Πίεση ελαστικών στο ποδήλατο δρόμου. Πως να βρείτε τα κατάλληλα psi!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
pumping tire

H σωστή πίεση στα ελαστικά του ποδηλάτου δρόμου είναι μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους όσον αφορά την αντίσταση κύλισης, την πρόσφυση με τον δρόμο και γενικά την άνεση και την ασφάλεια που μπορεί να προσφέρει το ποδήλατο στον αναβάτη του. Κανονικά θα πρέπει να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας κάθε φορά πριν βγείτε με το ποδήλατο ενώ θα πρέπει να αλλάζετε την πίεση ανάλογα με το που θα κινηθείτε.

Η μεγαλύτερη παρανόηση που υπάρχει μεταξύ των νέων, στον χώρο του ποδηλάτου, είναι πως όσο μεγαλύτερη είναι η πίεση των ελαστικών τόσο καλύτερα θα κυλάει το ποδήλατο. Η βέλτιστη κύλιση επιτυγχάνεται όταν ρυθμίσετε την πίεση των ελαστικών για την διαδρομή που είναι να κάνετε!

road bike 120 psi tireΓενικά η πίεση στα ελαστικά δρόμου κυμαίνεται από 80 μέχρι 140 psi με τους κατασκευαστές ελαστικών να δίνουν ένα αρκετά μεγάλο εύρος πιέσεων, όπου και θα πρέπει να παραμείνετε μέσα διότι σε χαμηλότερες πιέσεις από τις προτεινόμενες υπάρχει πρόβλημα να σκάσει η σαμπρέλα, ενώ σε υψηλότερες πιέσεις να σκιστεί ή να ξεζαντάρει το ελαστικό.

Όλοι φυσικά κατανοούμε πως η αντίσταση κύλισης είναι πολύ υψηλή όταν ένα ελαστικό είναι ξεφούσκωτο, αλλά γνωρίζουμε τι γίνεται όταν το έχουμε πολύ φουσκωμένο; Σε αυτή την περίπτωση μπορεί η αντίσταση κύλισης να είναι χαμηλότερη αλλά ο τροχός αναπηδάει σε όλες τις μικροανωμαλίες του δρόμου και όχι μόνο γίνεται κουραστικό το ποδήλατο αλλά δεν επιτρέπει και στον αναβάτη του να κρατήσει έναν σταθερό ρυθμό. Σε δοκιμές μάλιστα που έχουν γίνει σε εργαστηριακές συνθήκες η διαφορά στην αντίσταση κύλισης μεταξύ των 85 και των 110psi είναι αμελητέα. Εκεί όμως που υπάρχει μεγάλη διαφορά είναι η ασφάλεια και τα επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει ένα ελαστικό λιγότερο φουσκωμένο. Σίγουρα θα έχετε φύγει «φέτα» κάποια στιγμή στον δρόμο και σας διαβεβαιώνουμε πως έφταιγε κατά 99% η αυξημένη πίεση στο μπροστά ελαστικό!

Πλεονεκτήματα της υψηλής πίεσης στα ελαστικά

  • Μειωμένη αντίσταση κύλισης καθώς έρχεται σε επαφή με τον δρόμο μικρότερο μέρος του ελαστικού

Μειονεκτήματα της υψηλής πίεσης στα ελαστικά

  • Αυξημένη φθορά και σχισίματα των ελαστικών
  • Μειομένος έλεγχος του ποδηλάτου λόγω μειωμένης πρόσφυσης καθώς η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο είναι μικρή
  • Περισσότεροι κραδασμοί από τον δρόμο προς τον αναβάτη, λιγότερο ευχάριστη εμπειρία πάνω στο ποδήλατο

Πως θα βρείτε την κατάλληλη πίεση;

Η κατάλληλη-σωστή πίεση είναι καθαρά προσωπική επιλογή αλλά εξαρτάται πάρα πολύ και από τους δρόμους που επιλέγετε να κινηθείτε. Όσο πιο τραχιοί είναι οι δρόμοι τόσο χαμηλότερη θα πρέπει να είναι η πίεση των ελαστικών σας. Πέρα από την κατάσταση των δρόμων, η πίεση εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες. Η ελαφρώς χαμηλότερη πίεση σε βρεγμένο δρόμο θα σας δώσει την έξτρα πρόσφυση και αυτοπεποίθηση που θέλετε!


Δείτε επίσης: Είμαστε σίγουροι πως η πίεση των ελαστικών στο ποδήλατο δρόμου σου είναι λάθος! Δες το γιατί.


Η πίεση των ελαστικών όμως, εξαρτάται και από τον τύπο των ελαστικών αλλά και από το βάρος του αναβάτη. Οι πιο βαριοί αναβάτες, πάντα θα πρέπει να χρησιμοποιούν ελαφρώς υψηλότερη πίεση στα ελαστικά τους από τους πιο ελαφρούς. Όπως επίσης το πίσω ελαστικό θα πρέπει να έχει περισσότερα psi από το μπροστά διότι στηρίζει το 55% του βάρους σας σε αντίθεση με το μπροστά που στηρίζει μόλις το υπόλοιπο 45%. Προσοχή όμως στις πολύ χαμηλές πιέσεις καθώς τα λάστιχα μαζεύουν περισσότερη βρωμιά και σκόνη από τον δρόμο, ενώ είναι και πιο επιρρεπή σε σκασίματα.road bike 32

Λόγω της μικρής ποσότητας αέρα που δέχονται τα ελαστικά των ποδηλάτων δρόμου, θα πρέπει να ελέγχεται η πίεση τους τακτικά καθώς μια μικρή διαρροή αέρα μπορεί να έχει πολύ μεγάλη διαφορά στην πίεση. Επιπλέον αν κοιτάτε τακτικά την πίεση τότε τα λάστιχα έχουν λιγότερες φθορές ενώ και εσείς θα είστε πιο ξέγνοιαστοι για τυχόν σκασίματα.

Γενικός οδηγός πίεσης ελαστικών.

Καθώς είναι πολύ δύσκολο να προτείνουμε κάποιο εύρος πιέσεων που να ταιριάζουν σε όλους τους αναβάτες και σε όλων των ειδών τους δρόμους, θα σας δώσουμε μερικά ενδεικτικά παραδείγματα ώστε να έχετε σαν βάση και από εκεί να πειραματιστείτε ανάλογα τις προτιμήσεις σας.

Ομαλοί δρόμοι και καλός καιρός; 105 για το πίσω λάστιχο, 100 για το μπροστά

Υγροί δρόμοι ή αρκετά ανώμαλοι; 92 psi για το πίσω λάστιχο, 88 για το μπροστά

Ομαλοί δρόμοι χωρίς στροφές; 110 για το πίσω λάστιχο, 105 για το μπροστά

Αυτά βέβαια είναι πολύ γενικά και αναφέρονται σε αναβάτη 80 κιλών. Από εκεί εσείς θα αναζητήσετε τις ιδανικές πιέσεις που σας βολεύουν και σας αρέσουν. Δυστυχώς είναι μια από τις ρυθμίσεις που απαιτεί χρόνο και πολλά χιλιόμετρα ώστε να καταλήξετε στην ιδανική πίεση για κάθε συνθήκη.

Previous Article

(Στην 15η του απόπειρα) Ο Hayman θριαμβευτής στο Roubaix!

Next Article

To τελειότερο singletrack της Ευρώπης βρίσκεται στο Aosta Valley των Άλπεων! (video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια