Σας δυσκολεύει το τεχνικό τερέν στο MTB; Δείτε τις συμβουλές μας και σταματήστε να φοβάστε.

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Αρκετοί μετά την ενασχόλησή μας με την ποδηλασία βουνού, παρακαλάμε να είχαμε αρχίσει το ΜΤΒ πολλά χρόνια πριν, όσο ακόμη ήμασταν νέοι και δεν φοβόμασταν. Τότε τα εμπόδια που μας φοβίζουν σήμερα δεν θα ήταν τίποτα. Σίγουρα θα έχετε δει τους νεότερους με τι άνεση περνάνε τεχνικά και δύσκολα σημεία. Αυτοί βέβαια δεν έχουν να σκεφτούν την επόμενη ημέρα, δεν έχουν να σκεφτούν πως πρέπει να πάνε στην δουλειά για να συντηρήσουν το σπίτι τους, ούτε πως θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Από την άλλη όμως, τα βράδια μας τρώει το συναίσθημα πως δεν περάσαμε εκείνο το μικρό drop ή τον βραχόκηπο.

Παρακάτω ακολουθούν 5 συμβουλές για να σταματήσετε να φοβάστε το τεχνικό τερέν στο mtb, τα μονοπάτια και τα εμπόδια που θα συναντήσετε στην ποδηλασία βουνού!

Δεν γίνεται να φύγετε πάνω από το τιμόνι (ΟΤΒ-over the bars) αν οι γλουτοί σας είναι πίσω από την σέλα. Βέβαια όχι συνέχεια. Θα πρέπει να έχετε μια δυναμική στάση στο ποδήλατο και να κουνάτε τον κορμό σας μπρος-πίσω, δεξιά-αριστερά αναλόγως με το τι έχετε να αντιμετωπίσετε. Αν υπάρχουν διαδοχικά σκαλοπάτια, όταν η μπροστά ρόδα πλησιάζει την άκρη, τότε θα πρέπει να μεταφέρετε το βάρος σας πίσω, να τεντώσετε τα χέρια για να μην φύγετε ΟΤΒ, αλλά μόλις περάσει ο μπροστά τροχός το σκαλοπάτι να ξαναφέρετε το βάρος σας μπροστά ώστε να ισορροπήσει το ποδήλατο. Επαναλάβετε το ίδιο και στο επόμενο σκαλοπάτι και στο επόμενο.texnikoterenmtb (1)

Απομακρύνετε τα δάκτυλα από το μπροστά φρένο. Κατεβαίνετε ένα μονοπάτι και μπροστά σας βλέπετε μερικές πέτρες που σχηματίζουν ένα μικρό drop. Κρατήστε την ροή σας, μειώστε ελαφρώς την ταχύτητα ώστε να νιώθετε άνεση πριν από το drop και έπειτα απομακρύνετε τα δάκτυλα από τα φρένα καθώς οποιοδήποτε φρενάρισμα πριν κάνετε αυτό το drop θα σας οδηγήσει να φύγετε ΟΤΒ.

Προσπαθήστε όσο δύσκολο και αν ακούγεται, να κοιτάτε εκεί που θέλετε να πάτε και όχι τα σημεία που φοβάστε ή δεν θέλετε για κανέναν απολύτως λόγο να πέσετε επάνω τους. Να το θυμάστε συνέχεια. Κοιτάω εκεί που θέλω να πάω και μόνο εκεί. Επίσης προσπαθήστε να κοιτάτε αρκετά μακριά και όχι μόνο ακριβώς μπροστά από τον τροχό σας. Αν θέλετε να απολαύσετε την θέα, να σταματήσετε να πάρετε και δυο ανάσες.

Πρέπει να γνωρίζετε που και πότε πρέπει να αφήνεται και το πίσω φρένο
. Τα πολύ απότομα κατηφορικά μονοπάτια θέλουν πολύ μαεστρία κατά το φρενάρισμα. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε πότε και πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ταυτόχρονα τα φρένα για το μέγιστο δυνατό φρενάρισμα, αλλά επίσης είναι το ίδιο κρίσιμο και σημαντικό να γνωρίζετε πότε πρέπει να αφήσετε τα φρένα. Το υπερβολικό φρενάρισμα σε απότομα κατηφορικά μονοπάτια οδηγεί σε μπλοκάρισμα των τροχών και κατά συνέπεια γλίστρημα και πτώση. Μάθετε να ρεγουλάρετε την πίεση, ειδικά, στο πίσω φρένο ώστε να μην μπλοκάρει για να έχει πρόσφυση και να μπορείτε να κατευθύνετε το ποδήλατο. Μην φοβάστε αν γλιστρήσει ελαφρώς, είναι φυσιολογικό. Επίσης μην πάτε όλο το βάρος τέρμα πίσω καθώς θα έχετε ελαφρύνει πολύ τον μπροστά τροχό και δεν θα έχει πρόσφυση για να μπορέσετε να αλλάξετε πορεία αν χρειάζεται.

texnikoterenmtb (3)

Για τελευταία αφήσαμε την συμβουλή που αρκετοί δείχνουν να αγνοούν. Χαμηλώστε την σέλα στα κατηφορικά μονοπάτια. Ίσως δεν μπορείτε να καταλάβετε πόση διαφορά μπορεί να κάνει στην βόλτα σας στα κατηφορικά μονοπάτια μια κατεβασμένη σέλα. Έχετε περισσότερο χώρο να κινήσετε το σώμα σας, χωρίς εμπόδια, για να διατηρείτε την ροή σας στα κατηφορικά κομμάτια. Το φρενάρισμα είναι πιο αποδοτικό, όπως επίσης και μειώνετε τις πιθανότητες για ΟΤΒ καθώς θα μπορείτε να βάλετε το σώμα σας χαμηλά και μακριά από το τιμόνι όταν χρειάζεται. Θυμηθείτε να σηκώσετε την σέλα πριν την ανηφόρα για να αποφύγετε ζημιά στα γόνατά σας.

Τέλος, προσπαθήστε να ποδηλατείτε με κάποιον που σας τσιγκλάει και είναι το ίδιο επίπεδο με εσάς και δοκιμάζετε ποιος θα καταφέρει να περάσει πρώτος ένα εμπόδιο ώστε να κάνει τον…μάγκα!

Previous Article

Επιστροφή στα ίσια πετάλια-πλατφόρμες!

Next Article

Σκηνές POV (point of view) από την ταινία UnReal! (7 video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια