Το όνειρο κάθε ποδηλάτη δεν είναι άλλο από δρόμους ασφαλείς, χωρίς μηχανοκίνητα οχήματα, χωρίς καυσαέριο, χωρίς φασαρία. Οδόστρωμα χωρίς ανωμαλίες και φυσικά, αποκλειστική χρήση για ποδήλατα.
Καλώς ήρθατε στην πρώτη ποδηλατική autobahn.
Ως γεύση του μέλλοντος, η Γερμανία μόλις άνοιξε τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα, ενός τμήματος «εθνικής οδού» ποδηλάτων, το οποίο θα επεκταθεί σε έκταση μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων. Πρόκειται για κάτι που θέλει κάθε χρήστης του ποδηλάτου, καθώς είναι μια απάντηση στα μποτιλιαρίσματα των αυτοκινήτων και την μόλυνση, αλλά και ένας ασφαλής τρόπος για να χρησιμοποιούν το ποδήλατο οι κάτοικοι ΟΛΗ την ημέρα.
Ο νέος ποδηλατόδρομος θα ενώνει 10 δυτικές πόλεις της Γερμανίας, μεταξύ των οποίων είναι οι Duisburg, Bochum και Hamm, ενώ θα ενώνει και 4 πανεπιστήμια και θα κινείται παράλληλα με τις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή του Ruhr.
Σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι μένουν κοντά στον νέο ποδηλατόδρομο και θα μπορούν να χρησιμοποιούν κομμάτια του για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, σύμφωνα με τον Martin Toennes του γκρούπ RVR της περιφερειακής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις μελέτες της RVR και την αυξανόμενη διάδοση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, η νέα διαδρομή αναμένεται να συμβάλλει στην μείωση των αυτοκινήτων καθημερινά στους δρόμους, κατά 50,000. Η ιδέα που έχει ξεκινήσει ήδη στην Δανία και την Ολλανδία, συνεχώς κερδίζει έδαφος και στην Γερμανία.
Το Βερολίνο, στις αρχές του Δεκέμβρη έδωσε το πράσινο φως για μια μελέτη πάνω στην σύνδεση του κέντρου με το καταπράσινο νοτιοδυτικό προάστιο Zehlendorf.
Οι νέοι ποδηλατόδρομοι είναι μια πολυτελέστατη αναβάθμιση, λόγω της παλαιότητας του υπάρχοντος δικτύου όπου σε σημεία έχει χαλάσει από ρίζες δέντρων, ή σε άλλα σημεία, γίνεται ένα με τις λεωφορείο-γραμμές.
Με πλάτος κοντά στα 4 μέτρα, με λωρίδες για προσπεράσεις, ενώ στις διασταυρώσεις υπάρχουν διαβάσεις υπερυψωμένες. Επίσης είναι θερμαινόμενοι ώστε να καθαρίζονται από το χιόνι. Όπως και όλα τα έργα υποδομής, έτσι και οι «ποδηλατικοί αυτοκινητόδρομοι» αντιμετωπίζουν προβλήματα χρηματοδότησης και αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο στην Γερμανία, καθώς το κράτος μπορεί να διαχειρίζεται και να συντηρεί τους αυτοκινητόδρομους, και τους σιδηροδρόμους, η ποδηλατική υποδομή όμως, είναι κάτι για το οποίο υπεύθυνες είναι οι τοπικές αρχές κάθε περιοχής.
Το κόστος για τα 100 χιλιόμετρα του ποδηλατόδρομου, υπολογίζεται στα 180 εκατομμύρια Ευρώ. Κάτι το οποίο όμως είναι θετικό για την χώρα καθώς το 10% των μετακινήσεων γίνεται με το ποδήλατο, σύμφωνα με τον Γερμανικό σύλλογο ποδηλασίας ADFC.
Περιμένουμε την στιγμή που θα ανακοινωθεί κάτι παρόμοιο και στην Ελλάδα μας, όπως επίσης, την στιγμή που θα αρχίσουμε να μαθαίνουμε από μικρή ηλικία την σημασία του σεβασμού απέναντι στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων.
- Tags: commute, γερμανία, μόλυνση, περιβάλλον, ποδηλατόδρομος