχανών καθορίζουν με απόλυτη σαφήνεια την συμπεριφορά των οδηγών κατά την διάρκεια των αγώνων.
Οι καινούριες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την σωστή συμπεριφορά των οδηγών των οχημάτων υποστήριξης δημοσιεύτηκαν από την UCI και θα πρέπει να ακολουθούνται από όλους τους οδηγούς κατά την διάρκεια ενός αγώνα.
Η αιτία που οδήγησε την UCI στην δημοσιοποίηση τέτοιων κατευθυντήριων γραμμών είναι τα αυξανόμενα περιστατικά μεταξύ αναβατών και οχημάτων τα τελευταία χρόνια και οι σοβαροί τραυματισμοί που προκύπτουν από τις συγκρούσεις αυτές. Το πιο συνταρακτικό παράδειγμα, είναι ο θάνατος του Antoine Demoitie στην σύγκρουση με μια μοτοσυκλέτα του αγώνα κατά την διάρκεια του Ghent-Wevelgem, το οποίο έκρουσε και τα καμπανάκια του κινδύνου.
Εξαιτίας τέτοιων περιστατικών η UCI εισήγαγε τις κατευθυντήριες γραμμές προς τους οδηγούς ως μέτρο αύξησης της ασφάλειας των αναβατών. Επίσης θα αυξηθεί το προσωπικό ελέγχου και ασφαλείας ώστε να τηρούνται οι κανόνες.
Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την ασφάλεια των αναβατών συντάχθηκαν σε συνεργασία με εκπροσώπους των ομάδων, αθλητές και οργανωτές αγώνων και επιδιώκουν να είναι πολύ σαφής σχετικά με την συμπεριφορά των οδηγών των οχημάτων κατά την διάρκεια του αγώνα.
“Τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες που συνοδεύουν τον αγώνα είναι αναγκαία στην διοργάνωση των ποδηλατικών αγώνων και θα πρέπει να αναγνωριστεί η προσπάθεια που καταβάλουν οι οδηγοί, οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι εθελοντές“, δήλωσε ο πρόεδρος της UCI, Brian Cookson.
“Ως μέρος ενός γενικότερου σχεδίου σχετικά με την βελτίωση της ασφάλειας των αναβατών στους αγώνες, ο οδηγός αυτός έχει ως στόχο να καθιερώσει τα πρότυπα και τους ειδικούς κανόνες συμπεριφοράς, ώστε να μπορούν οι διοργανωτές, οι ομάδες και οι Εθνικές Ομοσπονδίες να έχουν μέλη τα οποία έχουν την απαραίτητη κατάρτιση για να οδηγούν οχήματα κατά την διάρκεια ενός ποδηλατικού αγώνα“.
Όλα τα οχήματα που συμμετέχουν σε έναν αγώνα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις οδηγίες αλλιώς αντιμετωπίζουν σοβαρά το θέμα της αποβολής από τον αγώνα. Σε αρκετές περιπτώσεις οι κανόνες είναι πολύ πιο αυστηροί από τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς των περισσοτέρων χωρών που πραγματοποιούνται οι αγώνες.
Όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν “μηδές τοις εκατό” αλκοόλ στο αίμα και μπορεί να υποβληθούν σε ελέγχους ναρκωτικών ουσιών, όπου πρέπει να είναι απολύτως καθαροί και εκεί. Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο -ούτε με την χρήση ακουστικών ή hands free- όπως επίσης απαγορεύεται η εγκατάσταση συστήματος τηλεόρασης μέσα σε οποιοδήποτε όχημα υποστήριξης στο ταμπλό.
Όπως είναι φυσικό, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν έγκυρη άδεια οδήγησης και επίσης να έχουν και άδεια οδήγησης οχήματος συνοδείας από την εθνική ομοσπονδία της χώρας τους.
Μόνο τέσσερις άνθρωποι -συμπεριλαμβανομένου του οδηγού- επιτρέπονται σε κάθε όχημα υποστήριξης, ενώ ο ασύρματος θα πρέπει να είναι συγχρονισμένος στην επίσημη συχνότητα του αγώνα ώστε να λαμβάνει ειδοποιήσεις ανά πάσα στιγμή.
Μέχρι στιγμής ορισμένοι sports directors οδηγούσαν και παρακολουθούσαν ταυτόχρονα σε μια τηλεόραση στο καντράν την εξέλιξη του αγώνα και επικοινωνούσαν με τους υπόλοιπους μέσω κινητών τηλεφώνων. Πλέον θα πρέπει να υπάρχει ειδικός οδηγός στο όχημα.
Ένα μεγάλο μέρος των νέων κανόνων έχει να κάνει με την σωστή συμπεριφορά και κίνηση των οχημάτων όταν αυτά βρίσκονται κοντά στους αθλητές.
Αρκετά διαγράμματα καθιστούν απολύτως σαφές το πως και το που θα πρέπει να βρίσκονται τα οχήματα σε διάφορες χρονικές στιγμές κατά την διάρκεια του αγώνα όπως για παράδειγμα στην εκκίνηση, όταν το πελοτόν είναι συγκεντρωμένο, όταν υπάρχει ένα γκρουπ που έφυγε μπροστά ή στους αγώνες χρονομέτρησης. Όσον αφορά τους αγώνες χρονομέτρησης υπάρχουν οδηγίες για το πως θα αποτραπεί το drafting και ποια θα πρέπει να είναι η αντιμετώπιση όταν ένας αναβάτης και το όχημα υποστήριξης προσπερνάει κάποιον άλλον αναβάτη.
Γίνεται επίσης ένας διαχωρισμός σχετικά με την ιεραρχία των οχημάτων. Για παράδειγμα, οι μοτοσυκλέτες των τηλεοπτικών συνεργείων που παρέχουν ζωντανές εικόνες υπερισχύουν των μοτοσυκλετών όπου βρίσκεται κάποιος φωτογράφος, των μοτοσυκλετών με τους ασυρμάτους και τις μοτοσυκλέτες που μαγνητοσκοπούν τον αγώνα.
Υπάρχει επίσης ειδική πρόβλεψη για την συμπεριφορά των οδηγών και των οχημάτων σε περίπτωση ατυχήματος-σύγκρουσης με την προτεραιότητα να δίνεται στα οχήματα πρώτων βοηθειών. “Αν οι μοτοσυκλέτες των μέσων ενημέρωσης θέλουν να καλύψουν το γεγονός, θα πρέπει να σταματήσουν στην άκρη του δρόμου, ώστε να διασφαλίσει την ευκολία πρόσβασης για τα υπόλοιπα οχήματα“.
Η UCI κατέστησε σαφέστατα πως κανένα όχημα του αγώνα δεν θα πρέπει αν βρίσκεται κοντά στους αναβάτες στον τερματισμό, τόσο όσον αφορά την ασφάλεια αλλά και για να αποφευχθεί η εμφάνιση στα πλάνα από τις κάμερες και τους φωτογράφους κατά τον τερματισμό.
Όσοι δεν θα συμμορφωθούν με τους κανόνες θα αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές κυρώσεις καθώς και αναστολή των αδειών τους από την UCI.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις οδηγίες που εξέδωσε η UCI.